Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Hotmail används av någon annan

När jag skulle kolla mailen på iPaden så fick jag ett meddelande att mitt lösenord för min mail är fel. Jag har inte ändrat lösenordet men kunde inte komma in.
När jag kommer hem kan jag inte logga in på mailen eller på tumblr. Resten verkar funka.

Jag kom in men de sa att min hotmail används av någon annan just nu, och jag måste bevis att jag är jag. Jag kan dock inte göra det då jag bara fått detta meddelande i över en timme:

We can't show you that page

Our server is having a problem. We're working to fix it as soon as we can, so try again in a few minutes.

Vad ska jag göra? Jag har inga virus på datorn.

Det här kanske inte är rätt del av forumet men hittade inget som passar.

Edit: har mer problem nu, bytte därför rubriken till något mer passande.

Permalänk
Skrivet av canisfoto:

När jag skulle kolla mailen på iPaden så fick jag ett meddelande att mitt lösenord för min mail är fel. Jag har inte ändrat lösenordet men kunde inte komma in.
När jag kommer hem kan jag inte logga in på mailen eller på tumblr. Resten verkar funka.

Jag kom in men de sa att min hotmail används av någon annan just nu, och jag måste bevis att jag är jag. Jag kan dock inte göra det då jag bara fått detta meddelande i över en timme:

We can't show you that page

Our server is having a problem. We're working to fix it as soon as we can, so try again in a few minutes.

Vad ska jag göra? Jag har inga virus på datorn.

Det här kanske inte är rätt del av forumet men hittade inget som passar.

Kontakta den som äger "mailen" alltså tex. Hotmail eller gmail eller vad du nu har. De kan säkert lösa det!

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av canisfoto:

När jag skulle kolla mailen på iPaden så fick jag ett meddelande att mitt lösenord för min mail är fel. Jag har inte ändrat lösenordet men kunde inte komma in.
När jag kommer hem kan jag inte logga in på mailen eller på tumblr. Resten verkar funka.

Jag kom in men de sa att min hotmail används av någon annan just nu, och jag måste bevis att jag är jag. Jag kan dock inte göra det då jag bara fått detta meddelande i över en timme:

We can't show you that page

Our server is having a problem. We're working to fix it as soon as we can, so try again in a few minutes.

Vad ska jag göra? Jag har inga virus på datorn.

Det här kanske inte är rätt del av forumet men hittade inget som passar.

Ja hur var det med AV skydd? Så länge du bytt lösenord borde du vara säker, om du inte byter det på en dator med keylogger.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av canisfoto:

We can't show you that page

Hotmail ger inga såna meddelanden, så du borde nog fundera över det där med att du "inte har virus på datorn" lite mer.
"De" "säger" inte heller att din mail används av någon annan för tillfället.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Skrivet av ZaInT:

Hotmail ger inga såna meddelanden, så du borde nog fundera över det där med att du "inte har virus på datorn" lite mer.
"De" "säger" inte heller att din mail används av någon annan för tillfället.

Jo, de gör det. Har gått igenom detta förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av canisfoto:

Jo, de gör det. Har gått igenom detta förut.

...och att du haft problemet förr betyder att din dator är virusfri och att problemet inte funnits där länge på vilket sätt?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Skrivet av ZaInT:

...och att du haft problemet förr betyder att din dator är virusfri och att problemet inte funnits där länge på vilket sätt?

Det hände på min förra dator (som hade ett antivirusprogram). Också två av mina kompisar. Bara för man har ett antivirusprogram är man inte immun mot virus, och jag kör regelbundna scans med spybot och malwarebytes antimalware vilket räcker för mig (uppenbarligen) då jag
1, Inte laddar ner opålitliga torrenter eller filer
2, Skannar datorn ofta.

Jag tror inte du vet vad du pratar om då de visst har en skärm som säger att det är problem med deras servrar som jag (och flera vänner) fått.

Jag har nu kommit in på mailen då jag skickade "aktiverings-mailet" till min kompis.

Jag kan försäkra er att jag INTE har virus då jag inte ens laddat ner något när problemet uppstod.

Permalänk
Medlem

"We can't show you that page

Our server is having a problem. We're working to fix it as soon as we can, so try again in a few minutes." känns inte som låter inte som hur Microsoft skulle formulera ett felmeddelande. Därav min skepticism.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Skrivet av ZaInT:

"We can't show you that page

Our server is having a problem. We're working to fix it as soon as we can, so try again in a few minutes." känns inte som låter inte som hur Microsoft skulle formulera ett felmeddelande. Därav min skepticism.

Haha okej, hur skulle de formulerat sig, då?

Permalänk
Medlem

Total omformulering av "We can't show you that page", "our server is having a problem" skulle snarare vara "our servers are having problems" eller liknande. Inget "so" framför "try again in a few minutes".
För mycket talspråk helt enkelt.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Nu har jag problem igen... Kan inte använda Windows LIVE.

Försöker logga in men Windows LIVE är ju helt åt helvete.

Provar med lösenordet som jag har till min email men hhhnnnnmg det funkar ju inteeeee. Blir frustrerande efter ett tag. Och när man ska skapa ett konto måste man betala 33kr i månaden?! Måste man det för att kunna spela GTA?

Permalänk
Medlem

Begär ett nytt lösenord (glömt ditt lösen) från hotmail till din andra epost om du reggat det, det funkade för mig idag.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av belieberslayer:

Nu har jag problem igen... Kan inte använda Windows LIVE.

Försöker logga in men Windows LIVE är ju helt åt helvete.

Provar med lösenordet som jag har till min email men hhhnnnnmg det funkar ju inteeeee. Blir frustrerande efter ett tag. Och när man ska skapa ett konto måste man betala 33kr i månaden?! Måste man det för att kunna spela GTA?

Skaffa gmail istället, bästa jag gjort iaf när det gäller mail.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

Skaffa gmail istället, bästa jag gjort iaf när det gäller mail.

Jo jag har gmail. Dock så hjälper det inte när jag ska spela GTA då hela Windows LIVE skiten är helt buggig och loggar ut mig p.g.a att jag får ett error med en uppdatering... Lättare att piratkopiera haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belieberslayer:

Jo jag har gmail. Dock så hjälper det inte när jag ska spela GTA då hela Windows LIVE skiten är helt buggig och loggar ut mig p.g.a att jag får ett error med en uppdatering... Lättare att piratkopiera haha.

Sen när krävde GTA en mail, och framförallt krävde en Hotmail/Live adress?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

Sen när krävde GTA en mail, och framförallt krävde en Hotmail/Live adress?

Man måste logga in på sitt konto för att spara, sedan när jag gör det (om jag väl kommer in) så kommer det upp att jag måste ladda ner en uppdatering, annars loggas jag ut, men när jag laddar ner uppdateringen så får jag bara ett error. Woho!

Permalänk
Medlem
Skrivet av belieberslayer:

Man måste logga in på sitt konto för att spara, sedan när jag gör det (om jag väl kommer in) så kommer det upp att jag måste ladda ner en uppdatering, annars loggas jag ut, men när jag laddar ner uppdateringen så får jag bara ett error. Woho!

Om du kör via Steam ska det gå bra att avbryta det och köra vidare.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Skrivet av ZaInT:

Om du kör via Steam ska det gå bra att avbryta det och köra vidare.

Kör inte via Steam! Funkar inte att aktivera den där.

Permalänk
Medlem

Kan du inte bara byta lösenord?
Har du testat att byta?

Om det inte går att byta av någon anledning så kontakta supporten så får dom gå igenom ditt konto.

Det finns ju olika säkerhetsfrågor som dom kan ställa till dig så ha koll på vad du har för lösenordsfråga, några mail som du skickat senaste tiden, vad du hade för topic och några mailadresser du har till olika folk. Bra är det om du har koll på när du skapade kontot och vart du skapade det. Har du skapat några mappar och vad heter dom? Bara ett tips utifall det skulle bli värre.

Om det inte löser sig så maila fort som bara den supporten och beskriv problemet sakligt och noga så dom fattar vad problemet är.

Det absolut viktigaste är ju också att ta reda på om problemet är med ditt hotmailkonto eller om det är något annat fel på något annat ställe. En bugg någonstans som ställer till det hela. Man kan lätt ställa till saker ännu mer när man inte har ringat in vart problemet ligger. Därför är det bra att bolla med någon support.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belieberslayer:

Nu har jag problem igen... Kan inte använda Windows LIVE.

Försöker logga in men Windows LIVE är ju helt åt helvete.

Provar med lösenordet som jag har till min email men hhhnnnnmg det funkar ju inteeeee. Blir frustrerande efter ett tag. Och när man ska skapa ett konto måste man betala 33kr i månaden?! Måste man det för att kunna spela GTA?

om det är Live Messenger du inte kan logga in på, och inte kan uppdatera så beror det på att Microsoft håller på och stänger ner programmet till förmån för Skype. Det har nog stått på din login skärm i flera veckor. Symptomen du beskriver längre ner i tråden är samma som många har när live messenger slutar fungera.

Vad du skall göra är att att ladda ner skype
http://www.skype.com/en/download-skype/skype-for-computer/

Du kan fortfarande använda din "live" login i skype och alla dina kontakter är kvar.

Om detta är din root cause så är häröver förklaringen. (Alltså inte att din hotmail/livemail är snodd).
Du kan testa logga in på din webmail via:
http://www.outlook.com/login (vilket förövrigt är MS senaste domän, men går alldeles utmärkt att logga in med live och hotmail addresser i den med.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Skrivet av belieberslayer:

Jag kan försäkra er att jag INTE har virus

Om du har använt USB-minnen eller liknande, eller helt enkelt varit ansluten till internet ett tag kan jag nästan garantera motsatsen. Antagligen märker du det inte, precis som alla andra, inklusive mig.

Läs på lite mer om skadlig kod från någon som inte står på AV-företagens sida.

I princip varje pentest innehåller AV-evasion i någon form.
t.ex. metasploit
http://www.rapid7.com/resources/videos/evading-anti-virus-det...

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Skrivet av Cove:

om det är Live Messenger du inte kan logga in på, och inte kan uppdatera så beror det på att Microsoft håller på och stänger ner programmet till förmån för Skype. Det har nog stått på din login skärm i flera veckor. Symptomen du beskriver längre ner i tråden är samma som många har när live messenger slutar fungera.

Vad du skall göra är att att ladda ner skype
http://www.skype.com/en/download-skype/skype-for-computer/

Du kan fortfarande använda din "live" login i skype och alla dina kontakter är kvar.

Om detta är din root cause så är häröver förklaringen. (Alltså inte att din hotmail/livemail är snodd).
Du kan testa logga in på din webmail via:
http://www.outlook.com/login (vilket förövrigt är MS senaste domän, men går alldeles utmärkt att logga in med live och hotmail addresser i den med.

MSN har jag inte använt sedan jag fyllde 13.

Permalänk
Skrivet av fille3002:

Om du har använt USB-minnen eller liknande, eller helt enkelt varit ansluten till internet ett tag kan jag nästan garantera motsatsen. Antagligen märker du det inte, precis som alla andra, inklusive mig.

Läs på lite mer om skadlig kod från någon som inte står på AV-företagens sida.

I princip varje pentest innehåller AV-evasion i någon form.
t.ex. metasploit
http://www.rapid7.com/resources/videos/evading-anti-virus-det...

Hur ska jag veta om jag har virus eller inte, om Spybot och Malwarebytes säger att jag inte har det?

Permalänk
Skrivet av belieberslayer:

Hur ska jag veta om jag har virus eller inte, om Spybot och Malwarebytes säger att jag inte har det?

Virusmakare agerar, antivirusföretagen reagerar. Antivirusföretagen måste vänta på att ett virus sprids på internet så att de hittar det, och kan utveckla skydd mot det.

Tänk på usb-minnen, cd-skivor osv som HIV-smittade. Samma sak med internet. Har datorn varit i kontakt med någon av dem finns det risk att den blivit smittad. Har du en dator som aldrig varit ansluten till internet, aldrig haft ett usb-minne eller en cd/dvd-skiva i sig osv är den troligtvis virusfri. Troligtvis. Det finns helt sjuka sätt att hacka datorer på avstånd. Några killar presenterade på defcon ett sätt att key-logga ps/2-tangentbord över elnätet, genom att sniffa skillnaden mellan elnätets jord på 9v-bandet, mot en "ren" jord, t.ex. en vattenledning.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."