Permalänk
Medlem

Intel Core i5-3570K

På mitt moderkort (Asus P8Z77-V LX) fann jag i bios valet att ställa in processorn på tre olika nivåer, prestanda, tyst och energisnål eller balanserad.
Som default var det balanserad men jag hade problem i ett spel med att det var "choppy", hackade fram och fick mycket låg fps. I vilket fall som helst så ändrade jag det till prestanda. Datorn rebootade 10gånger på rad, skrämde mig en del men kom sen igång.

Har spelat i två timmar nu med aktivitetshanteraren på andra skärmen och bara spelet (tera online) igång på mainskärmen.

Till frågan.
Är det normalt att det ser ut såhär, en kärna som arbetar mycket högre än dom andra hela tiden?
Har inget minne av att det var såhär innan jag ändrade runt när jag kollat till.

Permalänk
Medlem

Kör tex prime, Men jo det är nog normalt..

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem

Spel är väl sällan bra på att utnyttja alla kärnor bra så det är normalt.

Står det på svenska i bios?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Inaktiv

Just Tera är ju känt för att vara dåligt optimerat och kan ej utnyttja mer än 2 trådar samtidigt. Det är därför du behöver en så oerhört stark CPU för att kunna driva det bra.