Spelreferens till jobb

Permalänk

Spelreferens till jobb

Ska söka jobb på Gamestop imorgon och tänkte därför avsluta mitt personliga brev lite mer originellt än vanligtvis. Jag tänkte avsluta med ett härligt spelquote, typ som "ill be back". Men lite mer i stil att jag skulle vara den som får jobbet.
Uppskattar svar!

Permalänk
Medlem

Ska jag vara ärlig men negativ så tror jag att dom som läser det där brevet inte spelar några datorspel och letar efter en säljare dom vilket annat yrke som helst idag. Går man till Elgiganten så hittar man ju sällan säljare som kan något om vad dom säljer utan dom kan sälja och knappa en kassaaparat. Ska inte dra alla över en kant men i alla fall så mycket som 90% är folk som kan läsa på en lapp och göra den breda massan glada.

Men som citat säger jag nog

Från Halo 3 kan ju fungera om du typ vill börja sälja o välj mig typ.

Send me out...with a bang.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Gör det inte !

Permalänk
Medlem

“The right man in the wrong place can make all the difference in the world.” (Half-Life 2)

“A man chooses; a slave obeys.” (BioShock)

“Hey! Listen!” (The Legend of Zelda: Ocarina of Time)

“It’s super effective!” (Pokemon)

“Do a barrel roll!” (Star Fox)

Finns säkert bättre men kom bara på dessa direkt från huvudet ^^

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

Här hittar du godbitarna.

http://en.wikiquote.org/wiki/Duke_Nukem

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

Bioshock (spoiler av en anledning)

"Hire me, would you kindly"

Dold text
Visa signatur

Anime. Games. Life.

Permalänk
Medlem

You must construct additional Pylons?

Får du ett nej kan du ju alltid svara med "OBJECTION!" kort och gott.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Meow

Permalänk

"Job's done"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

"A horse kicked me once. It hurt."

Permalänk
Avstängd

Hmm...

I'll rip your head off and shit down your neck?

Permalänk

Kom direkt att tänka på Draven från League of Legends, det visade sig att han kanske lät lite väl självsäker..

"Stand back."
"Let's do this."
"Watch and learn."
"I have the best job."
"Hit 'em where it hurts."
"Something need killin'?"
"This is where Draven shines."
"Hear that? Death's knocking."
"Seems to be blood everywhere I go."

Dold text

"Smooth."
"Man, I'm good."
"Don't be jealous."
"I've got pain to serve."
"Perfection? I got that."
"Got axes, need victims."
"Now this is how to move."
"Places to go, me to see."
"Let's admire me for a bit."
"Subtle? I don't do subtle."
"Doesn't get better than this."
"No followin' these footsteps."

Dold text

"Too easy."
"I'll take that."
"Here we go."
"Why, thank you!"
"Nice axe, I'll take it."

Dold text

Du kanske snarare borde skippa de ovannämnda, kul idé med en slutkläm på CV't dock!

Permalänk
Medlem

Tror ändå inte dem skulle fatta att det var ett spelquote Bättre att avsluta med att du har stor koll på spel som kommer och har kommit och att du har spelat dem flesta så du vet vad du snackar om...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Jag hade personligen undvikit att anställa personer som visar så tydliga tendenser på att spela för mycket.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Jag hade personligen undvikit att anställa personer som visar så tydliga tendenser på att spela för mycket.

Men TS söker ju jobb i en spelbutik.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Jag hade personligen undvikit att anställa personer som visar så tydliga tendenser på att spela för mycket.

Kunna googla efter citat = spela för mycket?

Ser man för mycket film om man kan 2-3 filmcitat?

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk

Jag menar helt enkelt att ha ett sådant "nördigt" citat i slutet bara stärker bilden om att det här är en person som spelar väldigt mycket, kanske för mycket? Det finns definitivt bättre sätt att framhäva sitt spelintresse på ett professionellt sätt som stärker att spelintresset hjälper TS att göra ett bättre jobb.

Skrivet av xfade:

Men TS söker ju jobb i en spelbutik.

Ja, men även om man jobbar i en spelbutik så ska man fortfarande jobba och inte spela.

Skrivet av Sonyboj:

Kunna googla efter citat = spela för mycket?

Ser man för mycket film om man kan 2-3 filmcitat?

Det är en viss skillnad, det står ofta i tidningar och dylikt att spelar för mycket och ignorerar världsliga intressen. Det är ingen attraktiv punkt i en potential anställd. Visst att se för mycket film förekommer också, men långt ifrån lika vanligt.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Jag menar helt enkelt att ha ett sådant "nördigt" citat i slutet bara stärker bilden om att det här är en person som spelar väldigt mycket, kanske för mycket? Det finns definitivt bättre sätt att framhäva sitt spelintresse på ett professionellt sätt som stärker att spelintresset hjälper TS att göra ett bättre jobb.

Ja, men även om man jobbar i en spelbutik så ska man fortfarande jobba och inte spela.

Det är en viss skillnad, det står ofta i tidningar och dylikt att spelar för mycket och ignorerar världsliga intressen. Det är ingen attraktiv punkt i en potential anställd. Visst att se för mycket film förekommer också, men långt ifrån lika vanligt.

Hör inte hit direkt, men det där du sa om att det inte är lika vanligt att kolla på film som att spela spel är det dummaste jag hört.

Sen är du förbannat negativ. Folket som redan jobbar där har förmodligen koll på en del quotes då det är deras jobb att svara på frågar ang. olika spel. För att svara på frågor måste man väl veta litegrann iallafall?

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Skrivet av Uniko:

Hör inte hit direkt, men det där du sa om att det inte är lika vanligt att kolla på film som att spela spel är det dummaste jag hört.

Sen är du förbannat negativ. Folket som redan jobbar där har förmodligen koll på en del quotes då det är deras jobb att svara på frågar ang. olika spel. För att svara på frågor måste man väl veta litegrann iallafall?

Läs om läs rätt, jag skriver ingenting alls om att det inte är lika vanligt att kolla på film som att spela spel. Däremot att det är vanligt förekommande i media om folk som spelar FÖR mycket till skillnad från filmtittare som ser för mycket film. Du får gärna argumentera mot mig, men jag ogillar när folk lägger ord i munnen på mig.

Sen misslyckas jag med att se hur jag är negativ, jag skrev att det är bättre att framhäva sitt spelintresse på ett professionellt sätt som framhäver att det spelintresset hjälper TS att göra sitt jobb dvs. bl.a. ditt exempel att svara på frågor kring spel? (Jag ser inte ett spelcitat i slutet av personliga brevet som det)

EDIT: Jag ser nu var du misstolkade mig, jag menar så klart lika vanligt förekommande i tidningar i mitt tidigare inlägg.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Hur du avslutar ditt personliga brev anser jag ganska oväsentlig, stora massan hänger på hur du börjar, de flesta läser bara något ord om ens alls och sedan är det klart, fånar du dom inte på en gång så är det sedan kört oavsett vad so står i slutet.

Har du dessutom ett bra CV med det de faktiskt vill ha blir personliga brevet dessutom ännu mindre intressant, T.ex. senaste jobbet jag skaffade skickade jag inte ens in en utan hänvisade att ifall de vill känna mig så är det bättre att träffas.

Så mitt tips, ring dit, råga runt fråga om du kan skicka in dit CV och gör så istället för att bara söka och sedan i ditt personliga brev hänvisa till samtalet istället.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

citera ett valfritt Age of empires 2 ljud

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

Hmm...

I'll rip your head off and shit down your neck?

Hehehe. Kör på detta!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Inaktiv

Gör ett spel där dom får spela dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Jag hade personligen undvikit att anställa personer som visar så tydliga tendenser på att spela för mycket.

Vilken tur då att det inte är hos dig TS söker arbete. Vad är "för mycket" enligt dig?
Du kanske skulle besvara TS fråga istället för att vara präktig.

Edit: förlåt, jag glömde bort att dra till med något citat.
Detta har någon annan redan tagit upp, men referensen till Gman från HL2 är inte tokig. "The right man in the wrong place..."

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av Sposckis:

citera ett valfritt Age of empires 2 ljud

Pshhh Haaaaaa?

För att komma till ett konkret slut på tråden; Jag passade faktiskt på att avsluta mitt personliga brev med att skriva att jag passade in lika bra som batman passade i Injustice:Gods amongst us.
Jag hade även med mig ett utan någon referens och tänkte välja om jag skulle använda det eller inte. Men chefen var ung och tyckte det var ett härligt tillskott.
Om jag får jobbet eller inte det kan jag kanske återkomma med om något mot förmodan skulle bry sig Men de flesta vill ju ofta ha ett mottagaranpassat PB och även om det inte är optimalt hos många andra arbetsgivare tror jag det kan göra en positiv skillnad !

Permalänk
Medlem

I used to bee an adventurer, but then I took an arrow in the knee and now I'm looking for a job at gamestop...

Permalänk

I'm the Grim Reaper, Lardass, and you're my next customer.
- Manny Calavera (Grim Fandango)

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

http://www.wowwiki.com/NPC_quotes här är några trevliga.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

"Your gold is welcome here." Wow vendor!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

HAHA bästa!

spelade wc3 nyss tabba ner lästa din kommentar!

btw ha inte shanks som proffebild! Akainu ska det vara!