Spelreferens till jobb

Permalänk
Entusiast

Get up so that I can kill you again!

...kanske inte så passande

Eller älsklingsfrasen från bf3 "PLACING C4!!!!!!!!!!111!!11one!!!"

Hmm, eller är det planting?

Skrivet av zerorepent:

Jag hade personligen undvikit att anställa personer som visar så tydliga tendenser på att spela för mycket.

Okej då sak vi se här, vad behöver man kunna göra på Gamestop?

1. Hantera en kassaapparat - Det klarar en apa.
2. Kommunicera med människor - Har du lyckats skriva ett CV och vågat lämna in det till en arbetsgivare utan att de kastar det direkt så har du nog kommunikativ förmåga.
3. Svara på frågor - Detta kräver i sin tur kompetens inom området, och hur fasen har man det om man inte spelar mycket? Det finns en väldans massa spel och endast en som spelar mycket kan ha koll över ett brett segment.

Så för att dra en parallel till va du säger: Om du hade jobbat för ett byggföretag och skulle anställa en ny hantverkare, så hade du valt bort gör-det-självaren till fördel för snubben som anlitar hantverkare för alla sina byggen.

Permalänk

Vet du om den som ska läsa/granska ditt CV även är spelfantast? Om det bara är någon "vanlig" person som inte har något vidare intresse av tv-spel så är det nog en dålig idé.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MaxCarlsson:

Ska söka jobb på Gamestop imorgon och tänkte därför avsluta mitt personliga brev lite mer originellt än vanligtvis. Jag tänkte avsluta med ett härligt spelquote, typ som "ill be back". Men lite mer i stil att jag skulle vara den som får jobbet.
Uppskattar svar!

skriv inte det, du verkar vara oseriös i deras ögon.

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Vilken tur då att det inte är hos dig TS söker arbete. Vad är "för mycket" enligt dig?
Du kanske skulle besvara TS fråga istället för att vara präktig.

Edit: förlåt, jag glömde bort att dra till med något citat.
Detta har någon annan redan tagit upp, men referensen till Gman från HL2 är inte tokig. "The right man in the wrong place..."

Det är väl ganska uppenbart att jag svarat TS, men om du nu missat det så förtydligare jag det: gör det inte.
För mycket är när det förstör, t.ex. man spelar långt in på morgontimmarna, har svårt att komma i tid eller koncentrera sig på jobbet osv. pga. detta.

Skrivet av Blargmode:

Okej då sak vi se här, vad behöver man kunna göra på Gamestop?

1. Hantera en kassaapparat - Det klarar en apa.
2. Kommunicera med människor - Har du lyckats skriva ett CV och vågat lämna in det till en arbetsgivare utan att de kastar det direkt så har du nog kommunikativ förmåga.
3. Svara på frågor - Detta kräver i sin tur kompetens inom området, och hur fasen har man det om man inte spelar mycket? Det finns en väldans massa spel och endast en som spelar mycket kan ha koll över ett brett segment.

Så för att dra en parallel till va du säger: Om du hade jobbat för ett byggföretag och skulle anställa en ny hantverkare, så hade du valt bort gör-det-självaren till fördel för snubben som anlitar hantverkare för alla sina byggen.

Om du ska dra en jämförelse försök få det att vara en jämförelse.
En bättre jämförelse är att jag hellre hade anställt en person som skriver att han är hemma snickrare i sitt brev (kanske ger exempel på vad han byggt?) och att det gör honom till rätt person för jobbet än en som drar ett citat från slogan till en borrmaskin som avslut på sitt personliga brev. Man ska måla upp sig som den perfekta personen för jobbet (nu finns det inget som är perfekt, men du förstår säkert vad jag menar), och i det ingår att ge arbetsgivaren ett professionellt intryck av dig som person. Som tidigare nämnt, framhäv spelandet som något positivt, istället för att dra ett citat som de kanske fattar men kan tolkas på allt för många sätt.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxCarlsson:

Ska söka jobb på Gamestop imorgon och tänkte därför avsluta mitt personliga brev lite mer originellt än vanligtvis. Jag tänkte avsluta med ett härligt spelquote, typ som "ill be back". Men lite mer i stil att jag skulle vara den som får jobbet.
Uppskattar svar!

"All work and no play..."
Passar väl ganska bra?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zerorepent:

Om du ska dra en jämförelse försök få det att vara en jämförelse.
En bättre jämförelse är att jag hellre hade anställt en person som skriver att han är hemma snickrare i sitt brev (kanske ger exempel på vad han byggt?) och att det gör honom till rätt person för jobbet än en som drar ett citat från slogan till en borrmaskin som avslut på sitt personliga brev. Man ska måla upp sig som den perfekta personen för jobbet (nu finns det inget som är perfekt, men du förstår säkert vad jag menar), och i det ingår att ge arbetsgivaren ett professionellt intryck av dig som person. Som tidigare nämnt, framhäv spelandet som något positivt, istället för att dra ett citat som de kanske fattar men kan tolkas på allt för många sätt.

Jojo, precis som arbetsgivaren söker en person som är för perfekt för att kunna existera så får man försöka måla fram en så perfekt bild som möjligt av sig själv.
Men jag utgår ifrån att han har skrivit att han spelar mycket i brevet med, och vill bara skoja till det lite med den där slutklämmen. Man ska aldrig låta något vara underförstått i ett sådant viktigt sammanhang som personligt brev och CV.

Och jag skulle aldrig vilja köpa ett spela av en ickegamer, det är precis som när man står på Kjell & company med en nummerlapp i handen och en fråga på tungan. Man hoppas att inte kassan med tjejen ska bli ledig för då kommer man inte få svar. (Nej jag generaliserar inte, det är byggt på erfarenhet. Det händer ju även att killarna inte kan svara men men det är konsekvent så när det gäller tjejerna).

Permalänk

Wololo?

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vet du om den som ska läsa/granska ditt CV även är spelfantast? Om det bara är någon "vanlig" person som inte har något vidare intresse av tv-spel så är det nog en dålig idé.

Jag hade med mig både med och utan spelreferensen och efter att ha pratat med chefen som visade sig vara en spelfantast så lämnade jag det med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durgil:

I used to bee an adventurer, but then I took an arrow in the knee and now I'm looking for a job at gamestop...

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Inaktiv

Skriv något personligt quote du gillar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxCarlsson:

Ska söka jobb på Gamestop imorgon och tänkte därför avsluta mitt personliga brev lite mer originellt än vanligtvis. Jag tänkte avsluta med ett härligt spelquote, typ som "ill be back". Men lite mer i stil att jag skulle vara den som får jobbet.
Uppskattar svar!

Jag tycker du avslutar med en bild på en miniräknare och under miniräknarbilden skriver du:

"Du kan alltid räkna med mig"

Permalänk
Skrivet av koksvinne:

Synd att det inte verkar vara många här som förstod referensen:)

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Synd att det inte verkar vara många här som förstod referensen:)

Ja det var lite tråkigt, dock är det mitt fel. Skulle gjort referensen tydligare, samt länka den skönaste ljudfilen som finns på Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=3tBqdKGiqnI

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Skrivet av koksvinne:

Ja det var lite tråkigt, dock är det mitt fel. Skulle gjort referensen tydligare, samt länka den skönaste ljudfilen som finns på Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=3tBqdKGiqnI

Alltid lika kul att konvertera en katapult till kristendomen!

Permalänk
Skrivet av koksvinne:

Ja det var lite tråkigt, dock är det mitt fel. Skulle gjort referensen tydligare, samt länka den skönaste ljudfilen som finns på Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=3tBqdKGiqnI

Skrivet av Zeuxlarsson:

Synd att det inte verkar vara många här som förstod referensen:)

Nu är ni helt ute och cyklar grabbar. Det är ju denna som gäller;
http://www.youtube.com/watch?v=lKQBTuXEWo0