AMD bildar avdelning för skräddarsydda systemkretsar

Permalänk
Melding Plague

AMD bildar avdelning för skräddarsydda systemkretsar

Med systemprocessorn till Playstation 4 i bakfickan ser AMD en ljus framtid i skräddarsydda systemkretsar och skapar en egen avdelning för området.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

då får vi hoppas amd hittar framgång i det då

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

snart kanske vi hittar en apu i en smartphone:D

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem

go AMD go!!

Permalänk
Avstängd

AMD behöver allt lyft de kan få för att slåss mot ondskefulla Intel och Nvidia! aka Fienden!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Trevligt! Bara dem inte tar vatten över huvudet och satsar på för många brancher samtidigt utan att ha tillräckligt med resurser för att vara konkurrenskraftig i de olika grenarna.

Tror det kommer gynna dem mycket om hela den nya generationens spelkonsoler kör AMD då spelen som utvecklas (förmodligen?) kommer bli mer optimerade för att köra på AMD system, vilket kommer gynna dem även i PC marknaden.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av jonasies:

Trevligt! Bara dem inte tar vatten över huvudet och satsar på för många brancher samtidigt utan att ha tillräckligt med resurser för att vara konkurrenskraftig i de olika grenarna.

Tror det kommer gynna dem mycket om hela den nya generationens spelkonsoler kör AMD då spelen som utvecklas (förmodligen?) kommer bli mer optimerade för att köra på AMD system, vilket kommer gynna dem även i PC marknaden.

Håller med. Tror dock detta var ganska kalkylerat och funnits som plan under en längre tid samtidigt som satsningen som ARM kommer komma på Serversidan. Bra initiativ.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av al0be:

snart kanske vi hittar en apu i en smartphone:D

Hade vart jäkligt ballt att ha en AMD-processor i mobilen faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av al0be:

snart kanske vi hittar en apu i en smartphone:D

Vet inte riktigt, om de inte tänker traska i intels fotspår lär de väl inte traska i qualcomms mlf. heller?

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Avstängd

Ingen lär ju vara intresserade.
Alla lär ju använda commercial of the shelf (COTS) komonenter och system-on-a-chip. Tex plattor, kiosker, automater, etc.

Enda som kan vara intresserade är Sony, Microsoft, och IBM.

Permalänk
Medlem

kul att höra en glad nyhet om AMD för en gångs skull!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Vet inte riktigt, om de inte tänker traska i intels fotspår lär de väl inte traska i qualcomms mlf. heller?

btw jag var inte alls sarcastisk, inte alls.............:P

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk

Amd's aktie har ju stigit något sanslöst de senaste 2 dagarna. Kan kanske ha något med detta?

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk

Gott AMD, detta kan ge Bra lösnignar längre fram!

Är det något som AMD är bra på så är det helhets lösningar!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Vet inte riktigt, om de inte tänker traska i intels fotspår lär de väl inte traska i qualcomms mlf. heller?

AMD har dock x86 vilket ingen mer verkar kunna få p.g.a intel
Risc har ju fått stryka på foten inom pc världen, även om apple harvade länge med powerpc.

Permalänk
Medlem

Det börjar ta sig för AMD!

Permalänk
Medlem

Hoppas det här innebär att de kan skaffa sig kapital nog att återigen bli den klarast lysande stjärnan på x86-himlen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

AMD sitter nog på ett bra bibliotek med IP, tycker som denna plan känns väldigt logisk.

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk

Så de nya butiks automaterna där man skriver ut snus kvitto kanske kommer ha AMD prolle, skoj!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant om Swec rapporterade mer om hur det går för ex. AMD på börsen. För några dagar sedan funderade jag på att köpa. Hade jag gjort det så hade jag haft 50% mer pengar idag. Hur det går för ett företag är inte bara long-term (eg. si och så mycket förluster/intäkter i jämförelse med projected income Q2) utan också i termer av vad marknaden tycker.

Permalänk

Ställer mig lite frågande om de inte skjuter sig själva i foten nu. Jag tycker AMD borde först skaffa sig en längre stabilitet i företaget, först och främst en ekonomisk sådan. Att börja vela med att tillverka skräddasydda lösningar tycker jag är fel väg att gå. Har de inte redan ett antal "stora" beställningar, så kan jag tro att R&D kan kosta dem multum innan de hittar några klienter för sina nya produkter.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Skrivet av fesoj:

Hade varit intressant om Swec rapporterade mer om hur det går för ex. AMD på börsen. För några dagar sedan funderade jag på att köpa. Hade jag gjort det så hade jag haft 50% mer pengar idag. Hur det går för ett företag är inte bara long-term (eg. si och så mycket förluster/intäkter i jämförelse med projected income Q2) utan också i termer av vad marknaden tycker.

Gick in med pengar i februari månad och nu har jag gått 41,71% upp på bara några dagar Tack AMD!

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Hade varit intressant om Swec rapporterade mer om hur det går för ex. AMD på börsen. För några dagar sedan funderade jag på att köpa. Hade jag gjort det så hade jag haft 50% mer pengar idag. Hur det går för ett företag är inte bara long-term (eg. si och så mycket förluster/intäkter i jämförelse med projected income Q2) utan också i termer av vad marknaden tycker.

AMDs aktier har betett sig underligt, dom har knappt rört sig trots många goda nyheter så som att de ska tillverka kretsar åt sony och förmodligen Microsoft
utöver det så har dom flyttat fram releaser
men nu helt plötsligt så går det bara rätt upp

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av al0be:

snart kanske vi hittar en apu i en smartphone:D

Du menar att de borde kopiera Intel då med andra ord?

http://i.imgur.com/puIelNS.jpg

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramner:

Du menar att de borde kopiera Intel då med andra ord?

http://i.imgur.com/puIelNS.jpg

som sagt jag var inte alls sarkastisk=P

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Ingen lär ju vara intresserade.
Alla lär ju använda commercial of the shelf (COTS) komonenter och system-on-a-chip. Tex plattor, kiosker, automater, etc.

Enda som kan vara intresserade är Sony, Microsoft, och IBM.

Synd att inte dom har några pengar då...

Jag tror iofs att det finns fler aktörer som kan se det som fördelaktigt att anlita AMD.