Starta Spel på "Sekundära" monitorn istället för Primära.

Permalänk
Medlem

Starta Spel på "Sekundära" monitorn istället för Primära.

Hej kära Sweclockers.

Nu är det så att jag nyligen har införskaffat mig en till ny skärm så att jag kan köra en "Extend/utökad" mellan båda skämarna.
Tanken var att kunna ha ett program på "Sekundära"-skärmen och webbläsare och musik mm på "Primära"-skärmen. Allt funkar som det var tänkt men när man ska "spela" något spel så startar det alltid på "Primära"-skärmen, detta är ett problem för att det är den skärmen som Windows-knappen sitter på, så nu när jag spelar spel så måste jag fortfarande Alt+Tab om jag ska starta något, så nu uppfyller inte den andra skärmen någon funktion direkt när man spelar.

Någon som vet hur man skulle kunna tvinga spel att starta på "Sekundära"-skärmen eller får Windows-bar och knapp till "Sekundära"-skärmen istället ?

Som jag har det nu har jag "Sekundära"-skärmen mitt framför mig och "Primära"-skärmen snett om mig bara för att jag vill sitta rakt framför skärmen jag arbetar på. Så det blir lite drygt när man ska spela då jag måste vrida huvudet.

MvH YeZ

Edit: Kör Win7 för tillfället.

Lösning: "Högerklicka på aktivitetsfältet, lås upp och flytta den till sekundära skärmen." - Kinekin

Permalänk
Medlem

Varför inte bara definiera om dem, så att spelskärmen blir primär?

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

win8 ger ju dig en bar på båda skärmarna, den lösningen kör jag.

sen finns det 3 parts program för att lägga menyn på båda skärmarna, har dock ej något i huvudet.

edit: annars kan du ju även göra spelskärmen primär och tvärt om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medstud:

Varför inte bara definiera om dem, så att spelskärmen blir primär?

För att då måste jag fortafarande Alt+Tab för att komma åt windows knappen, precis som jag gjrot innan med en skärm.
Jag vill ha en skärm med windows-bar och knappen med alla skrivbords ikoner så man kan ha alla små program där som musik, webbläsare och skype mm, medans en skärm för spel, photoshop och autocad på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medstud:

Varför inte bara definiera om dem, så att spelskärmen blir primär?

Förmodligen för att TS vill ha startknappen på ena skärmen och fullskärmsprogrammet på andra. Definierar man om det hamnar båda fortfarande på samma skärm

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

Förmodligen för att TS vill ha startknappen på ena skärmen och fullskärmsprogrammet på andra. Definierar man om det hamnar båda fortfarande på samma skärm

Precis.

Permalänk
Medlem

http://www.displayfusion.com/

det använder jag...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av YeZirko:

För att då måste jag fortafarande Alt+Tab för att komma åt windows knappen, precis som jag gjrot innan med en skärm.
Jag vill ha en skärm med windows-bar och knappen med alla skrivbords ikoner så man kan ha alla små program där som musik, webbläsare och skype mm, medans en skärm för spel, photoshop och autocad på.

Högerklicka på aktivitetsfältet, lås upp och flytta den till sekundära skärmen.

Visa signatur

Meow

Permalänk

Jag startar datorn utan att starta min primärskärm vilket gör att när jag loggar in och startar den skärmen så finns aktivitetsfältet på min sekundära skärm.
Angående program som du vill ska starta på olika skärmar så verkar t.ex. webbläsare, spotify och div. andra program ha ett minne för vilken skärm det användes på senast (Åtminstone för mig).

Spel däremot får man ju ofta ställe in inne på options vilken skärm de ska visas på som sedan bör finnas kvar till nästa gång du startar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Högerklicka på aktivitetsfältet, lås upp och flytta den till sekundära skärmen.

1000 tack! Jag bugar och bockar.

Det var alldeles för lätt för att jag skulle komma på det.