Permalänk
Medlem

Msi z77a-s01 system temp?

Hejsan har haft min dator ett tag nu (den i signaturen) och jag är ganska petig när det kommer till tempraturen på mina komponenter..

Och nu när det börja blir lite varmare ute så märker jag efter några timmars spelande att min system temp går upp ganska mycket ca 35c.
Bruka normalt ligga på ca 25-28c så av ren nyfikenhet undra jag vad andra har för system temp på sina liknande MSI z77a bord..
Kan lämningen inte hitta nån info om vad som är normal temp och max temp på detta modekort. Och var sitter givaren?

Ingen av mina gamla byggen/datorer bruka ligga så här högt och det är inte ens varmt inne mot vad det kommer blir..

Visa signatur

CPU: I5 8400 @ 4Ghz | GPU: GTX 1060 3Gb Moderkort: TUF B360 + Gaming |Chassi: Define R6 SSD: M 2 kingston 240gb | HDD: 1TB
PSU:
CM MWE Gold 650w CPU kylning: 212 Black Edition | Ram: HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB

CPU: I5 3570k @ 4.2Ghz | GPU: GTX 660TI 2Gb Moderkort: Msi Z77a-S01 |Chassi: Define r4 SSD: Intel 330 120GB | HDD: 500gb
PSU:
Corsair TX 750W 80+ CPU kylning: Hyper 212 EVO | Ram: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

det kan vara någon bugg så att det visar fel. jag har samma moderkort och den hade liknande problem efter jag hade byggt den. moderkortet trodde att den var 60 grader varm. så det är inget att oroa sig över.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

det kan vara någon bugg så att det visar fel. jag har samma moderkort och den hade liknande problem efter jag hade byggt den. moderkortet trodde att den var 60 grader varm. så det är inget att oroa sig över.

jo jag har läst det me men tro att tempen funkar för 35 grader behöver inte vara för mycket enligt mig men undra fortfarande om det är nån som vet vad kortet borde klara.

Visa signatur

CPU: I5 8400 @ 4Ghz | GPU: GTX 1060 3Gb Moderkort: TUF B360 + Gaming |Chassi: Define R6 SSD: M 2 kingston 240gb | HDD: 1TB
PSU:
CM MWE Gold 650w CPU kylning: 212 Black Edition | Ram: HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB

CPU: I5 3570k @ 4.2Ghz | GPU: GTX 660TI 2Gb Moderkort: Msi Z77a-S01 |Chassi: Define r4 SSD: Intel 330 120GB | HDD: 500gb
PSU:
Corsair TX 750W 80+ CPU kylning: Hyper 212 EVO | Ram: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Xeedy:

jo jag har läst det me men tro att tempen funkar för 35 grader behöver inte vara för mycket enligt mig men undra fortfarande om det är nån som vet vad kortet borde klara.

Jag skulle gissa på minst 50 grader.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

Jag skulle gissa på minst 50 grader.

närmre 100 klarar ett moderkort

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com