Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

It's a one way trip. Inte så att man backar ner igen precis

Skrivet av TurboTruck:

Nya tungdragarn...

Kromfälgarna va jävligt nice, speciellt på andra bilden (Tillhör vilken mod? Länk?)

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av myrre01:

Kan man köpa en g25 istället då??

Kolla Blocket

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem

G27 kommer som nylansering i mitten av Maj.

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Kromfälgarna va jävligt nice, speciellt på andra bilden (Tillhör vilken mod? Länk?)

Tog ut dem från Scania R700 modden
http://ets2.lt/en/scania-r700-v2/

Permalänk
Medlem

Sjukt snygg! Btw. vilka inställningar/grafikmoddar kör du med, för det brukar inte se så snyggt ut original?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Skrivet av infexis:

Sjukt snygg! Btw. vilka inställningar/grafikmoddar kör du med, för det brukar inte se så snyggt ut original?

Tackar! "Photoshopar" bilderna lite, annars är allt original

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboTruck:

Tackar! "Photoshopar" bilderna lite, annars är allt original

Det förklarar ju saken :-/

Någon som vet om man kan få dit en riktig skylt med egen text mellan vindrutan och taket, inte bara skriva på bilen alltså?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Jag kan väl bidra med en bild på en av mina nya dragare!

Visa signatur

Fractal Design R3, AMD FX6100, GTX 680 2gb, 8GB Corsair vengeance 1600mhz, 1TB hdd, 128gb OCZ ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Kolla Blocket

Skrivet av KA52:

G27 kommer som nylansering i mitten av Maj.

Okej jag fann bara en på blocket
Och va bra att det kommer nya g27:or

Permalänk
Medlem

Hur mycket svänger g27 är det 900 grader??

Permalänk
Skrivet av myrre01:

Hur mycket svänger g27 är det 900 grader??

Ja! Lika så G25!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Ja! Lika så G25!

Ok, jag fann en annan logitech ratt som svängde 900 grader det behöver ju inte va g27 eller g25 ;p

Permalänk
Skrivet av TheEswed:

Jag kan väl bidra med en bild på en av mina nya dragare!

http://imageshack.us/a/img201/4072/ets2dhlbil.png

Ne men va fint skin!

Skrivet av myrre01:

Ok, jag fann en annan logitech ratt som svängde 900 grader det behöver ju inte va g27 eller g25 ;p

Logitech Force GT har också 900 grader rattutslag men den spelar inte i samma liga som G25/G27, sen är den ju långt ifrån lika dyr.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Permalänk
Skrivet av myrre01:

Ok, jag fann en annan logitech ratt som svängde 900 grader det behöver ju inte va g27 eller g25 ;p

Som Mattias P säger så är det "Logitech Driving Force GT" som är den officiella GT5 ratten. Den är gjord för PS3 men funkar även till PC. Den har för visso 900 grader. Men den har ingen H-låda, ingen styrka i pedalerna, 100% plast och har enbart en FFB-motor. Den är inte dålig men den är sämre och jag som kör mycket simulatorer skulle aldrig köpa den. Kan tillägga att jag kör GT5 med min G27 utan en ända anmärkning.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Som Mattias P säger så är det "Logitech Driving Force GT" som är den officiella GT5 ratten. Den är gjord för PS3 men funkar även till PC. Den har för visso 900 grader. Men den har ingen H-låda, ingen styrka i pedalerna, 100% plast och har enbart en FFB-motor. Den är inte dålig men den är sämre och jag som kör mycket simulatorer skulle aldrig köpa den. Kan tillägga att jag kör GT5 med min G27 utan en ända anmärkning.

Men vi som är fattiga får nöja oss med Logitech Driving Force GT medans vi sparar pengar till bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Ne men va fint skin!

Logitech Force GT har också 900 grader rattutslag men den spelar inte i samma liga som G25/G27, sen är den ju långt ifrån lika dyr.

https://static.coolshop.com/images/screenshots/66694-1.jpg

Det var den jag kollade på, va tror ni om den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pasilius:

Men vi som är fattiga får nöja oss med Logitech Driving Force GT medans vi sparar pengar till bättre

Exakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Som Mattias P säger så är det "Logitech Driving Force GT" som är den officiella GT5 ratten. Den är gjord för PS3 men funkar även till PC. Den har för visso 900 grader. Men den har ingen H-låda, ingen styrka i pedalerna, 100% plast och har enbart en FFB-motor. Den är inte dålig men den är sämre och jag som kör mycket simulatorer skulle aldrig köpa den. Kan tillägga att jag kör GT5 med min G27 utan en ända anmärkning.

Okej

Permalänk
Skrivet av Pasilius:

Men vi som är fattiga får nöja oss med Logitech Driving Force GT medans vi sparar pengar till bättre

Vi kan samtidigt inte jämföra en ratt som kostar ~ 1000:- med en som kostar ~ 2500 och tycker du att G25/G27 är dyr säger jag bara Fanatec Clubsport eller FREX, där snackar vi om att lägga sjuka pengar på sin hobby xD

Fanatec Clubsport:
- Basen, alltså bara huset med FFB motorn, remmar osv osv: 450 Euro
- Ratten (F1 eller BMW GT2 replica): 180/250 Euro
- Pedaler: 250 Euro
- Växellåda: 150 Euro

Totalt: 930 Euro (F1)/ 1100 Euro (BMW GT2)

FREX tänker jag inte kolla upp när en kopplingspedal kostar 2700 SEK!!

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Vi kan samtidigt inte jämföra en ratt som kostar ~ 1000:- med en som kostar ~ 2500 och tycker du att G25/G27 är dyr säger jag bara Fanatec Clubsport eller FREX, där snackar vi om att lägga sjuka pengar på sin hobby xD

Fanatec Clubsport:
- Basen, alltså bara huset med FFB motorn, remmar osv osv: 450 Euro
- Ratten (F1 eller BMW GT2 replica): 180/250 Euro
- Pedaler: 250 Euro
- Växellåda: 150 Euro

Totalt: 930 Euro (F1)/ 1100 Euro (BMW GT2)

FREX tänker jag inte kolla upp när en kopplingspedal kostar 2700 SEK!!

Kör du med g27

Permalänk

Första lasten med R730n

Permalänk
Skrivet av myrre01:

Kör du med g27

Jag/Pappa har både en G25:a som har många år på nacken och en ny G27:a. Vi kör med G27:an nu och om pappa inte tänker göra något med 25:an så har jag ett projekt för den i tankarna :]

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Jag/Pappa har både en G25:a som har många år på nacken och en ny G27:a. Vi kör med G27:an nu och om pappa inte tänker göra något med 25:an så har jag ett projekt för den i tankarna :]

Ok, va ska du göra med den då?

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Om det är SCS i alla så ska det inte vara någon skillnad

Hej
Finns det möjlighet att ladda ner ditt mod?,var isådana fall?

mvh
Peter

Permalänk

Har du inte låst upp R730 innan? Verkar ändå som att du lirar en del

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

LOL på denna

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Har du inte låst upp R730 innan? Verkar ändå som att du lirar en del

Jo visst hade jag låst upp den, det var första lasten med R730n som är på bilden

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Underbar! Men, snälla Mr TurboTruck, skulle du kunna göra en version med lite högre speedlimiter också om du kan sånt? Trots att det är emot er väldigt seriösa realismsökares 'sätt'? ^^ Typ 120km/h istället? Vill kunna ligga "runt" 90 utan att den störande strypningen slår in hela tiden, det förstör soundmoden jag kör med. Skulle uppskatta det hemskt mycket extra plus i kanten för dig då

Hej
Vad har du för soundmod?

Permalänk
Skrivet av myrre01:

Ok, va ska du göra med den då?

Jag hade tänkt bygga om "Sim-Hörnan", så att pappa kan köra rFactor i samma position som vi har idag och jag kan köra lastbil i en mer sittande position än den liggande som vi har idag. Ska han då inte göra något med G25:an har jag planer på att bygga om den för att passa mina behov bättre.

Såg här ser det ut idag, jag vet att bilden är tagen med en potatis eller ett lika effektivt verktyg.

Skrivet av shysstkille:

Hej
Finns det möjlighet att ladda ner ditt mod?,var isådana fall?

mvh
Peter

Betan är planerad till sommar men det utlovas inget utan den kommer när den kommer.

Skrivet av shysstkille:

Hej
Vad har du för soundmod?

Tror den finns någon sida bakåt i tråden!

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer