Permalänk
Medlem

Jag har två frågor om denna skärm. Dels, hur är färgerna? Jag har en u2412m och den har ju inte jättemycket bättre färger än en tn panel då det är e-ips. Har denna riktigt bra färger som en ips ska ha? Och sen om man spelar, kan man då lira i 1080p för att inte få det helt prestandadödande? Blir det för suddigt på skärmen eller kan man köra med black bars på den kanske? Om man kan ha black bars. Blir det kraftig back light bleeding som stör?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej Hoz. Alla skärmar checkas nu en extra gång innan de lämnar vår fabrik, så jag hoppas verkligen att de kommer fungera som de ska. Om du mot förmodan skulle få problem är du välkommen att kontakta mig per e-mail: emma_croona@dell.com.

Ha en bra dag!
Med vänliga hälsningar,

Emma Croona
Dell | Social Media & Communities Professional
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Hur är kontrollen på U2713H för jag har haft stora problem med 4 st U2713H (vid 2 tillfällen 2 gånger 2 skärmar) som resulterade att jag begärde ångerköp.
Orkar inte gå genom samma process igen! Det som gjorde att jag har förtroende för Dell är Karina på DellCare i DK som gjorde att jag kan tänka mig att köpa en sådan skärm!

Med vänlig hälsning
Szajda

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk

U2713

Hej,

Kontrollen på skärmen har ökat pga. de problem som varit, och nu kontrolleras alla skärmar en ytterligare gång innan de lämnar vår fabrik. Om du mot förmodan skulle få problem, eller har andra frågor och synpunkter, så kan du nå bade mig och Karina här på Sweclockers forum eller på Twitter och Facebook.

Ha en fortsatt bra dag!

Med vänliga hälsningar,

Emma Croona
Dell | Social Media & Communities Professional
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar och Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

Hej Flyawaynille,

Den optimala upplösningen är: 2560x1440 så 1080 är dessvärre inte det bästa. Färgerna är mycket bra, och det klart att det går att köra med black bars, men det kanske inte är det mest optimala. Du finner mer information om skärmen här: http://bit.ly/15bzXv2. Återkom gärna om du har fler frågor.

Med vänliga hälsningar,

Emma Croona
Dell | Social Media & Communities Professional
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar och Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Avstängd

Är det revision 01 som tillverkas numera? Hur stor är risken att man får den gamla revision 00, som är kass? Dessutom, är 01 så mycket bättre än 00?

Permalänk
Skrivet av saddam:

Är det revision 01 som tillverkas numera? Hur stor är risken att man får den gamla revision 00, som är kass? Dessutom, är 01 så mycket bättre än 00?

Hej

Jeg kan oplyse, at den revision der sendes ud fra fabrikken på nuværende tidspunkt, er A01. Dog kan jeg ikke med sikkerhed sige, om nogle af vores resellere eventuelt stadig kan have eksemplarer fra revision A00 på lager.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Om ni som nyligen har beställt från cdon får den nya revisionen och (relativt) problemfria skärmar, så får det nog fasen bli ett uttag från sparkontot iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Om ni som nyligen har beställt från cdon får den nya revisionen och (relativt) problemfria skärmar, så får det nog fasen bli ett uttag från sparkontot iaf.

Kan höra av mig när jag fått min vilken rev det är. Blir nog dock inte från måndag =/

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Kan höra av mig när jag fått min vilken rev det är. Blir nog dock inte från måndag =/

Det skulle vara schysst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arp32:

Fick min U2713HM för någon vecka sedan. Revision 0 och tillverkad Januari 2013. Är en himla massa diagonala ränder på nedre halvan av skärmen, som syns i de ljusare partierna Är det någon som lyckats byta till sig ett ex utan dessa ränder?

Skrivet av Arp32:

Pratade med Dustin idag. Ångerrätten gick ut igår, så det ville dom inte godta... men ska hursomhelst få den bytt av Dell. Kvarstår problem så sa Dustin att man kan reklamera. Men är detta reklamerbart, eller förväntas man acceptera en grid över halva skärmen? Förhoppningsvis så är inte alla dessa skärmar såhär. Annars är BLB godtagbar, om något för hög, och det finns inga felaktiga pixlar.

Var svårt att ta en bild. Brottades med moiré.
http://i50.tinypic.com/2zz8g04.jpg

Köpte en U2412M några dagar sedan som hade samma problem som detta. Gick tillbaka till Webhallen (köpte i butik så kunde inte skicka tillbaka via ångerrätten vid internetköp) och dom kopplade in den direkt och han såg vad jag menade. Fick pengarna tillbaka direkt. Han skrev ner den som DOA. Extremt störande problem speciellt när man är lite OCD och sedan bara sitter och letar efter det.

Har i alla fall köpt en ASUS PB278Q nu efter att jag inte vågar köpa en till Dell vid detta tillfället. Online med så jag kan skicka tillbaka den om den kommer med några fel.

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubadai:

Köpte en U2412M några dagar sedan som hade samma problem som detta. Gick tillbaka till Webhallen (köpte i butik så kunde inte skicka tillbaka via ångerrätten vid internetköp) och dom kopplade in den direkt och han såg vad jag menade. Fick pengarna tillbaka direkt. Han skrev ner den som DOA. Extremt störande problem speciellt när man är lite OCD och sedan bara sitter och letar efter det.

Har i alla fall köpt en ASUS PB278Q nu efter att jag inte vågar köpa en till Dell vid detta tillfället. Online med så jag kan skicka tillbaka den om den kommer med några fel.

Jag kan inte se problemet i hans bild, kan du förklara lite vad det är för fel?

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Jag kan inte se problemet i hans bild, kan du förklara lite vad det är för fel?

Ja du. Det ser lite ut som om diagonala sträck som går längs hela skärmytan. Man får oftast leta lite efter dom om man ska se dom men så fort man har hittat dom så ser man dom hela tiden.

Jag såg endast mina när det var något ljust på skärmen. Var extremt störande när man skrev i Word eller liknande. Tänk dig att den vita ytan som skärmen ska visa inte är vit, utan är som en vit bild med diagonala ränder. Ungefär så. Fanns någon som postade en bild i tråden innan. Hittar dock inte den.

Verkade som att det var något som fanns i skärmens AG. Asus skärmen ska ha väldigt bra AG så tänkte att jag kan prova den.

EDIT: Här är inlägget med bilden som någon postade:

Skrivet av Arp32:

Pratade med Dustin idag. Ångerrätten gick ut igår, så det ville dom inte godta... men ska hursomhelst få den bytt av Dell. Kvarstår problem så sa Dustin att man kan reklamera. Men är detta reklamerbart, eller förväntas man acceptera en grid över halva skärmen? Förhoppningsvis så är inte alla dessa skärmar såhär. Annars är BLB godtagbar, om något för hög, och det finns inga felaktiga pixlar.

Var svårt att ta en bild. Brottades med moiré.
http://i50.tinypic.com/2zz8g04.jpg

Likadant på min skärm jag hade men var nog lite värre. Killen på Webhallen såg det direkt med.

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Jag har två frågor om denna skärm. Dels, hur är färgerna? Jag har en u2412m och den har ju inte jättemycket bättre färger än en tn panel då det är e-ips. Har denna riktigt bra färger som en ips ska ha? Och sen om man spelar, kan man då lira i 1080p för att inte få det helt prestandadödande? Blir det för suddigt på skärmen eller kan man köra med black bars på den kanske? Om man kan ha black bars. Blir det kraftig back light bleeding som stör?

Jag kör med gtx680 och kör i 2560x1440 utan några som helst problem kör high i bf3 och max i guildwars 2 ( utan shadow som är low / medium ) max på d3 funkar fin fint ;).

Har en u2313hm jämter, jag är stört nöjd med skärmen dom flesta serier slipper jag svarta bars under och över, jag rekommenderar att köra på max upplösning med lite mindre detaljer då bilden är så bra ändå att det ser ut som man har AA x 16 på hela tiden nästan personligt tycke då.

Måste fått ett riktigt bra ex inga inbränningar eller annat problem med den.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Om ni som nyligen har beställt från cdon får den nya revisionen och (relativt) problemfria skärmar, så får det nog fasen bli ett uttag från sparkontot iaf.

Jag köpte min från cdon , kan återkomma i kväll efter jobbet runt 23 tiden med revision på den då min är problem fritt inga döda pixlar testat helt vit och svart bakrund utan att se någon glow eller något kollat film på hel skärm utan svart över och under dark night rising och såg inget bleeding osv.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk

Måste vara dålig hittar inte hur man ser vilken revision :/

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Måste vara dålig hittar inte hur man ser vilken revision :/

Står bland annat på lådan vid streckkoderna och allt annat sånt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej

Jeg kan oplyse, at den revision der sendes ud fra fabrikken på nuværende tidspunkt, er A01. Dog kan jeg ikke med sikkerhed sige, om nogle af vores resellere eventuelt stadig kan have eksemplarer fra revision A00 på lager.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Hej!
Har precis fått hem min skärm och den har en svart fläck på vänstra sidan (döda pixlar?) extremt störande.
Hur göra?

EDIT: Ser mer ut som smuts eller damm än döda pixlar.

Skrivet av Olegh:

Det skulle vara schysst

REV A00 var det från CDON. Du kan ju se ovanför Dock inga problem med BLB.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Rev A00 från Cdon, 1/2 skärmar har anlänt, noll döda pixlar, lätt blb vid nedre vänstra hörnet (osäker på om det ens räknas som blb) inga andra konstigheter än så länge

hälften vunnet

Permalänk
Skrivet av Kajlie:

Hej!
Har precis fått hem min skärm och den har en svart fläck på vänstra sidan (döda pixlar?) extremt störande.
Hur göra?

EDIT: Ser mer ut som smuts eller damm än döda pixlar.

REV A00 var det från CDON. Du kan ju se ovanför Dock inga problem med BLB.

Hej Kajlie

Det lyder ikke så godt med den mørke fläckt på din skærm. Jeg går udfra at du naturligvis har prøvet at renske skærmen med en klud, for at sikre dig, at fläckten ikke sidder udvendigt?

Umiddelbart lyder det som om, at du kvalificerer dig til en ombytning, men vil du ikke være snäll at sende mig et billede+servicetag i en privat besked? Så ser jeg meget gerne nærmere på sagen.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Skrivet av hoz:

Rev A00 från Cdon, 1/2 skärmar har anlänt, noll döda pixlar, lätt blb vid nedre vänstra hörnet (osäker på om det ens räknas som blb) inga andra konstigheter än så länge

hälften vunnet

Hej Hoz

Super skønt at høre, at du er helt tilfreds med din nye skærm. Jeg håber den anden af de 2 bestilte skærme vil være ligeså god, men skulle der være det mindste problem, kan du altid tage kontakt til mig.

Jeg håber du får glæde af begge skærmene i de næste mange år.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

och då har skärm 2/2 anlänt, ingenting att anmärka på här heller än så länge
Rev A00

Permalänk

Kan man få se ett par bilder? Gärna på dem i mörkt rum så att man kan se BLB?

Permalänk
Medlem

Hoppas det snart börjar dyka upp rev A01or här på forumet, väntat så sjukt länge på byta skärm men blir väldigt avskräckt här när man läser.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Hmm. börjar A01 komma ut? Då blir jag lite sugen på att byta skärmen. Det är de där jävla diagonala strecken som är så förbannat irriterande!

Permalänk

Ja, nu när det börjar trilla in nyheter om ny revision som ska vara dubbelkollad samt fler felfria leveranser börjar det bli dags att överväga det där bytet...

Permalänk
Medlem

Fick min skärm från CDON igår, REV00 Tillv. JAN 13

Datorn levereras på måndag, återkommer med hur det ser ut då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiMa69:

Datorn levereras på måndag, återkommer med hur det ser ut då.

Så, hur såg den ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GustavN:

Så, hur såg den ut?

Som befarat... rejäl (enligt mig) blb i nedre vänstra och nedre högra hörnen, trots att jag har 0 i Brightness...

Väldigt tråkigt...

Permalänk
Skrivet av LiMa69:

Som befarat... rejäl (enligt mig) blb i nedre vänstra och nedre högra hörnen, trots att jag har 0 i Brightness...

Väldigt tråkigt...

Hej LiMa69

Ked af at høre, at din skærm har en del BLB.

Hvis du sender mig dit servicetag+billeder i en privat besked, ser jeg meget gerne nærmere på sagen for dig.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej LiMa69

Ked af at høre, at din skærm har en del BLB.

Hvis du sender mig dit servicetag+billeder i en privat besked, ser jeg meget gerne nærmere på sagen for dig.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Absolut!
SItter på jobbet just nu, men jag fixar det när jag kommer hem.

Stort tack för blixtrande snabbt svar! Imponerade!