[Arma2/DayZ] DayZ Epoch Server Pagini.se

Permalänk
Medlem

Hmm min kompis kommer in men inte jag "Bad Version"...

EDIT Har förvisso samma problem på typ alla andra servrar också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Hmm min kompis kommer in men inte jag "Bad Version"...

EDIT Har förvisso samma problem på typ alla andra servrar också

EDIT 2: Löst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaytsev:

Du får luska lite på det

36 Röster nu (räknar bort D01tYs röst)

22 för att ta bort
14 för att ha kvar M107 / AS50

För att ändra i stadgar och lagar krävs det väl att mera än 2/3 av rösterna för ändring ?

Haha varför då? Vad odemokratiskt! xD

mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Tack för vi fick kriga lite er!
A-T tycker motståndet var bra men lite för mycket tjaffs bara men det var super roligt!
Lycka till med whipen nu!

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Hur går det egentligen Sword?

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Skrivet av suzaku:

Hur går det egentligen Sword?

Lite strul med databaserna, men det är lungt, håller på att reda ut sig.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Då kör vi!!!!

Kan bli lite extra omstarter ifall det är några buggar. Men allt bör funka nu.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Nytt achievement, "Första spelaren på Pagini V2 : Mr.H"!

Permalänk

Då tackar vi "SvenJohan" för en donation på 100kr till Pagini, stort tack!

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Uppdaterat Achievements lite, sorterat bort .50 cal från längsta kill. Samt lagt in så man ser vilket vapen som #2 till #5 använde.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Ursäkta R4zormouse, vi blev lite ivriga!

Sen vill jag passa på att tacka för en fin UAZ som var gömd i skogarna utanför kamenka!

Visa signatur

Stationär: i7-4790k@4.6Ghz | MSI GAMING 5 | Corsair Vengeance 8GB | MSI GTX970 Twin Frozr V | EK Cooled

Permalänk

Passar på att redan nu lägga ut info om att vi kommer ha servern nere på torsdag förmiddag för lite justering och finputsning. Kul att se att så många är nyfikna på servern nu efter whipe!

*Update* Looten för dynamiska crash sites är inte helt hundra. Måste ändra några saker i config filer. Verkar som den kör mot fel fil. Detta ordnas på Torsdag.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Vad har vi missat nu?

2013-05-15 : 18:49:05 LightHouse N2 BAF_AS50_scoped

Står som senaste killen i Livefeed.

Permalänk

Vår första hacker har varit i farten. Redan bannad efter lite remote från jobbet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Sedär ja.

Grymt jobb men den snabba bannen

Permalänk
Skrivet av aandreee:

Ursäkta R4zormouse, vi blev lite ivriga!

Haha, passa er nästa gång ni ser mig, bara! Kanske inte slutar lika roligt, då..
Ingen dödar bambis ostraffat!

Skrivet av iSwordfish:

Vår första hacker har varit i farten. Redan bannad efter lite remote från jobbet.

Skickades från m.sweclockers.com

Bra att du kom och hjälpte till så snabbt. Och som någon sade; Man kan säga vad man vill om Sword, med rättvis är han! Keep up the good work!

Permalänk
Skrivet av R4ZORMOUSE:

Bra att du kom och hjälpte till så snabbt. Och som någon sade; Man kan säga vad man vill om Sword, med rättvis är han! Keep up the good work!

Stort tack för dom orden R4ZORMOUSE.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4ZORMOUSE:

Haha, passa er nästa gång ni ser mig, bara! Kanske inte slutar lika roligt, då..
Ingen dödar bambis ostraffat! ;)!

Vi håller ögonen öppna!

Måste säga att Sword du gör ett sjukt bra jobb med servern, keep it up!

Någon ETA när servern kommer upp igen?

Visa signatur

Stationär: i7-4790k@4.6Ghz | MSI GAMING 5 | Corsair Vengeance 8GB | MSI GTX970 Twin Frozr V | EK Cooled

Permalänk
Skrivet av aandreee:

Vi håller ögonen öppna!

Måste säga att Sword du gör ett sjukt bra jobb med servern, keep it up!

Någon ETA när servern kommer upp igen?

Tack! Man får spendera sin lediga dagar rätt, som att göra servern bättre

Skulle gissa runt 14-15.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Du har inte tänkt på att ta bort lösenordet på servern för att få in mera folk, eller ligger det i att du bara vill ha svensktalande inne på servern, undvika hackers eller vad är anledningen ?

Jag gillar servern, dock så är antalet spelare för lite.

Hade varit roligare med mera random folk, nu finns det några grupper som spelar, och dom har sina territorier.
Vissa kör i städerna, andra springer runt i utkanten av banan, vilket medför för lite jävla krig och alldeles för mycket springa runt leta saker till ingen nytta.

Permalänk
Skrivet av Zaytsev:

Du har inte tänkt på att ta bort lösenordet på servern för att få in mera folk, eller ligger det i att du bara vill ha svensktalande inne på servern, undvika hackers eller vad är anledningen ?

Jag gillar servern, dock så är antalet spelare för lite.

Hade varit roligare med mera random folk, nu finns det några grupper som spelar, och dom har sina territorier.
Vissa kör i städerna, andra springer runt i utkanten av banan, vilket medför för lite jävla krig och alldeles för mycket springa runt leta saker till ingen nytta.

Jag har det av en anledning, och att få ner antalet hackers till en väldigt låg nivå.
Nu fick vi ju in en rackare igår trots allt, men antalet hade nog varit flera gånger så mycket utan lösenord, tror jag.

Ska fundera på saken. Blir EXTREMT mycket jobb för mig om hackers tar sig in hela tiden, återställa osv.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Du, Sword, du har inte funderat på ett refuel-script? Vet inte om det tagits upp innan, så frågar ändå..

Permalänk

Tycker det skulle bli lite för enkelt att tanka då, det ska ta lite tid och man ska vara lite nervös att bli plockad, det är min idee.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Skrivet av iSwordfish:

Tycker det skulle bli lite för enkelt att tanka då, det ska ta lite tid och man ska vara lite nervös att bli plockad, det är min idee.

Jaha, men då förstår jag.. Men somsagt, det blir ju mycket bekvämare med refuel-script..

Permalänk
Medlem

Vad kör du för anti-hack?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Vad kör du för anti-hack?

BattleEye

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Progress info: Samtliga crashes är nu lagade med looten

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Skrivet av iSwordfish:

Progress info: Samtliga crashes är nu lagade med looten

Ska du fixa nåt mer, eller var det bara det?

Permalänk

Lite mer skit som ska fixas också.. tror jag är lar inom en timme

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Okej! Take your time, är inte hemma på ett tag ändå..