Intel Ivy Bridge Processor i5-3340M 2.70G och videoredigering

Permalänk
Medlem

Intel Ivy Bridge Processor i5-3340M 2.70G och videoredigering

Hej på er,
Vad tror ni om att köra videoredigering med den här specen?

Frågan är om det är godtagbart. Det handlar om någon som inte redigerar video i sitt dagliga arbete men lite då och då. Det kommer mer handla om att visa presentationer i ppt med inbäddad video så videon skall såklart flyta utan problem. Redigeringen sker i en pinacle programvara. Den här maskinen kommer hamna på ca 10 000. Nästa alternativ jag har kommer hamna på 20 000, vilket jag tycker är onödigt om det funkar med standardmodellen. Kan också byta ut den mekaniska disken till en SSD om det skulle snabba upp det hela och har tänkt att lägga till lite mer ram så det hamnar på totalt 8 GB om det räcker?

Processor
Intel Ivy Bridge Processor i5-3340M 2.70GHz Smart Chache 3MB
Chipset
Intel® QM77 Express Chipset
Display
HD 1366x768, AG, LED
Graphics Card
Intel® HD 4000 Graphics
Hard Drive
320GB 7200 RPM SATA Drive Free Fall Sensor

Tackar på förhand.

Hälsningar Emelie

Permalänk
Medlem

Tror det skulle funka ganska bra till det du säger att du ska använda detta till, lite då och då.

Dock så tror jag att det är mindre kul att sitta på upplösningen 1366x768 och redigera film i.

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ewelyn:

Tror det skulle funka ganska bra till det du säger att du ska använda detta till, lite då och då.

Dock så tror jag att det är mindre kul att sitta på upplösningen 1366x768 och redigera film i.

Tackar,

Tror du att en SSD disk skulle göra någon skillnad i det här fallet? Jag är tveksam till det.
Datorn kommer dockas med en extern skärm.

Permalänk

En SSD är alltid betydligt mer behagligt att arbeta med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ocicat:

Tackar,

Tror du att en SSD disk skulle göra någon skillnad i det här fallet? Jag är tveksam till det.
Datorn kommer dockas med en extern skärm.

SSD gör ju att hela datorn känns rappare. Angående redigering så vet jag faktiskt inte om det hjälper så mycket, tror dock inte att det hjälper sådär jätte mycket. Beror iofs på hur stora filerna eller om det är många små filer så går det ju betydligt fortare med SSD.

Ja om datorn körs med extern skärm så är det ju inga problem.

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allebaggen:

En SSD är alltid betydligt mer behagligt att arbeta med

Jo jag har hört att den startar upp Windows på ingen tid alls.

Skrivet av Ewelyn:

SSD gör ju att hela datorn känns rappare. Angående redigering så vet jag faktiskt inte om det hjälper så mycket, tror dock inte att det hjälper sådär jätte mycket. Beror iofs på hur stora filerna eller om det är många små filer så går det ju betydligt fortare med SSD.

Ja om datorn körs med extern skärm så är det ju inga problem.

Tack för era svar!
Jag tror det får bli den här modellen med en SSD disk och 8 GB RAM.
//Emelie

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ocicat:

Jo jag har hört att den startar upp Windows på ingen tid alls.

Tack för era svar!
Jag tror det får bli den här modellen med en SSD disk och 8 GB RAM.
//Emelie

Inga problem. Får hoppas att det duger till det du ska göra

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux