Xbox One mot Playstation 4 i hårdvara

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepzou:

Xbox One FTW. Kolla på hårdvaruskillnaderna mellan 360 och ps3 ändå så såg spelet istortsett identiska ut.

Nej, det gör dom inte. Vad jag vet så ser de flesta liren ut bättre på PS3, bara att läsa lite spelrecensioner på Gamereactor eller FZ. Det lär bli likadant nu, PS4 krossar XBOX One i grafikväg.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Är egentligen inte är särskilt intresserad av vem som är snabbasat osv. Båda ser ut att klara sig bra på den fronten ändå. Däremot verkar det vara en del andra viktiga saker som jag hört massa olika rykten om som jag stör mig på.
1) Always on - stämmer det att den alltid kräver uppkoppling eller vad?
2) Sägs också att den inte är bakåtkompatibel med xbox 360-spel, varför? Borde väl gå via VM?
3) Låser spel till en konsol så man inte kan ta med till polare, alternativt sälja begagnat, stämmer detta?

I övrigt vad jag såg ogillar jag designen och namnet, men ja, i övrigt vad gäller tjänster och funkationer verkar den riktigt lovande, bortsett då från ovanstående oroosmoln.

Tittade man på gamespots livesändning igår läste de upp att en site fått det bekräftat att aleays on inte var med i Xbox one. Begagnade spel skulle gå att spela MEN skulle behöva låsas upp för en ospecad summa... WTF?

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

kul för AMD att få leverera både CPU och GPU till Xbox och Playstation, förhoppningsvis ger det dem en skjuts i kassan och en uppsving i företaget

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Highlights för er som inte orkar se hela pressreleasen

http://www.youtube.com/watch?v=KbWgUO-Rqcw

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem

Som alla andra så tycker man väl att det hade varit kul med ännu bättre hårdvara. Men man såg ju rätt så tydligt hur det gick i början för PS3:an när man fick hosta upp över 7000:- (eller hur mycket det nu var)... Grundtanken med konsoler var väl från början att själva konsolen ska vara en överkomligt billig apparat som så många som möjligt ska ha råd att köpa, sedan rånar man användarna genom att släppa dyra spel.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk

Inte så imponerad av den nya Xboxen, man valde att inte visa fulla specs då den förmodligen är svagare än PS4, och det är inget MS vill stoltsera med i nuläget. Skulle tippa på att PS4 är ca 10-15% starkare, men att det i verkligheten inte kommer göra någon större skillnad, framförallt inte på 3e partsspelen.
MS kommer garantera knyta till sig så att utvecklarna gör spelen först och främst till deras konsol, precis som man gjorde med Xbox360, man har redan inlett detta med EA som sagt, EA kommer garanterat optimera spelen bättre på Xbox One.
Sen måste jag ändå säga att PS4 lockar mer i nuläget, jag gillar inte att Xbox One ser ut som en TV box, sjukt klumpig också då den förmodligen har nätagget inbyggt som tar stor plats. Lär garanterat komma en sim variant av Xbox One inom 1-2 år.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Gillar inte hur det framställs i artikeln att GDDR5 nödvändigtvis skulle vara bättre än DDR3 + SRAM. Finns ju en anledning att man inte kör GDDR5 som system-RAM i datorer.

Angående prestandan, visst finss det rykten som säger att PS4 är snabbare. Men vad har microsoft gjort för att komma upp i 5 miljarder transistorer då? Det låter som att de faktiskt kan ha den starkare grafiken.

Permalänk
Inaktiv

Oj, den var verkligen inte snygg heller..

Permalänk
Medlem

Det känns så jävla gammalmodigt med TV! Hur mycket kollar folk på "tv" jämfört med hur mycket folk använder streamingtjänster? Och en tv-tablå känns ju jävligt ute vid det här årtiondet. Jag har alltid kört PS men jag kollade på Microsofts presskonferens "with an open mind" men jag blev bara sjukt besviken. Jag antar att det har sparat de mesta som handlar om spel till E3 men jävlar vilket dåligt val då alla som kollade på presskonferensen antagligen var gamers som var eventuella förhandsbokare. Nej, jag tror det blir en PS4 för mig om inte MS verkligen imponerar på E3 med något som är aktuellt och som fungerar I ALLA LÄNDER.

Visa signatur

Fractal Design R4 - Arctic White / 750W / Z77 Extreme4 / 3570K + 620 khüler / 16GB / Gigabyte 670 2GB OC Version

Permalänk

Jag är både playstation och xbox ägare. Har alltid trivts super med båda, men förutsatt att microsoft går i sitt nya win 8 spår så köper jag hellre Wii U än att stötta detta problematiska, underutvecklade, idiotiska idé till OS

Visa signatur

[i7 7700K] [RTX 2080] [Corsair CX 1000W] [ASUS MARK II] [16GB DDR4] [Samsung EVO 850 500GB]

Permalänk
Medlem

Som vanligt kan fanbois inte se utanför sin egen lilla bubbla.
Om man nu gillar Playstation bättre, varför måste man då hata Xbox. Den ena utesluter väl inte den andra?
Mycket hate om busswords på MS pr-event. Tyckte mig höra rätt många busswords på PS4 eventet också. Även hate om att det snackades för mycket om vad den kunde göra och för lite spel, duh det va inte ett spel event.

Namnvalet hade jag dock först svårt med. Men när jag tänkt på det ett tag så kan jag förstå tänket bakom. MS marknadsför inte Xbox One som en spelkonsoll utan som en central mediahub (all-in-ONE). Det ligger i tiden då många inklusive mig är trötta på att ha "burkar och boxar" ståendes överallt. Kollar man även på ett flertalet spel och filmtitlar som nyligen släpps eller ska släppas så går man tillbaka till ursprungs namnet även om det har funnits en "numrerad" serie tidigare.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Inaktiv

Det känns som det blev extremt mycket skillnad på reaktionerna mellan Microsofts och Sonys tillkännagivelser. Personligen kommer det bli en PS4, om det inte kommer fram något som jag inte kommer klara av. Alltid kört Playstation så det känns rätt naturligt, tycker de har gjort bra ifrån sig sedan jag skaffa PS2 för många många år sedan!

Permalänk
Skrivet av WDac:

för mig är det inte PC vs Consol, utan snarare olika sätt att spela olika spel på, och denna hysteri om att att PC fortfarande är bättre NO SHIT SHERLOCK till er alla, klart PC är bättre helt andra förutsättningar.

PC spelar man vissa spel på Consol spelar man andra typer av spel, gärna med polare och familj i soffan, jag ser consollen som en mer socialt spel alternativ i hemmet, å kom inte med att det är lika socialt med att spela online å använda sig av Ventrilo, TeamSpeak, Skype osv, det är också socialt på sitt sätt men man träffar inte människor IRL online

så jag ser PC och Consol som två helt olika sätt att spela på. båda har sina fördelar och nackdelar, har man en av varje så är det "komplett"

jag tror XBOX One kommer generellt bli större, då dem högst troligen kommer ha ett lägre pris och där med sälja fler enheter, PS4 blir en GeekMaskin som vanligt

Håller med. Jag har börjat gå ifrån PC spelandet för det är så dyrt att uppgradera. Stationär PC är inte att tänka på längre då den är för klumpig att flytta runt i hemmet för att spela på då jag ofta får spela på olika våningar. Bärbart är för dyrt att uppgradera varje år då en sån håller i genomsnitt 1-2år max. därför kommer konsoll att vara det mest troliga för mig då det håller i fler år en vad PC gör.
Köpte mig en dyr bärbar gaming maskin för nåt år sen som inte klarar senaste spelen utan oflyt medans min 7 år gamla 360 fortfarande klarar dom senaste spelen på acceptabel nivå.

Det är så tråkigt och dyrt att behöva uppgradera en PC hela tiden.

Jag skiter i vad maskinerna heter, One, 720 eller xxx7000 eller om dom är flashiga till utseendet som om dom ser ut som en gammal VHS bandspelare eller en flashig rymdstation, bara den är rolig att spela på.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Min personliga rigg har mer beräkningskraft än rymdraketen som tog Armstrong o co till månen. That's out of this world man...

Och du menar altså att Armstrong var på månen?

Min mobiltelefon hade varit den kraftigaste superdatorn i världen om jag kunde skickat tillbaka den med tiden till 1969. Faktum är att denantagligen hade haft mer beräkningskraft än alla datorer i världen tillsammans vid den tiden.

Permalänk
Medlem

Skulle inte x1 tillverkas i 40nm? Det tror jag. Dom hade problem med yielden med 28nm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Tittade man på gamespots livesändning igår läste de upp att en site fått det bekräftat att aleays on inte var med i Xbox one. Begagnade spel skulle gå att spela MEN skulle behöva låsas upp för en ospecad summa... WTF?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130522/ingen-avgift-for-b...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Watkins:

Skulle inte x1 tillverkas i 40nm? Det tror jag. Dom hade problem med yielden med 28nm.

Jag hörde nån gång under presentationen att dom sa att dom gått från 90nm (360) till 40nm, men i efterhand blev jag lite fundersam på om dom menade X1 eller 360 Slim..... kommer inte ihåg exakt vad dom sa.

Hur vet vi förresten att det är AMD som kommer göra CPU/GPU?

Permalänk
Medlem

ps3 var kraftigare än 360 förra generationen och när den kom för sent (ps3) så förlorade sony mycket pengar på konsolen, jag hoppas inte sony gör samma sak igen för microsoft har en större marginal med tanke på att de är microsoft

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jämfört med Sonys lansering tycker jag Xbox var fantastisk.
Dom hade en fungerande maskin där som dom använde, vad hade Sony att visa upp egentligen?

Tycker även Microsoft visade upp mycket mer nytänk och modernisering osv.

Dock var allt saker som jag var helt ointresserad av, jag kollar aldrig på vanlig TV, jag vill inte surfa på TVn samtidigt som jag ser på film, jag håller inte på med fantasy leagues, jag tycker inte om att prata med min tv osv.

Jag tycker det var coolt och oerhört imponerande, men intresserar mig inte personligen.
Tyvärr.

Jo men det absolut häftigaste Sony gjorde var att visa spel! Helt sjukt nytänk fattar inte att xbox glömde bort det. Aja man kan inte komma ihåg allt till en spelkonsol....

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Och du menar altså att Armstrong var på månen?

Min mobiltelefon hade varit den kraftigaste superdatorn i världen om jag kunde skickat tillbaka den med tiden till 1969. Faktum är att denantagligen hade haft mer beräkningskraft än alla datorer i världen tillsammans vid den tiden.

Om du hade kunnat skicka tillbaka din mobiltelefon till 1969 hade den varit helt obrukbar.

Det visar ju dock på hur fel det blir att jämföra saker från nu mot saker från förr. Det är mer ett sätt att få en punkt i tiden att referera emot när man vill lyfta fram en utveckling.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Entusiast
Skrivet av infigo:

ps3 var kraftigare än 360 förra generationen och när den kom för sent (ps3) så förlorade sony mycket pengar på konsolen, jag hoppas inte sony gör samma sak igen för microsoft har en större marginal med tanke på att de är microsoft

Och den för inte heller vara så dyr som den var, den låg väl på 5500-6000 vid release har jag för mig? Det är då Svenssons nappar på Xbox One på direkten, "varför slösa 2000kr? tänker dem och jag klandrar dem inte.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

vem bryr sig om vilket som är kraftfullast?...så länge spelen är roliga så spelar du ju ingen som helst roll..skulle än idag kunna koppla upp nintendo 8bitar o lira för det är kul spel..o där har det ingen chans mot dagens prestanda.. spelen kommer se jävligt bra ut på konsollerna i vilketfall som helst..spelen är fina redan idag på ps3 och 360..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

ps4 lär sälja mer än xbox one

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk
Hedersmedlem

Folket som presenterade PS4 såg ut att glöda för vad de gjorde. Xbox-eventet kändes däremot i stort som en samling tjänstemän som bara gjorde sitt jobb. Bara det gör att jag lutar åt Sony.

Om Microsofts hårdvara dessutom är sämre bådar det inte gott. Att mitt hatobjekt nr1, EA, fick extra stort utrymme bidrar också till min skepsis. Designen är en katastrof och jag har lite svårt att se vem den ska tilltala. Någon som har en idé?

Presentationen verkade delvis handla om att komma före Apples nya smarta TV. Microsoft förefaller vilja bli som ett nytt Apple med Win8/ModernUI och allt som händer kring det. Jag gillar iaf inte den nya inriktningen Microsoft har tagit och Xbox One förändrar inte det, snarare förstärker den känslan.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som inte fattade varöfr de visade pre-rendrade saker ifrån alla EA spel? jävla fattigt.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Varför kör folk fortfarande med "min 7 år gamla konsol klarar de senaste spelen men det gör inte min 7 år gamla pc"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Och du menar altså att Armstrong var på månen?

Min mobiltelefon hade varit den kraftigaste superdatorn i världen om jag kunde skickat tillbaka den med tiden till 1969. Faktum är att denantagligen hade haft mer beräkningskraft än alla datorer i världen tillsammans vid den tiden.

Kunde ju tro att en teknikintresserad skulle veta detta.

Skrivet av Watkins:

Skulle inte x1 tillverkas i 40nm? Det tror jag. Dom hade problem med yielden med 28nm.

28nm har tillverkats i över två år, med yields för produktion i över 1,5 år. De har nog bättre yields på ett så stort chip i 28nm än i 40nm ska du se.

Permalänk
Snusfri

Mycket obefogat gnäll gällandes konsolerna här tyvärr.

En konsol är till för casual gamers som bara vill ha något som fungerar, dvs man trycker på start och sedan är det bara att spela.
Average Joe vill inte hålla på att fippla runt med drivrutiner, eventuellt mecka runt i .ini-filer osv, utan det skall bara fungera.

Att det sedan har utvecklats och att spelkonsoler numera är underhållningsmaskiner som du även kan använda till att konsumera annan media som tex tv, film, musik osv är bara naturligt då folk kräver mer.

När det gäller prestandan så är det betydligt lättare att få en bra sådan på en unison konsol där utvecklarna bara behöver optimera för en enda hårdvara istället för som på PC tiotusentals olika konfigurationer.

Att de nya konsolerna även bygger på x86-64 gör att portar mellan PC och konsolerna kommer att förenklas och bli bättre för alla parter.

Att redan nu säga "Ööööh, PS4 å XBOX One suger fett, så jävla kassa" osv är rent av patetiskt då ingen av konsolerna har släppts ännu samt att desto längre in i en konsols cykel desto bättre blir spelen (I 99% av fallen), launchspel är oftast inte "top of the line", det är bara att kolla tillbaka på PS/PS2/XBOX/XBOX 360 och jämnför spelen vid launch av respektive gentemot spelen som kom senare.

När det gäller XBOX One så klagar många på Kinect och bla "Jag vill inte surfa, kolla fantasy league" osv medans jag spelar eller kollar på film.
Du behöver faktiskt inte göra det, MS tvingar inte någon till att använda dessa extra saker utan de finns där för att kunna användas av de som vill göra det.

Idag och i framtiden så är konsolerna betydligt mer än något man bara spelar på, de är som jag skrev tidigare, underhållningsmaskiner för Average Joe.

Hardcore gamers kommer även fortsättningsvis att spela på PC och det kommer även jag då jag oftast föredrar mus och tangentbord samt att jag vill kunna modda mina spel, dock så kommer jag förmodligen att införskaffa en XBOX One för Forza då det är ett av få spel som intresserar mig.

Men bara för att jag föredrar att spela på min PC så spyr jag inte galla över de som föredrar att spela konsoler och vill ha det enkelt och snabbt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av GustavN:

Att säga så där känns dock inte helt rättvist Visst, det är sant att själva raketen/månlandren inte hade mer, men man hade inte kunnat landat på månen med så lite vad jag vet.

Istället för att ta med sig massa elektronik (som var stor/tung som tusan och kunde fela) skickade man ner så mycket data man kunde för beräkning till Nasas betydligt rejälare datorpark (med massa personal redo att ingripa/laga).

Det är som en del ryska jaktplan som har radar men ingen radarskärm i cockpit.
Data från radarn skickas ned till en stridsledningscentral som sedan säger åt piloterna vad de skall göra.
De hade varit enklare att skicka apor till månen, detta kunde ha gjort kapseln mindre för att inte tala om månbilen.......

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Aleshi:

Gillar inte hur det framställs i artikeln att GDDR5 nödvändigtvis skulle vara bättre än DDR3 + SRAM. Finns ju en anledning att man inte kör GDDR5 som system-RAM i datorer.

Angående prestandan, visst finss det rykten som säger att PS4 är snabbare. Men vad har microsoft gjort för att komma upp i 5 miljarder transistorer då? Det låter som att de faktiskt kan ha den starkare grafiken.

I de allra flesta fallen är GDDR5 bättre än DDR3+SRAM. Enda anledningen jag ser att Microsoft valt DDR3 är för att det är det billigare alternativet i dagsläget och att de kompletterat med SRAM för att försöka motverka bortfallet i bandbredd mot GDDR5.

Det du troligtvis syftar på är att GDDR5 har högre latenser, men i praktiken är det inte fasansfullt mycket högre än DDR3 och kommande DDR4, men ger samtidigt mycket högre bandbredd. För konsumenter, och skräddarsydda operativsystem i synnerhet (Playstation 4), är det en mindre parentes och vi kommer väldigt sannolikt får se GDDR5 som systemminne i persondatorer med AMD Kaveri och Windows under 2014.

Det verkar vara oklart om de där 5 miljarderna faktiskt gäller enbart processorn (SoC) i Xbox One eller om det gäller andra kretsar också. I vilket fall som helst är en av förklaringarna SRAM kan ta upp en relativt stor del av kakan. Räknar jag inte helt fel borde 32 MB SRAM ta upp ~1,6 miljarder transistorer förutsatt att det är 6T-SRAM vilket internet antyder.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner