Permalänk
Medlem

Jag har ett Z-5500 som jag gav 3000 för. Jag erkänner att jag har ljudöra nog för att kunna höra bristerna i ljudet, som exempelvis någon tidigare sagt, avsaknaden av mellanregister, torftigt basljud och generellt sett ett ganska hårt och dött ljud, som om jag har förstått rätt beror på metallkonerna. Men det är om man jämför med ett BRA och därav DYRT ljudsystem. Det är ju fortfarande ett bra ljud om man jämför med en transistorradio på jobbet eller gamla bilhögtalare.. Med det sagt är JAG ändå nöjd för vad jag fått för mina 3 papp, under mer än 2 år. Är du ute efter 5.1, bra anslutningsmöjligheter, olika panoreringsmöjligheter, fjärrkontroll och tillräckligt med volym för att kunna väcka grannen 2 trappor ner, så vågar jag påstå att det förmodligen är det mest PRISVÄRDA du kan hitta. Vill du hellre ha ett datorljudsystem med bra ljud så finns det bättre alternativ, såsom andra nämnt aktiva 2.0

Bara för att ni KAN höra skillnader i ljudsystem måste ni ju inte beskriva det som att ni hellre käkar en handgranat än att lyssna på Logitechs ljud.. Det finns klara brister i ljudet men det finns det (generellt sett) på nästan alla ljudsystem under 12 - 13 000.

Visa signatur

Om man bara kunde få katterna att låta bli mina chiliplantor och mina kablar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Dagens bästa felstavning på mobilen, den blev riktigt bra

hahaha ah

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Pielso:

Jag har ett Z-5500 som jag gav 3000 för. Jag erkänner att jag har ljudöra nog för att kunna höra bristerna i ljudet, som exempelvis någon tidigare sagt, avsaknaden av mellanregister, torftigt basljud och generellt sett ett ganska hårt och dött ljud, som om jag har förstått rätt beror på metallkonerna. Men det är om man jämför med ett BRA och därav DYRT ljudsystem. Det är ju fortfarande ett bra ljud om man jämför med en transistorradio på jobbet eller gamla bilhögtalare.. Med det sagt är JAG ändå nöjd för vad jag fått för mina 3 papp, under mer än 2 år. Är du ute efter 5.1, bra anslutningsmöjligheter, olika panoreringsmöjligheter, fjärrkontroll och tillräckligt med volym för att kunna väcka grannen 2 trappor ner, så vågar jag påstå att det förmodligen är det mest PRISVÄRDA du kan hitta. Vill du hellre ha ett datorljudsystem med bra ljud så finns det bättre alternativ, såsom andra nämnt aktiva 2.0

Bara för att ni KAN höra skillnader i ljudsystem måste ni ju inte beskriva det som att ni hellre käkar en handgranat än att lyssna på Logitechs ljud.. Det finns klara brister i ljudet men det finns det (generellt sett) på nästan alla ljudsystem under 12 - 13 000.

En sak som många inte tänker på är att man kan skaffa 2 eller 3 par aktiva högtalare för att köra surround om man använder datorn som dekoder, det är fullt möjligt att få ganska bra surroundljud för 3000kr och man kan ha lite billigare prylar bak eftersom man antagligen vill prioritera frontarna då det är de som används vid musiklyssnande.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pielso:

Men det är om man jämför med ett BRA och därav DYRT ljudsystem.

Vad är bra? Vad är dyrt? Hur långt är snöret?
Personligen skulle jag svara nej på ditt påstående. Bra behöver inte vara DYRT.
Begagnad HiFi är en guldgruva, särskilt högtalare. Man kan hitta så sjukt mycket bra grejer till nästan inga pengar alls.

Hittade på blocket följande kompletta 5.0 paket, från ett fint svenskt märke, från förr i tiden. QLN.
Golvhögtalare:

Center: (den underst)

Surround/stativare: (Hade sedan tidigare ett par 601or, så just nu använder jag, tyvärr, ett par 601or som högtalarstativ...)

Pris för ovanstående: 2000:- och grejerna har sina originalelement(från vifa) kvar samt är i bra skick för sin ålder.
Köp till valfri 5.1/7.1 förstärkare för några tusen(behöver inte kosta mer än 2-3k) och du har ett väldigt kompetent system för 4000:-, som knäcker allt vad Creative/Logitech/Edifier heter.

Skrivet av Pielso:

Bara för att ni KAN höra skillnader i ljudsystem måste ni ju inte beskriva det som att ni hellre käkar en handgranat än att lyssna på Logitechs ljud.. Det finns klara brister i ljudet men det finns det (generellt sett) på nästan alla ljudsystem under 12 - 13 000.

Håller inte med.
Man kan inte dra allt som koster under 13k över en kam. T.ex så kommer troligen nya grejer för 13k låta betydligt sämre än begagnade grejer för samma eller mindre pengar.

Man ska dock inte vara rädd för begagnad HiFi, särskilt inte högtalare. Bara att provlyssna, låter det som det ska så fungerar de ju.
Lite svårare med begagnade förstärkare och liknande, dessa kan ju gå sönder när som helst. En högtalare slits inte alls på samma sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Vad är bra? Vad är dyrt? Hur långt är snöret?
Personligen skulle jag svara nej på ditt påstående. Bra behöver inte vara DYRT.
Begagnad HiFi är en guldgruva, särskilt högtalare. Man kan hitta så sjukt mycket bra grejer till nästan inga pengar alls.

Hittade på blocket följande kompletta 5.0 paket, från ett fint svenskt märke, från förr i tiden. QLN.
Golvhögtalare:
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSYoVuX6...

Center: (den underst)
http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=438091.jpg

Surround/stativare: (Hade sedan tidigare ett par 601or, så just nu använder jag, tyvärr, ett par 601or som högtalarstativ...)
http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=438090.jpg

Pris för ovanstående: 2000:- och grejerna har sina originalelement(från vifa) kvar samt är i bra skick för sin ålder.
Köp till valfri 5.1/7.1 förstärkare för några tusen(behöver inte kosta mer än 2-3k) och du har ett väldigt kompetent system för 4000:-, som knäcker allt vad Creative/Logitech/Edifier heter.

Håller inte med.
Man kan inte dra allt som koster under 13k över en kam. T.ex så kommer troligen nya grejer för 13k låta betydligt sämre än begagnade grejer för samma eller mindre pengar.

Man ska dock inte vara rädd för begagnad HiFi, särskilt inte högtalare. Bara att provlyssna, låter det som det ska så fungerar de ju.
Lite svårare med begagnade förstärkare och liknande, dessa kan ju gå sönder när som helst. En högtalare slits inte alls på samma sätt.

I stand corrected.

Visa signatur

Om man bara kunde få katterna att låta bli mina chiliplantor och mina kablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pielso:

I stand corrected.

Så du erkänner att du har fel utan vidare diskussion? Ok, en eloge till dig.

Permalänk
Medlem

Har DENON AVR-4520 5.1 och en Yamaha RX-A3020BL. inte länge sen jag köpte det systemet men tycker det låter helt ok. Jag har haft Logitech z5500(rätt stavat?) och det lät gräsligt. Kör enbart hörlurar till dator med HD650 och ett xonar STX.

Ni som prisar Logitech systemet till gudarna har ni ens lyssnat på "bra" system förut eller? Visst ni anser att man får mkt ljud för pengarna sure, men man får också dåligt ljud för pengarna. Fint ljud för pengarna i den budget så är det 2.0 som gäller. Ica maxi högtalate för 149kr ger också mkt ljud för pengarna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Dagens bästa felstavning på mobilen, den blev riktigt bra

Haga förlåt jag har auto stavning på jag har stängt av de nu

Skickades från m.sweclockers.com