Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur bränner jag film/filer på dvd så det fungerar i en vanlig DVD-spelare?

Permalänk
Medlem

Hur bränner jag film/filer på dvd så det fungerar i en vanlig DVD-spelare?

Hej, hur ska jag gå tillväga för att bränna flera filmfiler så det fungerar i en vanlig DVD spelare så man får upp en lista vilken film man vill se. Jag har aldrig bränt en film skiva förut, äger inte ens en vanlig dvd spelare(kör på ps3 bara):P

Det är syrran som vill ha hjälp, hon har ingen dator och vill ha filmfilerna på dvd skiva.
DVD spelaren klarar divx,avi, (osäker om den klarade mp4 också).

Går det bränna rakt upp o ner som en datorskiva sen skapar dvd-spelaren en lista själv om den stödjer filformaten eller måste man böka med att tanka ner något program och skapa menyer?

Permalänk
Medlem

Det här är troligtvis mot reglerna så du vet (när filmerna säkert är pirat)... men om den klarar av divx/avi så är det väl bara att bränna i data-format.. som vanligt ..

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

Hon har inte USB ingång DVDn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dulingen:

Det här är troligtvis mot reglerna så du vet (när filmerna säkert är pirat)... men om den klarar av divx/avi så är det väl bara att bränna i data-format.. som vanligt ..

Det är inte pirat. Så diskutera hur man bränner flera kortare egenskapade filmfiler är mot reglerna?

Skrivet av Jonny91:

Hon har inte USB ingång DVDn?

Jo hon har det på både tv:n och dvd-spelaren men de klarade inte av att läsa filerna jag hade på usb-stickan. USB:n fungerar i min tv dock, skumt.

Permalänk
Medlem

Så länge DVDn klarar formaten ska det nog bara vara att bränna som en vanlig dataskiva. Vet dock en kompis som hade problem med stora filer när han skulle spela upp dem på sin dvd. Filmer gick att spela upp men på tex en tretimmars film ville den inte spela upp de sista 30 minuterna av filmen. -Var förvisso några år sedan så om det är en någorlunda modern DVD-spelare är nog sådana problem ur världen.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Rekordmedlem

Endera klarar spelaren av dataformat på skivorna direkt, annars får du göra om till dvd och tillverka en meny, då behöver du nån typ av redigerings/bränn program typ nero som borde klara av allt i samma program.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

Här finns en lista med verktyg som kan skapa menyer och grejer: http://www.videohelp.com/tools/sections/authoring-dvd

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Nero använde folk för 5+ år sedan när DVD-bränning var aktuellt, numera kopplar man datorer till TV'n vilket blir billigare i längden

Permalänk
Medlem

Såja nu har jag testat att bränna som en ren dator skiva, det ville inte funka, suck. Blir till att böka med att konvertera till dvd video suck

Skrivet av jookeer:

Nero använde folk för 5+ år sedan när DVD-bränning var aktuellt, numera kopplar man datorer till TV'n vilket blir billigare i längden

Nja, min syrra tillhör den skara som inte är intresserad av datorer etc. Smidigast vore att hitta en USB sticka/Extern hårddisk som funkar i hennes dvd/tv, blir billigare och mindre krångel.
Dator+Internet blir dyrt VS ett par USB stickor eller DVD skivor.

Permalänk