var inte speciellt imponerad av xbox one tills jag fick veta om kameran

Permalänk
Avstängd

var inte speciellt imponerad av xbox one tills jag fick veta om kameran

Jag var som alla andra fullkomligt besviken på xbox one, Verkade tråkigt inga spel bara en glorifierad tivo.
sen fick jag se denna videon
http://video.wired.com/watch/new-xbox-kinect-exclusive-wired-...
och herregud vad imponerad jag blev
Som jag har förstått det så tar kameran varje bit av din kropp. SMÅ SMÅ detaljer och reproducerar det i en 3d modell. den kan också mäta hjärt takt.
Enbart skanningen verkar enligt mig revulotionerande. Tänk en sån kamera i telefoner. Man kunde skanna sitt rum och få en hel 3d modell av det, Man kan skanna bilar och få en hel 3d modell av dem.
man kan spela in en 3d animering av sig själv i realtid man kan göra en animerad video i realtid som man sedan kan redigera och ta bort objekt denna kameran i en telefon skulle enligt mig vara otroligt det eller google glass (minus alltid på alltid ser funktionen)
detta är helt otroligt enligt mig

xbox imponerar inte men kameran gör det

Permalänk
Medlem

Undra om Ps4 kommer med något liknande

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem

Jag ser verkligen hur utveckling på titlar med inspelade animationer börjar gå att med en ganska låg budget, kanske att detta är nästa steg för indie utvecklare.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Medlem

min första tanke var "jag har redan en samsung smart tv vad ska jag använda xbox one till?" verkar ju knappt gå att spela på den

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag tycker mest det är creepy med en kamera. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

Jag var som alla andra fullkomligt besviken på xbox one

Att säga att alla blev besvikna på Xbox One är att ta i väldigt mycket.

Sen, behövs verkligen den här tråden? Det finns flera andra att diskutera Xbox One i.

Forza och det nya från Remedy verkade inte tråkiga utan såg intressanta ut.
Men visst, kameran är det häftigaste.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av betan:

Att säga att alla blev besvikna på Xbox One är att ta i väldigt mycket.

Sen, behövs verkligen den här tråden? Det finns flera andra att diskutera Xbox One i.

Forza och det nya från Remedy verkade inte tråkiga utan såg intressanta ut.
Men visst, kameran är det häftigaste.

forza 5 såg riktigt dassigt och rent av tråkigt ut i grafik jämför man med driver club i ps4 så är skillnaden enorm dem visade ju också unreal motorn som kördes i realtime den biten var ganska otrolig

såg inte mycket av quantum vad det nu hette så kan inte säga mycket om den

call of duty såg bättre ut men färgerna såg mörka och tråkiga ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

forza 5 såg riktigt dassigt och rent av tråkigt ut i grafik jämför man med driver club i ps4 så är skillnaden enorm dem visade ju också unreal motorn som kördes i realtime den biten var ganska otrolig

såg inte mycket av quantum vad det nu hette så kan inte säga mycket om den

call of duty såg bättre ut men färgerna såg mörka och tråkiga ut

driveclub kan nog bli en riktig succé i mina ögon, stort innehåll av bilar som Gran Turismo + Arkadkänslan i bilkörning som i Codemasters spel är något jag har saknat och hoppas verkligen de levererar det! Gran turismo är lite för "stelt"

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Problemet är att MS lagt pengarna på kinect istället för en GPU. PS4 kommer ha ett rejält övertag i prestanda.
Jag tar hellre det än en kamera.

Permalänk
Medlem

Själv är jag lite skeptisk till att Microsoft skulle ha en kamera i mitt vardagsrum. Det är onekligen lite 1984-vibbar på det.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompaam:

Själv är jag lite skeptisk till att Microsoft skulle ha en kamera i mitt vardagsrum. Det är onekligen lite 1984-vibbar på det.

Kinect är faktiskt riktigt kul

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Kinect är faktiskt riktigt kul

Kinect kan vara hur kul som helst, men med en kamera i ditt vardagsrum och mer aggressiv reklam så är det inte svårt att se vad PR-bolagen kan göra med denna kamera.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompaam:

Kinect kan vara hur kul som helst, men med en kamera i ditt vardagsrum och mer aggressiv reklam så är det inte svårt att se vad PR-bolagen kan göra med denna kamera.

http://www.extremetech.com/gaming/139706-microsofts-new-kinec...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

Jag var som alla andra fullkomligt besviken på xbox one, Verkade tråkigt inga spel bara en glorifierad tivo.
sen fick jag se denna videon
http://video.wired.com/watch/new-xbox-kinect-exclusive-wired-...
och herregud vad imponerad jag blev
Som jag har förstått det så tar kameran varje bit av din kropp. SMÅ SMÅ detaljer och reproducerar det i en 3d modell. den kan också mäta hjärt takt.
Enbart skanningen verkar enligt mig revulotionerande. Tänk en sån kamera i telefoner. Man kunde skanna sitt rum och få en hel 3d modell av det, Man kan skanna bilar och få en hel 3d modell av dem.
man kan spela in en 3d animering av sig själv i realtid man kan göra en animerad video i realtid som man sedan kan redigera och ta bort objekt denna kameran i en telefon skulle enligt mig vara otroligt det eller google glass (minus alltid på alltid ser funktionen)
detta är helt otroligt enligt mig

xbox imponerar inte men kameran gör det

Varför visade dom inte den videon i presentationen?? Det hade imponerat mycket mer än deras "TV TV TV TV TV TV TV Sports TV TV TV CoD Dog CoD TV".
Tror inte den avancerade kinectsensorn gör spelen (konsollens enda syfte enligt mig) bättre, men tekniken är onekligen mycket mer intressant än TV-funktioner och CoD-hunden.

Permalänk

Vadå nej? Detta var ju ascoolt

Därmed inte sagt att jag kommer köpa en xbox och spela på den, men imponerad blir man.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Frågan är ju om den Kinect som följer med använder USB3 och går att sätta i datorn. Skulle kännas dumt att behöva köpa bara en kinect, eller en extra PC-Kinect efter att man köpt sitt XB One.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Känns som att man kan göra mycket kul med kameran och en dator. Inspelning av animationer och 3D-skanning (visserligen rätt grov sådan) för vanligt folk. Folk gjorde en del kul med förra Kinect, möjligheterna här blir bara större!

Kameran och tekniken som är inblandad där måste jag säga är extremt intressant.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Även om Kinect är imponerande så orkar jag inte bry mig ett skit om den, då den första var helt jävla värdelös. Det som gör mig intresserad av Xbox One är i princip allt utom kameran.

Och vafan snackar alla om när de säger att den inte kommer ha några spel? Vänta åtminstone till E3, kommer troligtvis ha en hel del intressanta spel till release.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thompaam:

Kinect kan vara hur kul som helst, men med en kamera i ditt vardagsrum och mer aggressiv reklam så är det inte svårt att se vad PR-bolagen kan göra med denna kamera.

Haha, fram med foliehatten och ner i bunkern tagga ned lite, bara för att den har en kamera kommer den inte att filma dig i 3D och göra en dator modell av dig så att dom kan sätta in dig i valfri film och göra dig till åtlöje ;P

Tycker det är coolt och längtar tills PC-versionen kommer ut av nya Kinect kanske man kan ha avancerad kameraövervakning?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Hedersmedlem

Inte direkt imponerad, är ju som den förra Kinect fast bättre, med andra ord precis som väntat.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk

Fan vad cool teknik känns dock inte som att detta krävs för att man ska kunna lira spel! Denna + oculus rift hade ju vart en spännande combo!

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Coolt, men om en spelutvecklare (för annat än dans/kidsspel) ser möjligheter med det här ser denne mer än jag.

Hade varit nice om det kunde utnyttjas som visuellt hjälpmedel för att lära sig spela instrument eller något annat nyttigt.

Permalänk
Medlem

Tänker bara på allt kul man skulle kunna göra om man kopplade ihop detta med en oculus rift, riktigt imponerande av ett hemmasystem att kunna göra så pass avancerad tracking tycker jag.

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

forza 5 såg riktigt dassigt och rent av tråkigt ut i grafik jämför man med driver club i ps4 så är skillnaden enorm dem visade ju också unreal motorn som kördes i realtime den biten var ganska otrolig

såg inte mycket av quantum vad det nu hette så kan inte säga mycket om den

call of duty såg bättre ut men färgerna såg mörka och tråkiga ut

Allt som visades i PS4-jippot var från PC om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem

Kan hålla med om att kameran är "cool". Men inte till mitt xbox i vardagsrummet. Lägg de resurserna på prestanda som håller i längden . Dock gillar jag tum greppet på de nya joystickarna.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Jag tycker mest det är creepy med en kamera. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Glöm inte micken som finns i den, kan starta upp den med rösten då måste micken ständigt vara igång eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Haha, fram med foliehatten och ner i bunkern tagga ned lite, bara för att den har en kamera kommer den inte att filma dig i 3D och göra en dator modell av dig så att dom kan sätta in dig i valfri film och göra dig till åtlöje ;P

Tycker det är coolt och längtar tills PC-versionen kommer ut av nya Kinect kanske man kan ha avancerad kameraövervakning?

Jag säger inte att Microsoft kommer göra det, men kolla på länken Jonathanknet slängde upp. Det får en att undra.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Inaktiv

Hm, köper dock inte en spelkonsol för en cool camera...

Blir konsollen med bäst spelande på för mig..

Permalänk
Inaktiv

Finns det någon releaselista på spel som kommer?

Själv är jag besviken, känns mer som ytterligare en box som inte tillför något nytt. Men absolut är det imponerade med vad kameran kan läsa av, det gillas!

Mer Halo, Cod och Forza..snaaark. Trevligt med kameran och röststyrning men annars inget jättekul. Jag är också tveksam till deras visning, är kameran och styrningen så bra? Eller körde dom en Ubisoft/FarCry3 o fakade hela visningen? Givetvis personligt, men hade hoppats på något mer innovativt. Får se om någon speltillverkare kan göra något coolt med tekniken framöver, potential finns säkert.

Men bra för PC spelare, kanske kan man få spel som kan använda mer än 4gb ram, bättre texturer och annat trevligt.

Permalänk
99:e percentilen

Tror inte det kommer funka så bra i verkligheten. Kolla hur skeletten på skärmen ibland får ryck trots att personen står still.

Framförallt i spel kommer man nog bli enormt frustrerad när ens gubbe inte alls gör som man vill.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers