Permalänk

Erty, denna killen har ju gjort hårdvaru modden, jag tänkte göra mjukvarumodden och då involveras inte några större risker. Killen som har gjort mjukvarumodden håller på att testa den nu och har testat på några olika kort. 100% success, inte en enda gång har han sett chack mönstret. Han tvivlade till och med på att dom som har mönstret har verkligen gjort rätt.

Permalänk
Medlem

fan! jag hann inte beställa ett kort :(( nu får jag vänta 10 dagar tills nästa leverans kommer ~ 14 dagar att få hem kortet?

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

ChristerZ: läs hela den tråden vetja.
Dessutom så är ju det enda viktiga att 1 och 2 får kontakt, får de det så gör det inget hur fult lött det är.

Verkar som om 70-80% av de där killarna får fel på sina... =/

Visa signatur

hmm

Permalänk
Avstängd

Ahhh, the delight of fresh bullshit awaiting to be digested by the eager yout.

Visa signatur

The artist formerly known as babarz.

Permalänk

Jag orkade inte vänta på software hacket utan slet ut mitt kort och tog av flänsen, istället för att ta bort resistorn mellan 2-3 så lät jag den sitta kvar så tog jag lite silverfärg mellan 1-2...sen flasha jag och se det fungerar. Dock blir mitt Sapphire 9500 NON PRO 128 meg från komplett.se betydligt mer känsligt för överklockning när jag kör det som ett 9700.

När det var ett 9500 NON PRO kunde jag få det till 350 core och 295 mem ungefär.

Nu när jag kör 8 pipelines med 9700 bios(Hercules 9700 Non Pro) så ligger jag på runt 325 core och 285 mem. Ganske trevligt endå

Inga artifakter som andra sett, dock denna känslighet för överklockning som dock nog beror på att kortet drar mer ström med 8 pipelines och blir varmare därav.

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
"I did the mod and performance went up as supposed; it performs like 9700np should. But, i get errors with 3D-programs. The checkerboard effect+some flashing dots.
Have tried many bioses, even 9500Pro-bios, but it only displayed horrible 2D, the errors as 9700 bioses do and performance between 9700np and 9500np.

Sapphire 128Mb nonpro. With original bios everything is ok. And this overclocks to ~370/310, so it's not too bad. But i'll try voltmodding the GPU when i have time. Propably wont help, but it should oc more... ."

Tror nog att det smartaste vore att avbeställa...jag skulle iaf aldrig göra något sånt här.
900 är ju trots allt inte så otroligt mycket...

De flesta gör sannolikt fel, bränner resistorn eller helt enkelt lägger lödtenn mellan punkterna. Att kortslutning _ger_ fel är redan konstaterat. Ändå är det ingen som reagerar på ett inlägg som detta.

"I just removed the resistor, and just put PURE solder between 1-2, which means theres NO connection issues, and I STILL get the same chessboard pattern but itz only noticeable on certain demos, like I stated before. "

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Använd RivaTuner för att patcha drivrutinerna! Ni behöver inte hårdvarumodda eller flasha nytt BIOS, bara mjukvaru-patcha!

http://www.guru3d.com/rivatuner/

3DMark2001SE330
------------------------
Fill Rate utan patch:
Single Texturing: 928 MTexels/sec
Multi Texturing: 1104 MTexels/sec

Fill Rate med patch:
Single Texturing: 1548 MTexels/sec
Multi Texturing: 2174 MTexels/sec

Inga renderingsfel! Happy!

Visa signatur

HTPC: Antec Fusion Black | AMD Athlon X2 5600+ | MSI K9AGM2-FIH AMD 690G | Sapphire Radeon HD3850 Ultimate Edition 512MB DDR4 | 4GB DDR2 PC6400 | Samsung 500GB | Pioneer BDC-202BK Blu-Ray Combo drive | Hauppauge Win-TV-PVR 150 MCE | Logitech diNovo Edge | Logitech MX Air | Logitech Cordless Rumblepad 2 | PHILIPS 42" 1920x1080p | Vista x64