Lättklädd kvinna från MSI bygger dator med Intel Haswell

Permalänk
Hjälpsam

TACK SWECMEDLEMMAR!

Har nyligen haft liknande diskussion om datorentusiasters åsikter om reklam med sexistiska undertoner.

Att det är så många starka kommentarer mot denna typen av reklam glädjer mig

Tack så mycket för att ni bevisade min poäng.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Att de aldrig lär sig. Sjukt töntigt. Frågan är varför de antar att deras mest köpstarka målgrupp är testofrustande tonåringar/övervintrade tonåringar.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem

Det kanske är nått fel på mig men jag blev inte sexuellt upphetsad av det här. Jag tycker det bara är töntigt. Ganska ful marknadsföring.

Permalänk
Medlem

Är delarna så dåliga att dom måste ta in halvnakna tjejer för att få sålt något? 8)

Permalänk

Fan och jag som trodde hon skulle använda skruvmejseln till något annat. Det är inte direkt så man blir köpsugen... och speciellt upphetsande var den inte heller. Typisk sexist trollreklam där de vill ha diskussion om den för att den ska spridas.

Permalänk
Medlem

"Hey look, I'm a girl AND I like vidya games"

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

HAHAHAHA aaaa MSI <3 Ni är för härliga.

En fin (förutom tänderna) asiat som bygger dator, föredrar det framför en svettig halvfet nörd

Permalänk
Medlem

....

Om ni nu ska försöka locka män med detta, så kunde ni ju valt en tjej med lite bättre tänder....

Hon kan ha hur snygg kropp som helst, men med de tänderna, så kan jag inte se något annat.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Jag brukar också bygga datorer i tajta underkläder. Tycker det är bra att MSI ger en mer verklighetstrogen bild av verkligheten, nu väntar jag bara på uppföljningsvideon där en man bygger en dator i tajta kallingar...

Har själv bytt grafikkort iförd endast kalsonger, boxer-briefs dessutom så det är väl rätt tajt?! :D:D
Vettefan om jag skulle ställa upp på video iförd endast det dock

Permalänk

Var trevligt med lite ögongodis, tills hon log

Permalänk
Medlem

Att inte visa att man skruvar dit distanser är nog ett tillräckligt bevis för att visa att denna video faktiskt inte var menad till att just bygga en dator...

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

TACK SWECMEDLEMMAR!

Har nyligen haft liknande diskussion om datorentusiasters åsikter om reklam med sexistiska undertoner.

Att det är så många starka kommentarer mot denna typen av reklam glädjer mig

Tack så mycket för att ni bevisade min poäng.

Dom är inte där under pistolhot, lät dom göra vad dom vill med sina kroppar.

Permalänk

Memory-slut.

haha, dubbningen tog ju priset också..

Permalänk
Medlem

sånt här behöver vi mer av i hårdvarovärlden . Musiken förstörde allt ..
misstolka inte hård-varovärlden

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Ganska kass video men personligen känner jag att de får visa vad de vill i sin reklamfilm så länge det inte är olagligt. Vill kvinnan i fråga vara med i videon så ja visst, ha kvinnan med i videon. Inte kan någon väl på allvar ta illa upp för att EN ANNAN kvinna är lättklädd i en reklamsnutt.

Sen har ju ämnet i fråga inget med saken att göra men vill jag göra en video där jag bygger ihop en dator ståendes på huvudet uppochned med 350 katter som sitter och jamar i bakgrunden så ska väl jag få göra det?

Permalänk
Skrivet av AnnoyingIB:

De använde inte ens distanser mellan moderkortet och chassit. Amatörer...

hon klarade ju inte ens trycka fast I/O plåten heller.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fluf:

TACK SWECMEDLEMMAR!

Har nyligen haft liknande diskussion om datorentusiasters åsikter om reklam med sexistiska undertoner.

Att det är så många starka kommentarer mot denna typen av reklam glädjer mig

Tack så mycket för att ni bevisade min poäng.

Man kan ju undra varför majoriteten av alla gamers är killar. -_- Jag hoppas MSI får det riktigt hett om öronen nu.

Permalänk
Medlem

Tycker framförallt det är tråkigt vilken bild som företagen väljer att skicka ut till teknikintresserade tjejer, tror inte man känner sig så välkommen om man nyss börjat intressera sig och ser något sånt här. De skapar väl rubriker (troligtvis mestadels negativa), men i övrigt tror jag knappast att på den här "WHAT MEN LIKE"-taktiken som marknadsföring.

Permalänk
Medlem

Japp nu vet man vad små kidsen kommer göra på toaletten iaf.

De man märkte mest va dom fula tänderna som syntes mycket väl.

Fast iaf varför inte MSI gjorde iaf ett lyft i reklambranschen de gillas.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Här lär ni er uppgradera RAM-minnet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluish:

Är delarna så dåliga att dom måste ta in halvnakna tjejer för att få sålt något? 8)

Antagligen.
Inte riktigt fattat grejen med där här. Dom gamers som köper moderkort för egna byggen
är oftast inte helt okunniga och då skiter man i om dom visar tjejer det är moderkortet man ska köpa inget annat.

Permalänk
Skrivet av Tralle:

kanske var inbyggda i det moderkortet

Inbyggda i moderkortet? Ja annars brukar det vara inbyggda i chassit om det inte finns distansskruvar...

Visa signatur

Gummiankor är mening med livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mguzd:

Hon glömde distanser mellan chassi och mobo

Nej det gjorde hon inte, men du hade väl blicken riktad åt något annat håll...

Permalänk

På med foliehattarna och hämta hjälp... ;_;

Ska de nu vara sexister så kan de trots allt dra med en tjej som inte röker, behöver bleka tänderna och ha tandställning.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Hon använde inte ens distanser mellan moderkortet och chassit. Amatör...

Visst sitter det distanser där, titta igen: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=0lrw...

Permalänk
Medlem

Det var på något vänster pinsamt att se på detta, speciellt när hon hackade med käken för att symbolisera att hon talade.

Permalänk
Skrivet av casperj_94:

INGET ESD-armband!!!!!

Det var ju därför hon var så lättklädd. Alla klagar på sexism när MSI egentligen bara tänker på datorns bästa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

vad jag vet, så har inte alla "vita" tänder från födsel, finns tydligen en jävla massa nyanser, men oftast så bleks dem isåfall av tandläkarn vid 20års ålder? eller iaf det var vad jag googlade fram fort

Ja, jo. Alla har inte vita tänder, men alla har inte heller sandfärgade tänder.

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk

FYFANIHELVETE....när dubbningen kom så trodde jag att jag skulle dö...
vad är det MSI säljer btw? kvinnor eller datordelar? tycker det filmades 50/50...

Patetisk säljteknik, tycker genuint synd om alla gamer-brudar.

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

En lättklädd kvinna? Då måste det vara det bästa som går att få tag på!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi