Gainward informerar angående defekta TI4200-kort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emrys

Jag skickade ett brev till gainward.de den 27 december och fick RMA-numret fem dagar senare.
Skickade iväg kortet (Geforce Ti4200 med standardfelet) till Tyskland i lördags och hoppas att det kommer tillbaka ett nytt snart.

Jag fick väl tag i fel kille då helt enkelt.
Hur som helst så skulle jag få RMA-nummer av Torbjörn på
gainward.se så det ordnar sej.
Hur mycket fick du betala förresten?

Visa signatur

Asus p8p67pro | i5 2500k | 2x4gb XMS3 | GTX780 DCII | Samsung s23a700D | Samsung 830 128GB | MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyZtikal

Jag fick väl tag i fel kille då helt enkelt.
Hur som helst så skulle jag få RMA-nummer av Torbjörn på
gainward.se så det ordnar sej.
Hur mycket fick du betala förresten?

Jag skickade kortet i ett vadderat kuvert som man kan köpa på postställen. Det kostade 140 kr för mig.

Visa signatur

AMD Athlon X2 3800+ | Abit KN8-SLI | 2x1 GB | 8800GTS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BiteME

Därför att man inte ska behöva betala för sådana fel...! Svårare än så är det väl inte?

låt oss säga att du köper en 40" Tv som e tillverkad i Japan och den har produktionsfel.. o sen så går ägarna ut med liknande meddelande om att man kan få den fixad snabbare om man betalar för frakten med EGNA pengar.. skulle du acceptera detta? tror knappast detta...

okej nu kanske det e lite överdrivet med retur av en 40" TV men jag överdrev för o försöka få dig o inse "allvaret" i erat korrigerande av misstag.....

jaja dålig stil hur som helst..

btw honk, ring Datorbutiken direkt ffs.. man ska inte acceptera att bli nedtryckt bara för att man är en "liten" konsument...

mvh

Låt oss nu fortsätta på ditt smarta inlägg om en 40" Tv. Om du köper en defekt tv på t.e.x Elgiganten av märket Sony, vad gör du då. Lämnar du in Tv: till Elgiganten och får den utbytt omgående eller kräver du att få skicka den till Sony´s europalager för hantering??

Visa signatur

Gainward Nordic
info@gainward.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DtS
Kort fråga till Gainward.

Har inte Gainward koll på sina återförsäljare och deras respektive policies? Jag menar, får vilken oseriös pajsare som helst sälja era produkter bara denne innehar F-skattsedel? Om det är så kan jag förstå att ni inte vill ta ansvar för de produkter ni levererar.

Vill bara dra en parallell med när jag köpte ny bil som det visade sig vara lite småtjafs med. Min återförsäljare/verkstad lyckades/ville inte fixa problemet - och det naturliga steget för mig var då att ta kontakt med generalagenten i Sverige. Denna visade sig dock, tack och lov, stå för de produkter de sålde och tog resolut tag i min lokala återförsäljare och knäppde dem på näsan, med resultat att bilen blev otroligt fint fixad + att jag fick en massa gratis luncher och fri service. Det är kundvård från generalagenten det!

Hej,

Eftersom Gainwards policy är att enbart arbeta via distributörer som i sin tur förser marknaden med våra produkter via sina kunder d.v.s säga återförsäljarna runt om i landet är det svårt och näst intill omöjligt att kontrollera vilka som säljer våra kort. Vi har sedan kontoret i Sverige startades försökt och fortsätter försöker att ha lite mer koll på vilka som säljer våra kort. Det är en procedur som tar lite tid men vi jobbar på det.

Angående din parallell så är det lite skillnad på bilmarknaden och vår bransch. Men det är som jag skrev i vårt första utlåtande, om det visar sig att någon återförsäljare strular med returhanterandet så bör man ta kontakt med oss så att vi kan reda ut situationen.

Visa signatur

Gainward Nordic
info@gainward.se

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig pröjsa för att få en defekt vara reparerad...Skulle det vara lång väg för att lämna in en produkt ska jag ha rese ersättning!

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem

I EU SÅ HAR VI 2 ÅRS GARANTI! FUNKTIONS GARANTI PÅ ALLLLLLT!...
eller vad de nu kallas

Tips Tips Tips Tips Tips Tips Tips Tips Tips
Tips http://www.konsumentverket.se/ Tips
Tips Tips Tips Tips Tips Tips Tips Tips Tips

EDIT!!
Ähhh... va fan... låt mej eskortera er till sannigen!

Citat ur konsumentverket.se:

"Fel på varan

Är det fel på en vara du köpt har du enligt konsumentköplagen rätt att

*hålla inne betalningen
*kräva att felet avhjälps
*kräva en ny, felfri vara
*få prisavdrag
*få ersättning för reparation
*häva köpet och få pengarna tillbaka
*få skadestånd."

Ännu mer Citat:
"Inom skälig tid

Oavsett om felet repareras eller varan ersätts med en ny, ska åtgärden ske "inom skälig tid" från det att du reklamerade felet"

Varför inte ÄNNU mer Citat:
"Utan kostnad

Säljaren ska också göra reparationen eller bytet utan kostnad för dig. Åtgärden att avhjälpa felet eller leverera en ny vara ska ske "inom skälig tid efter att du reklamerat och utan kostnad eller väsentlig olägenhet för dig". Säljaren är skyldig att avhjälpa felet, om du begärt det, med undantag för om hans kostnader för reparation eller byte är oskäligt stora i förhållande till felets betydelse för dig."

mmmm:
Om säljaren inte lyckas avhjälpa felet, om han vägrar eller det av någon anledning inte är lämpligt att reparera eller lämna en ersättningsvara, kan du begära prisavdrag, ersättning för att reparera varan på annat håll, eller häva köpet.

jag kan fortsätta hur långt som helst...

LÄS DETTA http://www.konsumentratt.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel...

EDIT 2

Ett sista om jag får lov:
Skadestånd

Du har enligt konsumentköplagen rätt till ersättning för alla utgifter och förluster som du drabbas av på grund av fel på varan eller försenad leverans. Rätten till skadestånd har du oavsett om köpet hävs eller om felet har blivit åtgärdat av säljaren. Skadeståndsgrundande kostnader kan vara
utlägg, som resor och transporter för att få felet avhjälpt
inkomstförluster, exempelvis på grund av att du måste ta ledigt från arbetet för att vänta på en reparatör och därmed fått avdrag på lönen

prisskillnad, det vill säga om du efter att ha hävt köpet tvingas betala mer för en motsvarande vara
andra förluster, som exempelvis en bilfärjebiljett som inte kan utnyttjas, och stilleståndsersättning vid fel på bil.
Säljarens skyldighet omfattar också ersättning för skada på annan egendom som tillhör dig eller din familj på grund av fel på varan. Till exempel om en diskmaskin läcker vatten och skadar köksgolvet

(min komentar ang. "Till exempel om en diskmaskin läcker vatten och skadar köksgolvet": om grafikkortet brännde upp moderkortet eller liknande så skulle de också gå att få skadeståndsersättning för det... *tror jag*)

Tack å hej

Permalänk
Medlem

Vilka modeller

Köpte själv ett Gainward Ultra/650XP GeForce 4 128MB för två månader sedan, har inte haft något problem med ännu, så jag undrar, vilka modeller är det som strular och hur visar sig felen.?
I artikeln så står det bara 4200-kort, gäller det alla kort med 4200 kretsen eller bara vissa modeller?
Skulle vara bra att veta om man bör oroa sig för sitt kort eller leva lyckligt i alla dagar

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myran
Jag skulle aldrig pröjsa för att få en defekt vara reparerad...Skulle det vara lång väg för att lämna in en produkt ska jag ha rese ersättning!

Ne just det.
Får mig att tänka på solteck som suger FET!!!
Köpte ett Soltek 75DRV mobo med en TB 1400 som var rätt billig och jag skulle byta till en XP som skulle komma om några månader och jag hade flashat bios och allt för XP prollen.
Så samma dag som jag skulle köpa kom det upp en stor fet röd tex på soltecks hemmsida.
Solteck 75DRV är inte kompatiblem med Athlon XP på grund av tillvärkningsfel.
Kontackta din återförsäljare för modefickation.
Tänkte det kan dom la inte fixa men ringede ändå.
Nepp kan vi inte fixa vet vi inget om säger jmedata.
E-mailar solteck och effter 2 veckors jävla belande med den där tyckan supportkillen orkar han dra fram e-mail addresen till grosisten i sverige som jmedata fått kortet i från.
Japp e-mailade och sa att jag ville ha det fixat.
Ja 600Kr plus frack kostar det.
Kostar!
Fan det är ju feltillvärkat!
Jag blev så förbanad så jag sålde skiten och köpte nytt mobo instället från epox.
Det är dålig kund servis!!!
Skulle alldrig läga ett öre på att få det fixat inom garrantitiden det ska levrantören eller återförsäljren stå för.

Så jag säger pröjsa inget för att få det fixat för det ska ni inte behöva.

(DÖD åt SOLTECK)

Permalänk
Medlem

KONSUMENTLAGAR

Permalänk

Mitt Gainward ti4200 64mb presterar sämre i spel än mitt gamla Geforce 2 GTS. Och även när jag bootar datorn så kan byta till 16färger och sedan hänga sig. När du sedan startar datorn står i dne kända "skicka felrapport till Microsoft" det att Geforce 4 Ti4200 var anledningen till att datorn hängde sig. Skulle detta kunna vara fel på kondensatorn

Permalänk
Avstängd

Skickade in mitt Gw idag, måndag 13/1 2003 till Db.
Tänkte ta och kolla hur lång tid det tar för dom att fixa det här åt mig, (lite info om nätbutikernas handläggningstider vid reklamation kan ju inte skada).
Jag meddelar när jag fått mitt nya kort(POV128 xp, hoppas jag) så att alla kan ta del av den infon.

Visa signatur