Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Marvel filmerna?

Hej,

Jag tänkte kolla på alla filmer i serien där tex Iron Man, Avengers osv igår, men vilka ska jag se, i vilken ordning? Har sett Iron man 1 och Thor redan, men finns ju ett gäng till.

Varför jag vill se dessa är pga Joss Weadon, som är grym, och ka göra S.H.E..L.D tv-serien, och Gjorde Avengers.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Hej,

Jag tänkte kolla på alla filmer i serien där tex Iron Man, Avengers osv igår, men vilka ska jag se, i vilken ordning? Har sett Iron man 1 och Thor redan, men finns ju ett gäng till.

Varför jag vill se dessa är pga Joss Weadon, som är grym, och ka göra S.H.E..L.D tv-serien, och Gjorde Avengers.

Joss Weadon har ju bara gjort just Avengers, så att se alla övriga filmer på grund av honom är ju lite bortkastat.
Vill du ha Joss-magi, se Firefly samt Serenity.
Här har du alla filmer baserade på Marvel Comics: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_films_based_on_Marvel_Co...

Permalänk
Medlem

Tror inte det finns någonspecik ordning men Iron Man 3 efter Avengers i varje fall. Relevanta filmer att se innan Avengers är de som behandlar respektive hjälte, notera dock att det finns två Hulk filmer och även om båda är helt ok är det bara den ena som innehåller "rätt" Hulk.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Skrivet av keyser:

Joss Weadon har ju bara gjort just Avengers, så att se alla övriga filmer på grund av honom är ju lite bortkastat.
Vill du ha Joss-magi, se Firefly samt Serenity.
Här har du alla filmer baserade på Marvel Comics: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_films_based_on_Marvel_Co...

Aha, Trodde Joss hade gjort fler, men ja, Firefly och Serenty har jag på DVD och sett, Dollhouse håller jag på med. Vill mest se alla för att kunna följa S.H.E.L.D bättre, visst man kan säkert se serien helt utan att ha sett filmerna. Men man bör väl ha sett Avengers iaf först, och sen så är det ju lika bra att se de andra filmerna när man ändå håller på.

Skrivet av Willhelm:

Tror inte det finns någonspecik ordning men Iron Man 3 efter Avengers i varje fall. Relevanta filmer att se innan Avengers är de som behandlar respektive hjälte, notera dock att det finns två Hulk filmer och även om båda är helt ok är det bara den ena som innehåller "rätt" Hulk.

Jag har sett den "gamla" Hulk iaf, men får ta och se den andre då.

Verkar vara så här då (Från länken där)

Iron Man (2008)
The Incredible Hulk (2008)

Iron Man 2 (2010)

Thor (2011)
Captain America: The first Avenger (2011)

Marvels The Avengers (2012)

Iron Man 3 (2013)
Thor: The dark world (2013)

Captain America: The Winter Soldier (2014)

Gardians of the Galaxy (2014)

Untitled The Avengers sequel (2015)
Ant-Man (2015)

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Se bara till att du ser the avengers och iron man 3 sist. Du bör se captain america, thor, den andra hulk filmen och iron man 1 - 2 innan du ger dig på avengers

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

Alla superhjältefilmer måste av princip ses, iallafall för min del

Mycket snart har Thor 2 premiär och om några veckor kommer "Man of steel".
Den sistnämnda ser för en gång skull ut att bli en riktigt lyckad stålmannen film om man utgår från alla trailers (inte Marvel dock).

Angående vilken ordning man bör se marvelfilmerna så torde utgivningsordningen tidsmässig vara vettig att följa.
En viktig sak att tänka på när det gäller dem är också att se igenom eftertexterna. Det kommer alltid någon kort filmsekvens efter dem med viktiga avslöjanden om kommande filmer.

Skrivet av Willhelm:

Tror inte det finns någonspecik ordning men Iron Man 3 efter Avengers i varje fall. Relevanta filmer att se innan Avengers är de som behandlar respektive hjälte, notera dock att det finns två Hulk filmer och även om båda är helt ok är det bara den ena som innehåller "rätt" Hulk.

Jag har känt mig rätt förvirrad angående de där hulkenfilmerna.
Det sägs ofta att den nya filmen är en reboot och den som är gjord bättre och "rätt", men vad jag kan se är den bara en direkt uppföljare till den förra filmen. Den förra filmen avslutades med att hulken/Bruce Banner gömde sig i Sydamerika och i den nya filmen så fortsätter den där, när han har gömt sig där en tid för att lära sig självkontroll.
Däremot bytte de ju ut huvudrollsinnehavaren.

Jag tyckte väl också att den sista filmen var marginellt bättre än den första, men jag ser ingen väsensskild skillnad. Ny huvudrollsinnehavare och lite annorlunda utseende på Hulken, men annars verkar allt sig rätt likt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.