Spelveckan: Grid 2, The Night of The Rabbit, Wargame: Airland Battle

Permalänk
Melding Plague

Spelveckan: Grid 2, The Night of The Rabbit, Wargame: Airland Battle

Det blir välpolerade sportbilar i Grid 2, magiska fantasivärldar med The Night of The Rabbit och storskaliga krig i Wargame: Airland Battle.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"...perfekt punkt mellan realism och tillgänglighet."

Yeah... No...

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Endast 5% använder cockpit view i GRID Race Driver?
Låter som bullshit i min mening. Men men, får väl köra med kameran bakom bilen...

Visa signatur

Mvh Pappa
-
R5 3600X, MSI RTX 3070, 16GB DDR4 3200Mhz

Permalänk
Medlem

Någon som testat Grid 2? Har frukansvärt dålig koll på bilspel till datorn men älskar att spela dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Higgs:

Endast 5% använder cockpit view i GRID Race Driver?
Låter som bullshit i min mening. Men men, får väl köra med kameran bakom bilen...

Detta fick mig att bojkotta spelet ...

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Älskar Grid 2! Har aldrig gillat cockpit view.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Higgs:

Endast 5% använder cockpit view i GRID Race Driver?
Låter som bullshit i min mening. Men men, får väl köra med kameran bakom bilen...

Att ha kameran bakom bilen är som att köra radiostryrt. Det är INTE den upplevelse jag vill ha av en bilsimulator. Fsck joo, Codesuckers.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Någon som testat Grid 2? Har frukansvärt dålig koll på bilspel till datorn men älskar att spela dem.

Värdelös handling med ratt, funkar ok med en handkontroll.
Känns som det är gjort för konsol-folket, vore ju inte första gången speltillverkarna pissar på PC-spelarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Att ha kameran bakom bilen är som att köra radiostryrt. Det är INTE den upplevelse jag vill ha av en bilsimulator. Fsck joo, Codesuckers.

Håller med helt och hållet. Köra radiostyrt gör man i GTA, inte i bilspel!

Visa signatur

Mvh Pappa
-
R5 3600X, MSI RTX 3070, 16GB DDR4 3200Mhz

Permalänk
Medlem

Grid 2 var väldigt kort, och folk spelar som nötter online, mycket kraschande, som ett destruction derby fast med dyra bilar.

Spelar med bumpercam och ibland med hoodcam med ratt så jag saknar inte cockpit-view. Varför skulle man vilja se sin ratt två gånger?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mr Higgs:

Endast 5% använder cockpit view i GRID Race Driver?
Låter som bullshit i min mening. Men men, får väl köra med kameran bakom bilen...

Skrivet av Henrikfotograf:

Detta fick mig att bojkotta spelet ...

Skrivet av backfeed:

Att ha kameran bakom bilen är som att köra radiostryrt. Det är INTE den upplevelse jag vill ha av en bilsimulator. Fsck joo, Codesuckers.

Skrivet av Azured:

Grid 2 var väldigt kort, och folk spelar som nötter online, mycket kraschande, som ett destruction derby fast med dyra bilar.

Spelar med bumpercam och ibland med hoodcam med ratt så jag saknar inte cockpit-view. Varför skulle man vilja se sin ratt två gånger?

Precis som Azured säger så finns ju trotsallt både bumper och hoodcam. Tycker att Hoodcam absolut är tillräckligt bra, cockpit-view är egentligen mest intressant om man spelar med tre skärmar i mitt tycke.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Jag provade GRID 2 på tangentbord och 3 skärmar, var kul i 5 minuter, FRUKTANSVÄRT arkadigt, körde på svåraste med full damage, vann varenda race (med tangentbord, ez), helt löjligt arkadigt alltså, värre än Need For Speed, då är det bra jävla illa, går absolut inte att köra med kameran bakom heller, det närmaste man kan komma cockpit view är "hood view", det var faktiskt helt okej ändå, spelet stöder dock inte TrackIR direkt utan det måste man modda in, har inte provat det ännu, men för skojs skull innan jag avinstallerade spelet så tog jag fram G25 ratten för att prova snabbt, och slutade med att jag satt och lirade i 3 timmar non stop, fruktansvärt mycket bättre handling med ratt, det som är glimten i ögat är helt klart clutch + h-shifting, som dom tagit rakt av från DiRT 3, så jävla roligt o köra då, det enda som är dåliga med handlingen är sladdarna, när man väl tappar grepp så glider bilen iväg på orealistisk såpa, men man sladdar helt klart mindre med ratt än med tangentbord så det blev bättre där också faktiskt.

Ang kontroll, jag lovar att jag kör bättre med tangentbord än er som har handkontroll, men ja casuals är casuals, lutar sig bak i stolen, tar fram kontrollen, ställer in på Easy och bara susar fram..

Sen så är karriär mode ganska värdelöst, man spenderar fan lika mycket tid i menyerna och väntar på meny animation och leaderboard när man vunnit race, lika mycket tid där som man kör bilen, sen lyckades jag på något jävla vis köra samma exakt bana i karriären, 6 gånger i rad, tror det var 3 olika events, alla med exakt samma bana, snacka om repetetivt skräp spel, så jävla roliga kommentarer också, körde baklänges två varv första banan för att prova på handlingen på bilen, så sitter kommentatorn och skriker att jag är jätteduktig, sen när jag vinner så säger han att jag var exceptionellt duktig osv osv, "the one to watch", pinsamt arkadigt spel iaf.

GRID 2 med Tangentbord/Handkontroll: 2/5 (Tveksamt)
GRID 2 med Ratt och Växellåda: 4/5 (Mycket Bra)

Måste faktiskt ge det 4/5, från DiRT 3 så erbjuder spelet customization på bilarna, fälgar, dekaler, färger, teman osv osv, sen var vissa banor ärligt talat "breath taking", att lira med ratt och köra uppe i bergen på natten i full fart, högsta inställningar på 3 skärmar, då var det väldigt roligt faktiskt, har väldigt många banor och fordon att välja på, GRID 2 känns helt enkelt som en DiRT 3 expansion, efter att ha blivit trött på DiRT 3 banorna och bilarna, så känns detta friskt, därav tycker jag det ändå förtjänar 4/5, dock endast med ratt och växellåda

Finns bättre spel att lägga tiden på om man sitter med tangentbord och handkontroll, ärligt talat köp det inte då

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Alltså, det finns fortfarande inte ett ända bilspel som slår Need For Speed: Hot Pursuit. Det är ett sånt underbart spel som man bara inte kan sluta spela!

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Inaktiv

GRID 2 blev en riktig besvikelse då spelet varken levererar körglädje, en kameravinkel för förarsätet, ingen manuell koppling, orealistisk körfysik, budget AI, lågt FOV - en dålig konsolport med andra ord.

Permalänk

Angående bilspel... Va fan håller utvecklarna på med i dag? Vart är realismen i dom nyaste bilspelen? Det är iaf det jag vill ha!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Kul att ni använder "Koenigsegg Agera R" som förstabild, de gillas.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Att ha kameran bakom bilen är som att köra radiostryrt. Det är INTE den upplevelse jag vill ha av en bilsimulator. Fsck joo, Codesuckers.

Grid 2 är inte och marknadsförs inte som en bilsimulator...

Permalänk
Medlem

Det enda jag gillar i grid 2 är väl motorljuden och grafiken, allt annat är ju bara för dåligt :/

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

GRID 2 blev en riktig besvikelse då spelet varken levererar körglädje, en kameravinkel för förarsätet, ingen manuell koppling, orealistisk körfysik, budget AI, lågt FOV - en dålig konsolport med andra ord.

Manuell koppling finns om du kör med H-låda.

Skrivet av Cirap:

Grid 2 är inte och marknadsförs inte som en bilsimulator...

Korrekt, de har aldrig påstått att det är en simulering, många antar att det är det för att det är ett bilspel.
I mångas ögon så blir det en "simulator" per automatik för att det är ett bilspel med banracing. Vilket är inkorrekt.

Permalänk
Medlem

Airland Battle ser ju intressant ut. Total War i modern tid?
Har inte haft ögonen på det alls då jag trott det varit en expansion till European Escalation.

Genast dags att undersöka! Jävla synd att min speldator står på lager till September då jag ska ut och resa.
Får se om laptopen kan ta det!

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

http://store.steampowered.com/app/234510/?snr=1_7_15__13

Även Rising Storm släpptes! Hur kan man missa det?

Permalänk
Skrivet av Make.Sense:

Airland Battle ser ju intressant ut. Total War i modern tid?
Har inte haft ögonen på det alls då jag trott det varit en expansion till European Escalation.

Genast dags att undersöka! Jävla synd att min speldator står på lager till September då jag ska ut och resa.
Får se om laptopen kan ta det!

ja det påminner lite om total war och även close combat i spelsättet eftersom man inte har baser utan man får poäng när man slårut motståndarens enheter som man kan beställa förstärkningar för. man har även begränssad mängd drivmedel och ammunition att ta hansyn till men dessa kan fyllas på med tankbilar som fyller på vid en depå vid bakre linjerna

Permalänk
Medlem

The Night of the Rabbit går även att köpa på gog.com, står endast steam i artikeln.
Så vill man ha drm fritt....
http://www.gog.com/gamecard/the_night_of_the_rabbit

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Jag slutade spela LoL av precis den anledningen Valve nämner, hade rating på runt 1500 men orkade inte med alla verbala ord.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk

Grid2 är en dålig arkad racer med usel fysik, ful grafik och mindre cam vinklar än Ridge racer.

Grymt besviken på GRID2, hur kan idioterna ta bort cockpit view som är för mig en av viktigaste vinklarna. Och fysiken, som t.ex tyngden på bilarna och hur snabbt bilarna svänger från höger till vänster, om ni förstår vad jag menar. Och powerslides är snabbare i kurvor än optimal racing line, hur är det möjigt? Alltså GRID 2 är av samma kaliber som Dirt Showdown och F1 2012, nedbantade versioner av tidigare mästerverk. GRID är 10ggr bättre än GRID2. Är så jävla besviken för jag har längtat efter det här spelet så länge nu. Om inte CodeMorons byter stil snart till sin forna mästarform så är det adios CM för mig.

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldMasterGollum303:

Grymt besviken på GRID2, hur kan idioterna ta bort cockpit view som är för mig en av viktigaste vinklarna. Och fysiken, som t.ex tyngden på bilarna och hur snabbt bilarna svänger från höger till vänster, om ni förstår vad jag menar. Och powerslides är snabbare i kurvor än optimal racing line, hur är det möjigt? Alltså GRID 2 är av samma kaliber som Dirt Showdown och F1 2012, nedbantade versioner av tidigare mästerverk. GRID är 10ggr bättre än GRID2. Är så jävla besviken för jag har längtat efter det här spelet så länge nu. Om inte CodeMorons byter stil snart till sin forna mästarform så är det adios CM för mig.

Finns det något realistiskt nyutvecklat Racing Sim? Känns himla trögt på den fronten.. Är SIMBINs lir de nyaste?

//Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Airland Battle ser ju intressant ut. Total War i modern tid?
Har inte haft ögonen på det alls då jag trott det varit en expansion till European Escalation.

Genast dags att undersöka! Jävla synd att min speldator står på lager till September då jag ska ut och resa.
Får se om laptopen kan ta det!

Det är en uppföljare till Wargame: European Escalation. Första spelet går att hitta billigt då och då på reor om du vill testa utan att lägga ut allt för mycket.
http://store.steampowered.com/app/58610/

Lite kul med deck-systemet, där en del lagt upp förpreppade från olika slag som t.ex. Falklandskriget.
https://docs.google.com/document/d/1Nh44CnhpeEbtRhQy1ZLCR-3Zz...

Hittade det i tråden på Neogaf för Wargame: Airland Battle
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=572293

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldMasterGollum303:

Grymt besviken på GRID2, hur kan idioterna ta bort cockpit view som är för mig en av viktigaste vinklarna. Och fysiken, som t.ex tyngden på bilarna och hur snabbt bilarna svänger från höger till vänster, om ni förstår vad jag menar. Och powerslides är snabbare i kurvor än optimal racing line, hur är det möjigt? Alltså GRID 2 är av samma kaliber som Dirt Showdown och F1 2012, nedbantade versioner av tidigare mästerverk. GRID är 10ggr bättre än GRID2. Är så jävla besviken för jag har längtat efter det här spelet så länge nu. Om inte CodeMorons byter stil snart till sin forna mästarform så är det adios CM för mig.

Men viktigaste är att ha kul när man spelar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Higgs:

Endast 5% använder cockpit view i GRID Race Driver?
Låter som bullshit i min mening. Men men, får väl köra med kameran bakom bilen...

Varför inte kameran ovanför huven? Samma sak som cockpit fast du har bättre översyn.

Cockpiten använder jag mest för att bara kolla runt i bilen eller kanske kör det lite ibland på kul men när det kommer till seriösa varvtider vill jag ha optimal översyn och då blir det huven.

Permalänk
Citat:

CVG förklarar även att Patrik Söderlund, Vd för DICE avslöjade redan i juli 2011 att företaget jobbade med ett Mirror's Edge-projekt och meritförteckningar av spelhusets anställda har bekräftat detta.

Kan verifiera detta, det småpratades om detta mellan köande och utvecklare vid släppet till BF3 vid webhallen.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36