Bästa processorkylaren till AM3+ under 148mm och 500kr

Permalänk

Bästa processorkylaren till AM3+ under 148mm och 500kr

Hej jag ska köpa en ny processorkylare till min dator och jag tänkte först köpa en CM hyper 212 EVO men den är för hög
Jag funderade sedan på en Antec Kühler H20 620 men den verkar också vara för hög? Är det i så fall själlva radiatorn som är för stor (151mm)?
Sedan har jag kommit fram till att Noctua NH-U9B SE2 verkar som ett bra alternativ.

Är det någon som har koll på ifall Antec Kühler h20 620 passar i mitt CM elite k350 chassi?

Tack på förhand och ge gärna egna förslag!

Permalänk
Medlem

Jag brukar sätta kylare från Arctic i mina burkar. Jag sökte på AM3 och tog FX-8350 som sökfilter på deras sajt:

http://www.arctic.ac/en/p/assistant/cpu/chip/563

Där verkar vara en del av dem som är under 148 mm höga.
Arctic brukar ge väldigt mycket produkt för pengarna (d.v.s. deras kylare brukar vara rätt billiga och samtidigt göra jobbet riktigt bra, inkl. 6 års garanti från tillverkaren).

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Skrivet av d97jro:

Jag brukar sätta kylare från Arctic i mina burkar. Jag sökte på AM3 och tog FX-8350 som sökfilter på deras sajt:

http://www.arctic.ac/en/p/assistant/cpu/chip/563

Där verkar vara en del av dem som är under 148 mm höga.
Arctic brukar ge väldigt mycket produkt för pengarna (d.v.s. deras kylare brukar vara rätt billiga och samtidigt göra jobbet riktigt bra, inkl. 6 års garanti från tillverkaren).

Garantin är en 6 års limited warranty...läs på Arctics sida så förstår du hur strulig den är;)
Har själv testat få en ny fläkt (som slutade fungera). Kylaren köptes hos INET som gav 1års garanti på produkten.
När jag sa att den kylaren har 6års garanti så hänvisade de mig till Arctic.
Arctic meddelande mig att det var en limited warranty...vilket innebar att jag måste reklammera kylaren till INET...som i sin tur måste reklammera till Arctic som sedan skickar ny fläkt till INET. Problem är bara att INET inte ansåg sig behöva involvera sig.
Så den garantin ger jag inte ett skit för!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Garantin är en 6 års limited warranty...läs på Arctics sida så förstår du hur strulig den är;)

Det bästa som jag ser det med den garantin är att den finns, vilket innebär att företaget tror på sina produkter.
Men det är klart att den har sina begränsningar.
Jag har använt deras kylare i väldigt många maskiner sedan mitten av 2000-talet, för många olika AMD- och Intel-socklar. Och det har funkat klockrent datorernas livslängd ut. (Ja, datorer som går 24/7 såväl som datorer som stängts av då och då.)

Skrivet av Fidel Castro:

Har själv testat få en ny fläkt (som slutade fungera). Kylaren köptes hos INET som gav 1års garanti på produkten.
När jag sa att den kylaren har 6års garanti så hänvisade de mig till Arctic.

Fel av Inet; du har inget avtal med Arctic. Pinsamt med en näringsidkare i konsumentsegmentet som inte kan gällande lagstiftning på sitt område.

Skrivet av Fidel Castro:

Arctic meddelande mig att det var en limited warranty...vilket innebar att jag måste reklammera kylaren till INET...

Ja, men det är ju självklart att du måste reklamera till Inet. Det är ju dom du har köpt den av, inte Arctic.
Du har inget avtalsförhållande med Arctic.

Skrivet av Fidel Castro:

som i sin tur måste reklammera till Arctic som sedan skickar ny fläkt till INET.

Precis så är det, ja. Så fungerar det.

Skrivet av Fidel Castro:

Problem är bara att INET inte ansåg sig behöva involvera sig.
Så den garantin ger jag inte ett skit för!

Men det har ju inget med garantin att göra, det har ju med ett inkompetent agerande från Inet att göra.

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av d97jro:

Massa text

Pinsamt?

Inets ansvar är garanti 12 månader, samt reklamationsrätt 36månader.

Om tillverkaren ger garantier utöver detta, skall detta tas direkt med tillverkaren.
"I detta fall har åberopats en 6 års limited warranty"

Fo3

http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Lagar/Konsumentko...

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Skrivet av FatherOfThree:

Pinsamt?

Inets ansvar är garanti 12 månader, samt reklamationsrätt 36månader.

Om tillverkaren ger garantier utöver detta, skall detta tas direkt med tillverkaren.
"I detta fall har åberopats en 6 års limited warranty"

Fo3

http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Lagar/Konsumentko...

Precis vad jag menar...Arctics 6 års "garanti" är inte värd namnet...
Hade den varit värd namnet hade Arctic tagit hand om tiden efter 1år...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Pinsamt?

Inets ansvar är garanti 12 månader, samt reklamationsrätt 36månader.

Ja, och eftersom han skrev att det var en ny fläkt så lär det väl hamna inom den tiden, eller?
För en över 3 år gammal fläkt för "ny"?

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Medlem

freezer 13 pro
kyler bra och billig ^^
är även väldigt tyst i belastning (hör ett litet susande när jag har burken min i hög belastning med endast cpu fläkt och grafikkort och nätaggets egna fläkt )
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/130634-arctic_cooling...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

För de 50–100 spänn som jag betalat för de Arctic-kylare jag köpt (som alltid funkat år efter år utan minsta problem) är det samtidigt tveksamt om man skulle orka engagera sig i ett stort garanti- eller reklamationsärende. För mig är en utfäst garanti en indikation på att tillverkaren tror på sin produkt. (Till skillnad från t.ex. en klädtillverkar som i en T-shirt skriver "endast handtvätt" i stället för "60°C" vilket man ändå måste/bör tvätta kroppsnära plagg i om man inte vill ha eget biologilaboratorium hemma i garderoben.)

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Skrivet av d97jro:

För de 50–100 spänn som jag betalat för de Arctic-kylare jag köpt (som alltid funkat år efter år utan minsta problem) är det samtidigt tveksamt om man skulle orka engagera sig i ett stort garanti- eller reklamationsärende. För mig är en utfäst garanti en indikation på att tillverkaren tror på sin produkt. (Till skillnad från t.ex. en klädtillverkar som i en T-shirt skriver "endast handtvätt" i stället för "60°C" vilket man ändå måste/bör tvätta kroppsnära plagg i om man inte vill ha eget biologilaboratorium hemma i garderoben.)

Jag hör vad du säger och jag håller med dig 100%! Men tycker dock att det är missvisande att de skriver 6 years warranty på lådan.
Och jag köpte en ny kylare istället då jag inte orkade med de struliga omständig reglerna för den billiga kylaren.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

freezer 13 pro
kyler bra och billig ^^
är även väldigt tyst i belastning (hör ett litet susande när jag har burken min i hög belastning med endast cpu fläkt och grafikkort och nätaggets egna fläkt )
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/130634-arctic_cooling...

Jag tittade lite på den förut också och insåg att sweclockers faktiskt har testat den kylaren någon gång! Ska se om jag hittar artikeln.
Tack!

Edit* http://www.sweclockers.com/recension/14710-processorkylare-vi... där har vi den! + att den verkar ju kyla ruskigt bra och är inte långt bakom Noctua NH-C14