Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Corsair F120 försvann

Permalänk
Medlem

Corsair F120 försvann

Spelade spelet CS:GO och hade flera skärmar på (men spelade på en skärm).
Helt plötsligt får jag en ljudloop krach (händer ibland under CS:GO men ganska ovanligt).

Datorn känns död/seg så klickar på reset, får upp vit text på svart bakgrund att "boot manager boot device not found".

Nu efter att ha haft nätagget avstängt ca 20s och efter ytterligare en reset så är jag tillbaka i windows 7....

Något att vara orolig för inför framtiden?

Har för mig att F120 är sandforce (?)

Permalänk

Hände mig några gånger med min force 3, men försvann efter att jag uppdaterat fw

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbane78:

Hände mig några gånger med min force 3, men försvann efter att jag uppdaterat fw

Din försvann efter uppdatering av FW?
(Har tråkigt på jobbet)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Min Corsair Force 120 som jag haft i jobbdatorn fick för sig att tvärdö häromveckan. Får fortfarande inte liv i den. Så jag rekommenderar att du spar undan allt viktigt du har på disken (man ksa iofs aldrig ha något viktigt på systemdisken, men ändå) utifall den skulle ge upp. Kan ju vara läge att testa ny firmware om det finns någon.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Min Corsair Force 120 som jag haft i jobbdatorn fick för sig att tvärdö häromveckan. Får fortfarande inte liv i den. Så jag rekommenderar att du spar undan allt viktigt du har på disken (man ksa iofs aldrig ha något viktigt på systemdisken, men ändå) utifall den skulle ge upp. Kan ju vara läge att testa ny firmware om det finns någon.

Som sagt så fungerar den nu igen...
Lustigt, skulle gärna veta om jag behöver skaffa ny OS disk?