[Arma2/DayZ] DayZ Epoch Server Pagini.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bruski:

Äntligen har FJ ett nytt lager av vapen! Yes! Yes! Yes! Nu jävlar ska det pangas! ^^

Om det bara fanns nån att panga på så.. Tydligen spelar alla på origins numera..

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

Sword, byt från Chernarus till Namalsk på standard och stäng ner Origins så det blir lite drag igen.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Skrivet av suzaku:

Sword, byt från Chernarus till Namalsk på standard och stäng ner Origins så det blir lite drag igen.

Att dra ner origins beror på hur mjukvaran uppdateras, några buggar som måste rättas till. Ser ingen anledning att ta bort en instans som lockar ett 30 tal spelare direkt faktiskt.

Ska se hur jag gör med Chernarus, vore synd att dra ner den med så mycket jobb nerlagt på den, men är det lågt spelarantal så blir det väl ett alternativ.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Gå över till Origins med er så blir det panga så det räcker och blir över för alla :>

Permalänk

Servern nere lite för lite underhåll.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzaku:

Sword, byt från Chernarus till Namalsk på standard och stäng ner Origins så det blir lite drag igen.

Håller med Hampus do it man!

Permalänk

Har lagt in en omröstning om att vi ska pausa Chernarus och Öppna en Namalsk instans istället.

Om det går igenom är planen att:
Ha kvar en Chernarus instans för events (Helger etc)
Köra 24/7 Namalsk
Och köra Origins så gott det går. (Några riktigt irriterande buggar som måste fixas innan vi lägger för mycket energi bakom instansen)

Låter det som en plan?

Ska vi köra PW på servrarna i fortsättningen eller ska vi köra utan tycker ni?
Risken för hackers ökar markant utan PW har jag märkt på Origins, bara väller in ryssar som inte är helt smarta i huvudet.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Namalsk utan blodsuckers och inte mörkt 24/7 vi snackar om va ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSwordfish:

Har lagt in en omröstning om att vi ska pausa Chernarus och Öppna en Namalsk instans istället.

Om det går igenom är planen att:
Ha kvar en Chernarus instans för events (Helger etc)
Köra 24/7 Namalsk
Och köra Origins så gott det går. (Några riktigt irriterande buggar som måste fixas innan vi lägger för mycket energi bakom instansen)

Låter det som en plan?

Ska vi köra PW på servrarna i fortsättningen eller ska vi köra utan tycker ni?
Risken för hackers ökar markant utan PW har jag märkt på Origins, bara väller in ryssar som inte är helt smarta i huvudet.

Imo borde du bara köra en server, blir segt när du splittar upp folk på 2. Dock verkar det som att folk vill ha lite omväxling från Chernarus.
Testa Namalsk i en vecka eller två, skiter det sig får du väl fokusera bara på Origins, om du orkar/kan fixa buggarna. Vet dock att jag kommer söka mig någon annan stans isf, personligen tycker jag att Taviana är för stor för det nuvarande spelarantalet.

Pass på rubbet är väl ändå en självklarhet, såvida du inte börjat gå igång på att jaga hackers.

Skrivet av Zaytsev:

Namalsk utan blodsuckers och inte mörkt 24/7 vi snackar om va ?

Med bloodsuckers och samma dagscykel som på Chernarus såklart.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Skrivet av suzaku:

Imo borde du bara köra en server, blir segt när du splittar upp folk på 2. Dock verkar det som att folk vill ha lite omväxling från Chernarus.
Testa Namalsk i en vecka eller två, skiter det sig får du väl fokusera bara på Origins, om du orkar/kan fixa buggarna. Vet dock att jag kommer söka mig någon annan stans isf, personligen tycker jag att Taviana är för stor för det nuvarande spelarantalet.

Pass på rubbet är väl ändå en självklarhet, såvida du inte börjat gå igång på att jaga hackers.

Med bloodsuckers och samma dagscykel som på Chernarus såklart.

Buggarna är inget jag själv fixar, ganska avancerade fel. Sitter och väntar på att nya serverfiler ska postas i en github just nu.
Får testa att köra Namalsk om omröstningen vill det. Men att lägga ner origins helt känns långt borta (om det nu kommer fixar på buggarna inom en snar framtid)

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Om ni byter server, håll er till den då.

Nu har vi haft en rensning på den gamla, jobbat fram lite nytt gear etc.

Nu hoppar jag in hit på forumet och ser att vi verkar ha 3st server på g?

...Orkar inte springa runt och fixa gear och sen hoppa till en annan etc.

Men det är bara vad jag tycker från FJ. Vet inte vad de andra tycker och tänker.

Ha det!

Permalänk
Skrivet av Bruski:

Om ni byter server, håll er till den då.

Nu har vi haft en rensning på den gamla, jobbat fram lite nytt gear etc.

Nu hoppar jag in hit på forumet och ser att vi verkar ha 3st server på g?

...Orkar inte springa runt och fixa gear och sen hoppa till en annan etc.

Men det är bara vad jag tycker från FJ. Vet inte vad de andra tycker och tänker.

Ha det!

Namalsk tog jag upp på förfrågan då spelare ville se det. Om omröstningen säger ja pausar jag givetvis Chernarus.
Tänker inte ha 3 servrar igång på en och samma gång. Annars kör jag vidare på Chernarus som förut.
Det är därför jag gör en omröstning först och inte bara byter, vill veta vad mina spelare vill.

Origins är en helt annan sak. Många spelare har helt gått över till Origins sen det släpptes, och det är för dom som denna servern finns.

Vill driva vidare en vanlig "dayz" server också naturligtvis. (Chernarus eller om ni vill Namalsk)

Om vi tänker helt fel så får ni gärna skriva vad ni tycker.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bruski:

Om ni byter server, håll er till den då.

Nu har vi haft en rensning på den gamla, jobbat fram lite nytt gear etc.

Nu hoppar jag in hit på forumet och ser att vi verkar ha 3st server på g?

...Orkar inte springa runt och fixa gear och sen hoppa till en annan etc.

Men det är bara vad jag tycker från FJ. Vet inte vad de andra tycker och tänker.

Ha det!

Ni är inte precis ensamma om att ha fixat fram nytt gear efter reset. Men det känns rätt jävla meningslöst att ha den gearen när det bara finns motstånd som inte skjuter tillbaka.

Dessutom så har antalet spelare på pagini sjunkit en del iom ddos-attackerna, och att då dela den lilla skara som finns kvar på 2 olika servrar verkar riktigt onödigt i min åsikt. Fanns ju en anledning till att ni bestämde er för att plocka ner den andra för ett tid sedan.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Skrivet av suzaku:

Ni är inte precis ensamma om att ha fixat fram nytt gear efter reset. Men det känns rätt jävla meningslöst att ha den gearen när det bara finns motstånd som inte skjuter tillbaka.

Dessutom så har antalet spelare på pagini sjunkit en del iom ddos-attackerna, och att då dela den lilla skara som finns kvar på 2 olika servrar verkar riktigt onödigt i min åsikt. Fanns ju en anledning till att ni bestämde er för att plocka ner den andra för ett tid sedan.

Absoult, därför tänker vi inte ha 3 servrar igång samtidigt. Helt meningslöst.

Origins är en helt annan gren, just nu är det främst dom som inte har spelat på pagini alls tidigare som är där, med undantag för Mr.h, Ara och Conquisadoren.. Övrigt är nytt folk i princip.

Så antingen köra vidare på Chernarus och försöka få igång den lite mer, eller byta till annan karta, upp till er spelare, inte oss admins

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

49% kvar, sen ska jag testa Origins haha!

Verkar dock helt sjuk från en video jag kolla på, nån rock kille som springer runt, hus under marken etc. Men, men måste hoppa in och kolla. =P

Permalänk
Skrivet av Bruski:

49% kvar, sen ska jag testa Origins haha!

Verkar dock helt sjuk från en video jag kolla på, nån rock kille som springer runt, hus under marken etc. Men, men måste hoppa in och kolla. =P

Gör det!

Just nu inväntar jag lite patchar från skaparna av serverfilerna. Lite problem med husen just nu.

Blir nog inte någe gaming för mig ikväll, firar årsdag med tjejen. Men i helgen ska jag panga hela högen

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSwordfish:

Gör det!

Just nu inväntar jag lite patchar från skaparna av serverfilerna. Lite problem med husen just nu.

Blir nog inte någe gaming för mig ikväll, firar årsdag med tjejen. Men i helgen ska jag panga hela högen

Grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSwordfish:

Gör det!

Just nu inväntar jag lite patchar från skaparna av serverfilerna. Lite problem med husen just nu.

Blir nog inte någe gaming för mig ikväll, firar årsdag med tjejen. Men i helgen ska jag panga hela högen

Jojo, vi såg ju hur det gick när ni landade helikoptern.

EDIT: Flera gånger när ni landat helis t.o.m.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk

Hahaha, tror jag får ge rattan något i kompensation, hans Heli som jag dönade rakt ner i några granar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzaku:

Jojo, vi såg ju hur det gick när ni landade helikoptern.

EDIT: Flera gånger när ni landat helis t.o.m.

Finns det en film på det här?

Permalänk
Skrivet av Bruski:

Finns det en film på det här?

Tyvärr inte, annars hade det garanterat vart på hemsidan

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Skrivet av iSwordfish:

Tyvärr inte, annars hade det garanterat vart på hemsidan

Grattis till dig och tjejen, Sword! Det hade varit kul med en Namalsk-server som omväxling, finns ju några riktigt feta vapen där..

Permalänk

På lördag smäller det kl 21:00 i Chernarus
Då kommer vi köra en eventkväll med lite utlottningar osv som förra gånger. Efter det kommer vi om allt klaffar kunna köra på en eventserver där vi riktigt kan braka loss på varandra, mer info om det när det kommer lite närmre.

Men som sagt, sikta in er på lördag kl 21:00
Mer info finns på Pagini.se, skriv gärna i tråden om ni har några funderingar.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Vad händer ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaytsev:

Vad händer ?

Hans ena router eller något fuckade ur,men servern är uppe igen på nytt IP!

Och till FJ och alla andra som funderar på att testa origins, ge det en chans!
Det är riktigt trevligt, dock lite saker som buggar men inget allt för farligt.

Permalänk
Medlem

Hittar då inge...

Så vad är ip:t menar du ?

Permalänk

83.226.182.60
Port 2302 och 2312 står i gametracker-rutorna.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Kanske ska ta en titt på Ivan. ~25 SVD-skott, 1 AKM & 2 Makarov-mag, med majoriteten i ansiktet på honom och han vägrar dö. Blir rätt tröttsamt.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Skrivet av suzaku:

Kanske ska ta en titt på Ivan. ~25 SVD-skott, 1 AKM & 2 Makarov-mag, med majoriteten i ansiktet på honom och han vägrar dö. Blir rätt tröttsamt.

Inget jag kan göra något åt, ivan är så. Tänk på att allt är client-spawnat i Dayz.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Changelog på Origins instansen:
* Förhoppningsvis ska husen vara fixade så att dom inte tappar loot. - Notera att det ibland kan se ut som att dom är tomma, finns risk att ni lootar "fel" inventory (grunden).
* Tiden ska nu vara 4h Dag / 4h Natt. Men eftersom vi har restart vart 6:e timme så är det nog snarare 4h/2h.

Vi får köra vidare några dagar och se vad som funkar/inte funkar.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000