[Arma2/DayZ] DayZ Epoch Server Pagini.se

Permalänk
Medlem

Alltså nu är typ Cherno helt död. Så den kan man ju ta bort, inge där ändå.

Vad är så special med Origins? Springa runt som en hårdrockare och hugga 250 hugg på zombies?

Permalänk
Skrivet av Bruski:

Alltså nu är typ Cherno helt död. Så den kan man ju ta bort, inge där ändå.

Vad är så special med Origins? Springa runt som en hårdrockare och hugga 250 hugg på zombies?

Ska köra ett event på chernarus i helgen faktiskt, mer info finns på pagini.se. Kika in så kan vi nog få en rätt rolig helg.

Det som är speciellt med origins är:
* Bygga egna baser med hus och garage
* Mer fordon(iom en större karta) och vapen
* Mer olika skins som är lvl baserat (du lvl:ar som hero eller som bandit)
* En ö som heter "Sector B, eller Salvation" där det spanar vapen och meterial som skyddas av över 50 AI bottar.

Att just springa och bara döda zombiez är inte så vanligt, dom är betydligt svårare än i vanliga dayz.

En väldigt rolig mod som är rolig att fördriva tiden i tills standalone kommer...

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Den va nice!

Jag och Intrig i skogarna! Jag som nån rocker!

Sen hitta jag en döing vid slottet!

Permalänk

Glöm inte att det är event på Chernarus kl 21!!

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Är Chernarus nere? Hittar bannemig inte den..

Permalänk

Den är nere just nu, hoppa in på eventservern istället:
83.226.182.60:2322

Finns med på hemsidan också som tabb.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Ang. Origins, kanske är dags att 2-3 pers extra får lite basic adminrättigheter.
Finns ju bl.a. en del ryssar som lirat ett tag som skiter fullkomligt i att det ska vara svenska/engelska i side.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Skrivet av suzaku:

Ang. Origins, kanske är dags att 2-3 pers extra får lite basic adminrättigheter.
Finns ju bl.a. en del ryssar som lirat ett tag som skiter fullkomligt i att det ska vara svenska/engelska i side.

Redan ordnat

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Lite tråkigt att alla gått över till Origins nu.. Kan inte spela på Origins-severn, eftersom jag laggar för mycket.. 10 fps är ju inte spelbart..

Permalänk
Medlem

RIP pagini :/

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk

För vanliga Chernarus är det väldigt lite intresse av numera, vilket jag har märkt över lång tid.
Körde en eventkväll igår, men även då var det lite folk.
1911 gör ett tappert försök med rMod, jag kommer nog köra en Namalsk karta istället. Just nu är det full rulle med Origins servern.
Origins var full med 50 pers igår över en tid.

Pagini i sig kommer alltid vara kvar, inklusive när standalone kommer och det finns serverfiler.

//iSwordfish

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Dök hela Pagini helt och hållet nu?

Permalänk

Bytt IP, försöker lokalisera lite stabilitetsproblem. Nytt IP finns i gametracker-rutorna.

Kom ihåg att kolla dom när servern är nere.
83.226.182.56:2312

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

RIP pagini :/

Börja spela Origins istället, fega finne!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaytsev:

Börja spela Origins istället, fega finne!

De var..... SKIT!!!! Spelar på zombies.nu istället tills folk hittat inn på chernarus eller nått.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

Skönare map, mera folk! Hur kan det bli skit ?

Permalänk
Medlem

Origins växer hela tiden. Nu är det riktigt kul, massa folk! 5min sen är det fight och dör man gör det inget. Då hoppar man bara in, tar det man hittar och sen anfaller igen. =D

Det ända som stör mig är all jävla kommunistpropaganda!

Cherno kartan var nice, men hitta fan inte mycket folk... timmar av sökande och ingen fight dag efter dag. Eller så springer man in i nån då man tröttnat på att spela...

Keep up the good work!

Permalänk
Skrivet av Bruski:

Origins växer hela tiden. Nu är det riktigt kul, massa folk! 5min sen är det fight och dör man gör det inget. Då hoppar man bara in, tar det man hittar och sen anfaller igen. =D

Det ända som stör mig är all jävla kommunistpropaganda!

Cherno kartan var nice, men hitta fan inte mycket folk... timmar av sökande och ingen fight dag efter dag. Eller så springer man in i nån då man tröttnat på att spela...

Keep up the good work!

Tack för dom orden
//iSwordfish

Lite statistik från Origins: På 2 dygn har 217 kills reggats, det är runt 4,5 i timmen utslaget på dygnets alla timmar, så drag är det iaf (iom att på natten är inte det många som spelar).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Dayz 1.7.7 är släppt, jag kommer sitta ikväll, inatt och imorgon med att uppdatera mjukvaran på servern. Jag kommer förhoppningsvis lägga in Namalsk i samma sväng.

Detta kommer inte påverka Origins instansen då det är en helt separat mod.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Origins servern är galet bra! Gillar moden skarpt och kommer köra vidare på den tills SA.

Visa signatur

Stationär: i7-4790k@4.6Ghz | MSI GAMING 5 | Corsair Vengeance 8GB | MSI GTX970 Twin Frozr V | EK Cooled

Permalänk
Skrivet av aandreee:

Origins servern är galet bra! Gillar moden skarpt och kommer köra vidare på den tills SA.

Härligt att höra!

Har just nu 2 irriterande buggar.
* Inventoryn i hus kan försvinna, jobbar på att få bort det. Undertiden så sitter jag manuellt och återställer husen.
* Servern kan random crasha någon gång per dygn.

Just nu kör jag utan PW då det blir lite mer drag, men blir det för mycket fuskare och konstigt folk så kommer jag testa med PW.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSwordfish:

Just nu kör jag utan PW då det blir lite mer drag, men blir det för mycket fuskare och konstigt folk så kommer jag testa med PW.

Gillar servern utan PW, mycket mer folk! Har inte vart med om nån hacker än iaf

Visa signatur

Stationär: i7-4790k@4.6Ghz | MSI GAMING 5 | Corsair Vengeance 8GB | MSI GTX970 Twin Frozr V | EK Cooled

Permalänk
Medlem

Nu vart det mycket strul med Origins servern. Stängts av 2ggr på ~10 min och toklaggigt. Nån som jävlas eller bara buggigt?

Permalänk
Skrivet av pwnbny:

Nu vart det mycket strul med Origins servern. Stängts av 2ggr på ~10 min och toklaggigt. Nån som jävlas eller bara buggigt?

Någon som jävlas, någon sänker min lina helt. Därför det laggade satan nyss och alla åkte ut.

Håller på och fipplar med lite verktyg nu och den kommer upp när jag är klar.

*Håller Chernarus uppe sålänge.*

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Det är inga som vill ha en spelare till på Origins servern? Springer runt själv och pangar

Visa signatur

Stationär: i7-4790k@4.6Ghz | MSI GAMING 5 | Corsair Vengeance 8GB | MSI GTX970 Twin Frozr V | EK Cooled

Permalänk

Nu går Origins live igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

En fråga? Dör Mr.H nån gång? (O_O)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bruski:

En fråga? Dör Mr.H nån gång? (O_O)

Det borde vara ett achivement.

Visa signatur

Stationär: i7-4790k@4.6Ghz | MSI GAMING 5 | Corsair Vengeance 8GB | MSI GTX970 Twin Frozr V | EK Cooled

Permalänk
Medlem

Han brukar ju dö 1 gång / dag minst ?

Permalänk

Paginis Origin server är grymt skoj, pendlar mellan 15-55st spelare men oftast är det +35st inne vilket ger stora möjligheter till action. Swordfish gör ett utmärkt arbete med servern dagligen och finns oftast till hands om problem uppstår. Det finns folk som spelar dagligen som svarar på frågor som ställs i Side för att nytillkomna spelare skall känna sig välkomna. Jag har spelat på 3-4st olika Origin servrar men ingen verkar lägga ner lika mycket jobb som Swordfish för att få servern att funka så bra som möjligt. Jag kommer inte att byta server oavsett modd framöver och det tack vare Swordfish samt flera av de stammisar som både spelar och hjälper till att promota pagini.se

PsykDanne aka "LitenSvartPojke"

Visa signatur

C-64 Turbo snabb som satan !