Apple visar Ios 7 med ny design

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som en blandning av Windows Aero och Modern UI, med en släng av WP7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cyntax5574:

haha Android upp i dagen.. Hoppas HTC/Samsung samt Google stämmer skiten ur dom, sedan får dom skrapa tallriken eftersom de kommer bli ont om mat..

Moget.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Oväntat att alla Fandroids inte blev nöjd när deras ärkefiende gjorde ett stort kliv framåt. Okej, dom lånar lite från befintliga OS, men hur mycket har inte branschen lånat från iOS? Hela idén med Android existerar tack vare iOS. Jag tycker det här var riktigt bra gjort av Apple, och jag kan knappt vänta tills jag får installera det på plattan i höst. Hoppas bara att Apple hänger med lite bättre i tiden nu och att det inte dröjer så länge innan dom släpper nästa stora uppdatering.

Android var dock påbörjat långt innan iOS visades upp.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av melviz:

HAHA ios vilken skit! Efter 3gsen borde dom slutat.... Jävlar vad dom är efter på alla sätt!

Utom försäljningssiffror dvs.

Permalänk
Inaktiverat konto

Apple briljerar som vanligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av melviz:

HAHA ios vilken skit! Efter 3gsen borde dom slutat.... Jävlar vad dom är efter på alla sätt!

Jag tycker att iPhone 4 var den bästa iPhonen relativt sett konkurrensen och originaliteten i nyheterna. iOS7 är kanske den bästa uppdateringen hittills tillsammans med iPhone OS 2.x och iOS4. Den inkluderar det mesta jag, som icke Apple användare, saknar i iOS6. Jag har inte hunnit läsa mycket om eventet men av det jag hunnit konsumera är att det mesta som företaget presenterade och introducerade var ganska meh och kändes som steg i fel riktning.

Permalänk
Medlem

Skall detta komma till iphone 4s?

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Android var dock påbörjat långt innan iOS visades upp.

Sant, men det var inte förrän efter Iphone hade släppts som OHA bildades, och det tog över ett år för dom att få ut Android 1.0. Apple hann alltså släppa två telefoner innan Android släpptes.

Här har du en massa bilder på Android när det visades upp för första gången i november 2007
http://www.engadget.com/gallery/a-visual-tour-of-androids-ui/...

Jag undrar vart dom har hämtat all sin inspiration i från? Man går inte från att likna BlackBerry till att vara det Android vi känner idag av en ren slump. Google inspirerades av Apple. Det går inte att förneka. Och nu tar Apple inspiration av Google, och på något sätt så är det Apple som är the bad guy?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

ja tycker också det ser nice ut Hoppas det inte går segt på Iphone 4. Tänkte hålla ut till 6an

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Vägledare

Säg vad ni vill men det här kommer nog bli ett steg bakåt för Apples del. Tankarna förs allt för mycket till Windows 8 och Android vilket tar bort en del av det unika från iPhone.en :/ Lite synd kan jag tycka, även om jag kör med Android
Detta hade nog aldrig hänt om Mr.Jobs levde, hehe.

Permalänk
Avstängd

sheat vad de ligger efter alltså, gött ändå att de fattar detta med swipe menyer a la Meego och snabbmeny till de mest nödvändiga inställningarna.
Grattis apple verkligen. undra om man fortfarande kan ta panorama bilder i denna uppdatering, det var ju verkligen banbrytande vid lanseringen av ios6........steget före. LOL

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem

Även om jag avskyr Apple (och Google också, faktiskt, men inte lika mycket), måste jag säga att detta ser bra ut. Den förra designen såg fördjävlig ut för att vara helt ärlig, och detta ser inte alls dåligt ut. Fixa till lite småsaker så blir det förträffligt för användarna.

Permalänk
Medlem

Bilden med skärmdumpar, tredje från vänster i övre raden, vad är det?

Ser ut som card view från webOS?

Edit: Sett video och visst fasiken har man snott card view rakt av t.o.m. samma gesture för att kasta bort ett program.

Bara att konstatera, webOS överlevde inte pga dålig hårdvara men så här 4½ efter introdutionen har iOS, Android, Windows Phone 8 och Blackberry 10 "lånat" en hel del. Nästan synd att inte originalet fick överleva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samus.fl:

sheat vad de ligger efter alltså, gött ändå att de fattar detta med swipe menyer a la Meego och snabbmeny till de mest nödvändiga inställningarna.
Grattis apple verkligen. undra om man fortfarande kan ta panorama bilder i denna uppdatering, det var ju verkligen banbrytande vid lanseringen av ios6........steget före. LOL

Ligger efter i vad? Cpu prestanda? Att dom inte gör mobiler av högkvalitativ plast?

iOS är inte de roligaste operativsystemet. Jag har själv iPhone 5 och börjar längta efter nått nytt. Vill helt enkelt inte ha ett så simpelt OS rent utseendemässigt.

Men de många inte verkar fatta är, bara för att man kan göra mer med Android så blir inte OSet bättre för alla. Att iPhone säljer så bra är just för att dom är så enkla att använda. Både barn och äldre känner sig snabbt ''hemma''! Tänkte nyss, -fan vilken fattig uppdatering, bara lite annan design. Men mkt mer kan dom inte göra, då tappar dom kunder. Den stora skalan vill ha ett OS som är enkelt att använda och lära sig. Och de får man med iOS.

Men som sagt tidigare så blir de inte en iPhone nästa gång då jag helt enkelt är trött på de simpla;) vill ha lite nytt att leka med:)

Permalänk
Medlem

Riktigt ful design, men ett steg framåt, om än fortfarande en bra bit ifrån Android. Tyvärr.
Det är väl enklast att säga såhär: Det finns hundratals saker jag kan göra på en Android som inte går att göra på iOS, däremot finns det INGENTING jag kan göra på iOS som inte går att göra i Android. Summerar det ganska bra tycker jag.
Saknar så mycket när jag sitter med min iPad mini.

Permalänk
Medlem

Är det MIUI på en iTelefån jag ser...

Dold text
Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Riktigt ful design, men ett steg framåt, om än fortfarande en bra bit ifrån Android. Tyvärr.
Det är väl enklast att säga såhär: Det finns hundratals saker jag kan göra på en Android som inte går att göra på iOS, däremot finns det INGENTING jag kan göra på iOS som inte går att göra i Android. Summerar det ganska bra tycker jag.
Saknar så mycket när jag sitter med min iPad mini.

Majoriteten har inte behov av att göra så mkt!

Permalänk
Medlem

ser ut som dagis

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk

Det där är förra årets.

Visa signatur

Jonsbo UMX1 Plus, GA Z97N Wfi, Core I3 4460, GTX 760 Mini, Corsair Vengence LP 8GB, Samsung SSD, Intel SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Majoriteten har inte behov av att göra så mkt!

Tycker bara det är störigt att vad jag än behöver göra så måste jag stänga det jag håller på med, öppna en app, stänga appen och öppna det jag gjorde igen, medan det med Android alltid bara är ett enda tryck.

Permalänk
Medlem

Kommer nog se sjukt bra ut, med snygg bakgrundsbild.. fattar inte hur dom tänkte med den bilden.... ser ganska rörigt ut

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fleh. Såg bättre ut förut. Undras hur länge minimalisttrenden ska hålla i sig... tydligen blir det bara värre och värre.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Sött.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 02dino:

ser ut som dagis

Nej men Förskola,
sött o fint

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Att folk ens försöker i denna tråd är sött.

Permalänk
Inaktiv

Ser bäst ut hittills iaf. Aldrig gillat iphone men denna ser ok ut..
Vill ändå ha rörlig animerad bakgrundsskärm med väder etc innan man låst upp telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrilleMeister:

köpte 3S följt av 4S men IOS7 är nog fan droppen så får en att börja snegla på Android istället :/

Exakt samma här faktiskt..

Skrivet av QviW:

Skall detta komma till iphone 4s?

Snälla läs tråden, kolla första sidan!

Ja iOS 7 kommer till 4s.

Dold text
Dold text
Dold text

Jag förstår inte allt detta vad tillverkare har börjat med så skrikiga färger, jag klarar inte av att se S4an för färgerna är så extrema så det ser inte ens bra ut, och får iPhone detta nu så kommer jag inte uppdatera mobilen längre.

Dessutom, finns där något som är NYTT i iOS 7 som inte fanns i JB-communityt innan? Ny röst i Siri som bäst.

När iOS 5 kom ut så släppte apple flera nya saker som inte setts innan, när 6an kom, nån enstaka ting, 7an, inga vad jag kan komma på.

Jag lär nog hålla mig till JB-communityt tills apple släpper något som jag inte kan få från Cydia.

Dock så lär jag säga att kommer inte apple med något extremt inom hårdvara i iPhone så lär jag gå över till godtycklig android, (t.ex. S4 om dom fixar skrikiga färger, rödaktig skärm i mörker, och att man ska kunna installera appar på externt minneskort. (Edit, en sak till, jag vill inte ha all jävla bloatware) (vi alla vet att två av dessa problem går att fixa med rooting, but still)).

Men vi får se, jag överlever med min 4s tills den dör..

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Ser bäst ut hittills iaf. Aldrig gillat iphone men denna ser ok ut..
Vill ändå ha rörlig animerad bakgrundsskärm med väder etc innan man låst upp telefonen.

Finns att fixa med jailbreak.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk

förvånad att ingen har nämnt ubuntu-phone i denna diskussion!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design North (Vit) | PSU: DeepCool PX1000G 1000W | MB: ASUS Prime Z790-A WIFI | CPU: Intel Core i9 13900K | RAM: Kingston 64GB DDR5 6000MHz | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti