Playstation 4 förbi Xbox One i förbokningstoppen

Permalänk
Medlem

Blir från Amazon. Palla att svenska åf kommer ligga så högt i pris

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Så totalt som MS klantat till detta så var det väl inte förvånande direkt. Själv kommer jag att avvakta. Klarar mig bra med PC och Xbox 360 ett tag till. Möjligtvis att man fyndar på mellandagsrean om man har tur, då har förhoppningsvis eventuella barnsjukdomar upptäckts o fixats till också. Just nu lutar det åt PS4 om inte MS gör ngt drastiskt för att förbättra Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne1992:

"Först och främst handlar det om kravet på att Xbox One måste kunna ansluta till internet åtminstone en gång per dygn, annars upphör spelen att fungera, detta även i enspelarläge." Asså om man måste ansluta till internet minst en gång per dag så för att spelen inte ska sluta fungera, så kan man nog säga att det är kört för mig som bor ute på landet. Eftersom det har ju hänt ett par gånger att man varit utan ström i mer än 24 timmar.

Inte för att du kommer kunna spela på en PS4 utan ström ändå

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jag köper Playstation 4 först.

Microsoft Sverige har förresten spikat sitt pris för Xbox One till 4495 kr.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Tycker det är grymt fult av de svenska försäljarna att ta mellan 4300-4500 för en konsol som kostar 3600-3700 överallt annars i Europa.

Spelbutiken tog 3698 kronor för PS4 tills dom insåg att ingen annan skulle sälja den så lågt...och har nu höjt till 4298.

Ptja, om de är spikade så är det ju fult. Tycker mest att det är konstigt att man säljer PS4an till samma pris som XB1. Vill väl sälja fler XB1 som väl mest kommer samla damm på hyllorna gissar jag. Men man vill väl tjäna så mycket pengar man bara kan, lite därför man driver ett företag. Väldigt långt kvar tills släpp dock, skulle gissa på att det inte är omöjligt att priserna hinner ändras.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChiltoN:

Vem har inte internet igång hela tiden på sin dator? så varför skulle det vara konstigt att behöva ha det på xbox one också?

Datorn slutar inte fungera för att internet gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvillen:

Tips är att PS4 är inte Regionsbunden..

Har ni någon kompis som är i staterna eller om ni vågar beställa och hoppas slippa moms och sånt i tullen så kör på. Kanske man kan spara en hacka på

mvh

Jo, jag vet... Funderade på att beställa från England. Men fraktavgiften ligger på typ 260-270 spänn, vilket gör att konsolen går loss på runt 4000 ändå.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Bokade efter deras konferens, Wii U har jag redan.

PC PS4 Wii U.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Datorn slutar inte fungera för att internet gör det.

Nej sant men jag tycker att det är inga konstigheter att man behöver internet för att spela spel. Kolla bara på WOW och CS

Permalänk
Avstängd

Skulle vilja veta vem som leder avbokningstoppen listan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Jag köper Playstation 4 först.

Microsoft Sverige har förresten spikat sitt pris för Xbox One till 4495 kr.

Vart ser du att Microsoft Sverige har spikat sitt pris för Xbox one till 4495kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChiltoN:

Vem har inte internet igång hela tiden på sin dator? så varför skulle det vara konstigt att behöva ha det på xbox one också?

Visserligen är det inte det som stör det flesta idag, det är det faktum att vi ger dem fler av våra rättigheter en i taget. Tar du emot detta denna gång är det något mer nästa gång, med denna sortens utveckling kommer spelen nästa konsol generation vara enbart hyrda genom Microsofts Xbox Live. Alltså kommer det inte ens att finnas någon form av retail försäljning. Visserligen kanske det låter bra för vissa men jag gillar inte vart det leder. Personligen är jag förbenat trött på allas påtvingande av Facebook och Twitter, skulle inte förvåna mig om det snart krävs att man har ett facebook konto för att använda internet överhuvudtaget.

Dessa konton är skapade med din personliga information och innehåller mycket känsliga saker i vissas fall. Att allt om oss, vart vi bor, namn, personnummer och allt annat som krävs för att ta över folks identitet skall finnas tillgängligt för en stor mängd företag och nästan vara fritt fram för alla hackers och virusskapare runtom i världen.

Bara för att internet finns i stort sett överallt idag och är tillgängligt för en väldig majoritet betyder inte det att vi skall behöva blottläggas för att få använda det. Jag kan förstå varför man gör detta men det äcklar mig samtidigt.

Allt jag sett än så länge från s.k. "Nextgen" är facebook, twitter, twitch och youtube integrering. Ingetdera är någon form av "nextgen" när det inte är något innovativt med det. Det som gör mig gladast med denna konsol generationen är bl.a. Sonys satsning på indie utvecklare som verkligen kan hjälpa att driva industrin framåt med sitt nytänkande och att de satsat på att göra konsolen så utvecklarvänlig som de kan (om man skall tro på den information man fått i.a.f.). Detta är vad jag kallar "nextgen", det är fritt för alla att utveckla till och det är fritt för alla att distribuera till. Lär av Android, PC och konsol marknaden behöver ta liknande steg.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Nu hoppas man att Sony på nått sätt snor exklusiva titlarna speciellt Halo från Microsoft och sen är PS4 Kungen av konsoler, rätt jävla missnöjd med Microsoft när det gäller Xbox One.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChiltoN:

Vem har inte internet igång hela tiden på sin dator? så varför skulle det vara konstigt att behöva ha det på xbox one också?

Om du har med XboxOne till stugan etc så kanske det inte finns något internet och varför måste man verifiera sin konsol med 24tim intervall? Men de är väl att storebror vill ha kontroll över det hela. Sen är väl en annan huvudorsak att folk vänder XOne ryggen att man inte kan sälja spelen, att de vill ta död på begagnat marknaden. Jag skiter i vilket eftersom jag väldigt sällan säljer spel men just att man inte äger spelen är lite jobbigt.

Kommer troligtvis äga en konsol av varje så jag är ingen fanboy åt något håll, det finns bra och dåliga saker med de flesta konsoler på marknaden.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Om dom inte kunde läsa på Webhallen, vad får dig att tro att dom kan läsa det här på SweClockers?

Bra fråga, kan nog inte tänka så långt pga febern

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChiltoN:

Nej sant men jag tycker att det är inga konstigheter att man behöver internet för att spela spel. Kolla bara på WOW och CS

Nu är det inte vissa spel det handlar om utan alla, vad säger du in nätet dog och du inte ens kunde spela harpan?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Nu är det inte vissa spel det handlar om utan alla, vad säger du in nätet dog och du inte ens kunde spela harpan?

Om nätet dör så spelar jag offline på pc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChiltoN:

Om nätet dör så spelar jag offline på pc.

Spelar du WoW då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Spelar du WoW då?

Nej det gör jag inte

Permalänk
Medlem

skulle jag köpa en spelkonsol för att använda som primär spelmaskin så hade det nog varit en ps4, inte pga begagnat tjafset, utan pga hårdvaruspecifikationerna.

jag kommer dock tjacka en xbone, enbart för att kunna spela forza motorsport 5, inget annat.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Älskar denna PS4 reklam
Säger en hel del hur dom ser på Xbox Ones budskap

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Sen tycker jag det är grymt med Xbox one samarbete med Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kvillen:

Tips är att PS4 är inte Regionsbunden..

Har ni någon kompis som är i staterna eller om ni vågar beställa och hoppas slippa moms och sånt i tullen så kör på. Kanske man kan spara en hacka på

mvh

För att inte snacka om skillnader när det kommer till nätadaptrar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Rikimaru:

Tycker det är grymt fult av de svenska försäljarna att ta mellan 4300-4500 för en konsol som kostar 3600-3700 överallt annars i Europa.

Spelbutiken tog 3698 kronor för PS4 tills dom insåg att ingen annan skulle sälja den så lågt...och har nu höjt till 4298.

Sverige är lite speciellt eftersom Nordisk film har ensamrätt på Playstation och därmed stor makt över prissättningen. Ungefär som Nintendo och Bergsala.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt hur dem i utvecklings teamet tänkte med detta på MS.

xbox 360 vs ps3 så var ju prestandaskillnaden ii xbox fördel, men nu är det tvärt om.

Dock på första sidan här så skrev en att move köper man till. Själva kontrollen move ja (om de behövs), men "ögat" ingår fortfarande med konsollen. Bara ville förtydliga det så folk inte tror man måste köpa det separat.

Håller med att 4500 för ps4/xbox (insert random number here = no diffenrence or logic anyway) är ju helt fel, ska skilja 100 euro mellan dem, men samma pris i sek, det är ju bara så fel det kan bli.

Men de får säkert ut det priset ändå om supply vs demand e hög nog, ska bli intressant hur många kosoller av vardera de beställer och får hem.

Vet att vi på elgiganten inte har några aningar än iaf, men när den infon kommer delar ja med mig direkt! dvs inköpspris,, pris ut i butik och marginaler och antal(och begräsning på antal).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChiltoN:

Nej sant men jag tycker att det är inga konstigheter att man behöver internet för att spela spel. Kolla bara på WOW och CS

MEN! WoW och CS baseras på online mot andra människor. Däremot kan jag spela Bioshock utan internet. Jag kan komma åt mitt spelbibliotek på steam utan internet och spela alla spel offline.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChiltoN:

Vart ser du att Microsoft Sverige har spikat sitt pris för Xbox one till 4495kr?

Petter Hegevall, chefredaktör för Gamereactor, har varit i kontakt med dem.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Tycker att det är synd att MS bara kör på med denna, i min åsikt, dumma idé.

Jag hade väldigt många begagnade spel till min 360 och ska man nu stöka till den biten för oss så förstår jag resultatet från förhandsbokningarna.
Sen det där med internetuppkoppling. Visst, det är säkert inga större konstigheter här i norden, men i resten av världen är detta ett betydligt större problem än vad vi har här.

Dosorna som följer med till PS(3/2/1) gillar jag inte alls. Tycker att man får lägga tummarna i en onaturlig position, medans dosan till min gamla Xbox passade mig som handen i handsken.

Får väl avvakta och se var detta slutar helt enkelt innan jag bestämmer mig.

Permalänk
Medlem

Blir inget köp av PS4 i sverige om man ska betala 4500kr.. blir i sådant fall import ifrån Tyskland/england..
Kommer inte skänka 1000kr till svenska importören.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

82% PS4 vs 5% XBOX, Microsoft blir överkörda