Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

nya fläktar till h80i och chassi

jag har ett corsair h80i som jag vill byta fläktar till .mina 2 krav är tysthet och bra luftflöde. en flätkontroller som kan tysta ner mina chassi fläktar och även de nya fläktarna till min h80i jag har ett phantom 410 men fläktkontrollern gör inte fläktarna tillräckligt tysta har original fläktar på chassit vet inte om de går att tysta ner mer men hoppas det.

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk
Medlem

Noctua NF-S12A för chassit och Noctua NF-F12 för kylaren, du kan koppla in dem på moderkortet och styra dem därifrån så en fläktkontroller behöver du inte. Att köpa högkvalitativa fläktar är det mest ekonomiska, att köpa billiga fläktar som lägger av efter ett år är slöseri med tid och pengar.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeliaz:

jag har ett corsair h80i som jag vill byta fläktar till .mina 2 krav är tysthet och bra luftflöde. en flätkontroller som kan tysta ner mina chassi fläktar och även de nya fläktarna till min h80i jag har ett phantom 410 men fläktkontrollern gör inte fläktarna tillräckligt tysta har original fläktar på chassit vet inte om de går att tysta ner mer men hoppas det.

fläktar hade jag kört på Noctua NF-F12-PWM bra och tysta sen fläktkontroller skulle jag tagit Fractal Design Fancontroller Adjust 108 tycker det e bra grejer. Fractal controllern går både 4-pin och 3-pin så kompatibel med alla fläktar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk
Medlem

gentle typhoon kör jag på min H80 .. gillar deras "ljudsignatur" .. noctua har jag haft problem att sänka volten på, de brukar inte gilla att starta på låg volt, så PWM är nog ett måste på dem ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Ja eller denna för optimalt static pressure http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/144910-noctua_chassif...
Beror med på hur mycket du vill lägga på dom men skulle rekommendera dom jag länka för och ha på H80i:n

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

gentle typhoon kör jag på min H80 .. gillar deras "ljudsignatur" .. noctua har jag haft problem att sänka volten på, de brukar inte gilla att starta på låg volt, så PWM är nog ett måste på dem ...

Beror på hur lågt du går med dom med, jag e riktigt kräsen med ljudet och mina går helt tyst och är 3-pin iaf 2 st av dom. Har inga problem alls att få dom till att starta när jag kör igång datorn. Men det är som allt här i världen en enkel smaksak

Permalänk
Medlem

Noiseblocker e-loop är riktigt fin som PUSH, sen kör du en annan "vanlig" på baksidan som PULL. Jag kör så och det är både tyst och kallt nu

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeliaz:

jag har ett corsair h80i som jag vill byta fläktar till .mina 2 krav är tysthet och bra luftflöde. en flätkontroller som kan tysta ner mina chassi fläktar och även de nya fläktarna till min h80i jag har ett phantom 410 men fläktkontrollern gör inte fläktarna tillräckligt tysta har original fläktar på chassit vet inte om de går att tysta ner mer men hoppas det.

Till vattenkylaren skulle jag kunna rekommendera "Fractal Design Silent R2" som jag själv har, för att visa hur lågvarviga fläktar som faktiskt funkar ihop med en vattenkylare Dessa fläktar är kopplade till Fractals egna fläktkontroller.

Jag kör en H80i Pusch & Pull, och på lägsta varvtal så ligger min CPU runt 30 - 35 grader, vilket jag tycker är utmärkt. I spel så är det snarare grafikkortet som överröstar, trots högsta varvtal på vattenkylaren. Så jag skulle vilja påstå att min vattenkylare är näst intill ljudlös Så det skulle vara MIN rekommendation

För övrigt så kör jag ENDAST med Fractal-Fläktar i min Define Mini, vilket även där fungerar utmärkt

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Mina bequiet fläkar kan varva ner ordentligt. De är tysta men inte helt säker om de fästena är optimala för radiatorer...

Permalänk
Medlem

blir nog dessa om de är tillräckligt kraftiga för radiatorer http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1366280
4-5 st i såfall

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeliaz:

blir nog dessa om de är tillräckligt kraftiga för radiatorer http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1366280
4-5 st i såfall

Aha, jag är säker på att du blir nöjd Dom är som sagt inte gjorda för radiatorer, och jag blev INTE rekommenderad att köpa fractals när jag kollade efter fläktar precis som du gör nu Men jag chansade på att det skulle funka, och det gör det verkligen!

För att visa ännu mer vad fläktarna klarar så kan jag tala om att i Prime95 så kommer CPU:n upp i ca 65 grader, med fläktarna på fullt fräs. Min 3570K är även klockad till 4,5Ghz

Hoppas jag förmedlat på rätt sätt Fläktarna är inte 100 % optimala för vattenkylning! Men vill du ha ett tyst system så kan jag verkligen rekommendera dessa

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Aha, jag är säker på att du blir nöjd Dom är som sagt inte gjorda för radiatorer, och jag blev INTE rekommenderad att köpa fractals när jag kollade efter fläktar precis som du gör nu Men jag chansade på att det skulle funka, och det gör det verkligen!

För att visa ännu mer vad fläktarna klarar så kan jag tala om att i Prime95 så kommer CPU:n upp i ca 65 grader, med fläktarna på fullt fräs. Min 3570K är även klockad till 4,5Ghz

Hoppas jag förmedlat på rätt sätt Fläktarna är inte 100 % optimala för vattenkylning! Men vill du ha ett tyst system så kan jag verkligen rekommendera dessa

så länge processon inte bränns så är det bra

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeliaz:

så länge processon inte bränns så är det bra

finns nog ingen risk för det

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

ja precis

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27