Permalänk
Medlem

Problem med black widow ultimate

Tjena.
Det har uppstått ett viss problem med mitt black widow ultimate som jag har använt i kanske 2 år nu. den registrerar det som 2 OLIKA knappar när jag klickar på 1.
Till exempel, om jag klickar på R, skriver den RY, när jag kickar G, skriver den GA. Detta uppstod mitt i en LoL. Jag gjorde ingenting ovanligt som kan ha skadat tagentbordet.

Jag undrar om någon har haft ett liknande problem eller om någon helt enkelt vet hur man fixar det! Annars, får jag helt enkelt köpa nytt, tänker på ett Ducky.

Jag har kollat runt lite på internet men inga resultat.

Visa signatur

CPU: Ryzen 1700x med be quiet! Pure Rock | GPU: 2x GTX 760 2GB i SLI | RAM: 16GB DDR4 | OS: Debian

Permalänk
Medlem

Testa att ta bort alla keycaps (utan de stora som mellanslag, enter osv) och rengör dem med vatten och diskmedel. Kan kanske vara något kladd som har fastnad?

Alla fall, en rengöring är alltid bra för tangentbordet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Testa att ta bort alla keycaps (utan de stora som mellanslag, enter osv) och rengör dem med vatten och diskmedel. Kan kanske vara något kladd som har fastnad?

Alla fall, en rengöring är alltid bra för tangentbordet!

Vatten och diskmedel, kan inte det förstöra något i själva tagentbordet? eller är jag helt ute och cyklar.

Visa signatur

CPU: Ryzen 1700x med be quiet! Pure Rock | GPU: 2x GTX 760 2GB i SLI | RAM: 16GB DDR4 | OS: Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toimi:

Vatten och diskmedel, kan inte det förstöra något i själva tagentbordet? eller är jag helt ute och cyklar.

Du ska ta loss alla knappar och rengöra dom med vatten och diskmedel, inte hälla det i tangentbordet.

Permalänk
Medlem

Spillde kaffe på mit blackwidow och fick samma problem som du, det jag gjorde var att plocka isär den helt. Sen spolade jag i rent allting där det var smutsigt, satte ihop allt igen och det funkade perfekt. Jag använde inte tvål när jag tvättade utan jag spolade varmt vaten och en diskborste som hjälpte till att få bort allt. Innan du sätter ihop allt se till att allting är torrt, typ torka rent så gått det går med en handduk och låt sedan torka en natt, sen är det bara att köra igen.

Permalänk
Skrivet av Poddarn:

Spillde kaffe på mit blackwidow och fick samma problem som du, det jag gjorde var att plocka isär den helt. Sen spolade jag i rent allting där det var smutsigt, satte ihop allt igen och det funkade perfekt. Jag använde inte tvål när jag tvättade utan jag spolade varmt vaten och en diskborste som hjälpte till att få bort allt. Innan du sätter ihop allt se till att allting är torrt, typ torka rent så gått det går med en handduk och låt sedan torka en natt, sen är det bara att köra igen.

För att vara helt säker kan man ju låta det tork mer än en natt, så att det inte blir kortslutning.

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toimi:

Vatten och diskmedel, kan inte det förstöra något i själva tagentbordet? eller är jag helt ute och cyklar.

Som de andra har sagt så gällde vattnet och diskmedelet inte själva tangentbordet, utan tangenterna (som är av plast) som du tar bort separat

Permalänk
Medlem

fick det problemet, blåste med luft så fixade det sig