Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

Xbox 360 problem

Hej jag har en gammal xbox 360 vit 60 gb och jag ahr ett problem minnet börjar ta slut. Kan man köpa till en hårdisk???? vart finns det??? har bara hittat hårdiskar till slim

Permalänk
Medlem

plugga i en extern usb disk

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av banko11:

Hej jag har en gammal xbox 360 vit 60 gb och jag ahr ett problem minnet börjar ta slut. Kan man köpa till en hårdisk???? vart finns det??? har bara hittat hårdiskar till slim

De slutade göra den modellen av hårddiskar när slim kom ut, antingen USB minnen eller så köper du en ny 360 o lägger över allt från den gamla på den nya.

Jag har själv den gamla modellen o ska köpa en slim eller den nya modellen och lägga över allt på den nya.

Permalänk
Medlem

Sitter det inte en vanlig 2.5 tums disk i? Har för mej att man kan ta loss och skruva upp den gråa hållaren och sätta i vilken annan 2.5 disk som helst.
EDIT: Verkar som att det måste vara en Western Digital: http://www.ifixit.com/Guide/Installing+Xbox+360+HDD/3430/1

Visa signatur

Damn those Greymanes to Oblivion...

Permalänk
Medlem

det går att använda en vanligt extern hårddisk på 1tb eller liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dovidteh:

det går att använda en vanligt extern hårddisk på 1tb eller liknande

Som du bara kommer kunna använda 16gb av. Det är begränsningen på storlek på externa enheter på 360.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

De slutade göra den modellen av hårddiskar när slim kom ut, antingen USB minnen eller så köper du en ny 360 o lägger över allt från den gamla på den nya.

Jag har själv den gamla modellen o ska köpa en slim eller den nya modellen och lägga över allt på den nya.

Skrivet av Liquid2:

Sitter det inte en vanlig 2.5 tums disk i? Har för mej att man kan ta loss och skruva upp den gråa hållaren och sätta i vilken annan 2.5 disk som helst.
EDIT: Verkar som att det måste vara en Western Digital: http://www.ifixit.com/Guide/Installing+Xbox+360+HDD/3430/1

Eller så köper man en ny disk till Xboxen, finns ännu att köpa till den gamla dock kanske inte i Sverige. Alternativt köper man en 250GB för runt 500:- till en slim och flyttar över till hållaren där 60 giggaren sitter. Tvivlar att du hittar en WD 2.5" mycket under 500:- som man sen måste "göra om" till en Xbox disk för att kunna utnyttja mer än 16GB.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Stoppa i ett usb-minne

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Tradera min vän..