Kan man ta bort processorfläkten och sätta på en annan

Permalänk

Kan man ta bort processorfläkten och sätta på en annan

Hej tänkt köpa en ny processorfläkt till datorn för runt 400k, Men jag ska köpa ny delar om någon månad eller två, Det jag undrar är om man kan sätta den på den jag har nu och sen ta bort och sätta på den nya sen, Det skulle vara nice med några förslag

Permalänk
Medlem

Om du menar Intels egna så funkar det jättebra, sätt på den bara men kom ihåg att rensa bort kylpastan med alkohol.

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Skrivet av Apocalysm:

Hej tänkt köpa en ny processorfläkt till datorn för runt 400k, Men jag ska köpa ny delar om någon månad eller två, Det jag undrar är om man kan sätta den på den jag har nu och sen ta bort och sätta på den nya sen, Det skulle vara nice med några förslag

Om det är samma processorsockel så ja. Om inte så kanske, vissa kylare passar till flera olika socklar. Kolla produktbeskrivningen där du handlar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Hej tänkt köpa en ny processorfläkt till datorn för runt 400k, Men jag ska köpa ny delar om någon månad eller två, Det jag undrar är om man kan sätta den på den jag har nu och sen ta bort och sätta på den nya sen, Det skulle vara nice med några förslag

Vad har du för processor och moderkort nu, och vad planerar du att köpa?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Skrivet av Apocalysm:

Hej tänkt köpa en ny processorfläkt till datorn för runt 400k, Men jag ska köpa ny delar om någon månad eller två, Det jag undrar är om man kan sätta den på den jag har nu och sen ta bort och sätta på den nya sen, Det skulle vara nice med några förslag

dom flesta kylare kommer med adaptrar som gör att det funkar på nästan alla datorer.

Spec på datorn du har nu ? moderkort, chassi, processor,

vad ska du köpa ? när du köper delarna sätter du då ihop det själv ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Albinfiskare:

Om det är samma processorsockel så ja. Om inte så kanske, vissa kylare passar till flera olika socklar. Kolla produktbeskrivningen där du handlar

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Gibbis:

Om du menar Intels egna så funkar det jättebra, sätt på den bara men kom ihåg att rensa bort kylpastan med alkohol.

det är så att jag sitter med en amd processor och ska köpa en processorfläkt exemple http://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-ev...
men om några månader ska jag köpa en helt ny processor, kan jag fortsätta använda den då? en fråga till är den bra och är den tyst

Permalänk
Skrivet av Apocalysm:

det är så att jag sitter med en amd processor och ska köpa en processorfläkt exemple http://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-ev...
men om några månader ska jag köpa en helt ny processor, kan jag fortsätta använda den då? en fråga till är den bra och är den tyst

Jag har en 212 i min burk. Den kyler riktigt bra medans den håller en tyst ljudnivå.

Vad har du för proccesor/moderkort nu, och vad ska du köpa om en månad?

Mvh

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Vad har du för processor och moderkort nu, och vad planerar du att köpa?

Skrivet av jonatan80:

dom flesta kylare kommer med adaptrar som gör att det funkar på nästan alla datorer.

Spec på datorn du har nu ? moderkort, chassi, processor,

vad ska du köpa ? när du köper delarna sätter du då ihop det själv ?

det enda jag vet är att det är fm1 och atx, men jag ska skaffa am3+ eller 1150/55

Permalänk
Skrivet av Apocalysm:

det är så att jag sitter med en amd processor och ska köpa en processorfläkt exemple http://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-ev...
men om några månader ska jag köpa en helt ny processor, kan jag fortsätta använda den då? en fråga till är den bra och är den tyst

cooler-master-hyper-212-evo funkar med alla processor sockets som finns idag

Intel 775/Intel 1150/Intel 1155/Intel 1156/Intel 1366/Intel 2011/AMD AM2/AMD AM2+/AMD AM3/AMD AM3+/AMD FM1/AMD FM2

ja har hyper 212 plus. den e faktiskt riktigt tyst, men har bytt ut fläkten till Noctua då den som följer med fick coilwhine efter nåt år
rätt enkel att plocka bort också (brukar göra nån gång om året) blåsa rent från damm

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

det enda jag vet är att det är fm1 och atx, men jag ska skaffa am3+ eller 1150/55

http://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-ev...

eller

http://www.inet.se/produkt/5322078/cooler-master-hyper-412s

Båda är bra och billiga kylare som passar de socketarna som du nämnde.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Haha du behöver ju iallfall inte oroa dig över ekonomin på ett tag. Jag rekommenderar att köpa en fläkt helt gjort av guld

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

Tack så mycke för snabba svar, tar nog 212 den verkar bra och tyst

Permalänk
Medlem

Bra val, hyper 212 är den mest prisvärda kylaren som tillverkats i min åsikt iaf. Den borde kosta dubbla priset och den kylaren har hängt med ett bra tag! Jag körde min phenom 965be@4ghz med hyper kylaren!

Visa signatur

Chassi: Fractal design refine r3 Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD5 REV 3.0 Grafikkort: XFX Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Crossfire Processor: AMD FX 8350@5Ghz CPU kylning: Corsair H110 Minnen: Kingston 16GB (4x4096MB) CL11 2133Mhz Beast Series Nätagg: XFX Proseries XXX Edition 850W Hd: Samsung SSD Basic 840-Series 120GB Fläktar: Cougar vortex 120mm*2, Fractal design silent series 140mm r2*4, Fractal design 120mm*2