Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Skrivet av Punnisher:

2 olika T-shirts och Vice Admiral plåtkort
http://oi39.tinypic.com/kej98g.jpg

Trevligt fick mitt Rear Admiral kort idag också!

Visa signatur

Chassi Obsidian 650D , Corsair RM1000I, Processorer AMD Ryzen 7 2700X, ROG STRIX B450-F GAMING, Ram G.Skill 8GB*4 3200, Radeon RX Vega 64, Hårddisk 1 Samsung 850 EVO 256gb Hårddisk 2 Samsung 860 EVO 1TB, Tangentbord Corsair k68, Mus Corsair Sabre RGB, Bildskärm AOC2790 & S24E650

Permalänk

The Final Countdown... är över

https://www.robertsspaceindustries.com/blackout/

Please check back at 11 AM CDT (-5 GMT) on Friday.

17.00 eller 18 eller däromkring imorgon Fredag så börjar 24 timmars livesändningen = uppesittardygn
http://sv.twitch.tv/roberts_space_ind_ch_1 och
http://www.multitwitch.tv/Roberts_Space_Ind_Ch_1/Roberts_Spac...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Det beror väl på om dom har sommartid eller inte. Jäkla tidszoner är helt hopplösa att hålla reda på Kommer sitta redo med popcorn från 5-tiden i vilket fall så.

Det går mycket rykten om att det bland annat är "Avenger" som kommer avslöjas under streamen. Ett skepp som vi vet ytterst lite om.

EDIT: Att det skrivs en del i kommentarerna att det egentligen är CDT som menas gör ju inte saken mindre förvirrande Austin täcks ju av det också så det vore inte helt ologiskt. Då startar streamen kl 5 på fredag om jag räknat rätt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på mina grejer ...

Permalänk
Medlem

Är det någon som kortfattat kan berätta vad spelet kommer handla om och vilket typ av spel det kommer att vara. Ett mmo?
Älskade Freelancer så kommer det vara något liknande så vet jag var mina timmar kommer spenderas.

Permalänk
Skrivet av six_dice:

Är det någon som kortfattat kan berätta vad spelet kommer handla om och vilket typ av spel det kommer att vara. Ett mmo?
Älskade Freelancer så kommer det vara något liknande så vet jag var mina timmar kommer spenderas.

Att du ställer denna frågan just nu när sidan är nere med all information Men i stort sett så kommer man kunna spela det precis hur man vill egentligen. För sig själv i singleplayer, med folk på servrar med mmo-stuk (Persistent universe, ca 150 spelare per instans, skjut-vem/vad-du-vill-och-ta-konsekvenserna), på egen server med sina polare, eller kombinera singleplayer och multiplayer. Man ska även kunna modda spelet till förbannelse i singleplayer och privata servrar.

I spelet så går det helt enkelt ut på att skapa en karaktär med valfri bakgrund, sysselsättning och utseende och helt enkelt leva i spelvärlden. Du kan vara allt från militär, pirat, bounty hunter till trader, scavenger, miner, racer-förare, etc (Ursäkta min trötta svengelska). Köp skepp och utrusta/uppgradera dom hur du vill, beroende på din flygstil och sysselsättning. Större skepp har plats för en crew, som kan bestå av antingen andra spelare eller AI som du kan anlita, för att bemanna kanoner, tillhörande fighters eller agera mekaniker.

Sen är det bara att flyga ut och upptäcka spelvärlden precis hur du vill. Det finns självklart en stor story och bakgrund i spelvärlden också, och är proppat med AI och uppdrag. Utvecklarna säger att det kommer släppas nytt material i stort sett varje vecka efter release, för att hålla det intressant och varierande under en lång tid.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nedräkning på temp sidan

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Missade detta spel tidigare när det fortfarande var Kickstarter, tycker det var synd, ser ut som ett spel man skulle drunkna i typ EVE men mer Single Player, försökte gå in på sidan för att göra en jättesen backning men då håller den på att räkna ner, undrar om det går att backa när sidan är tillbaka...

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Missade detta spel tidigare när det fortfarande var Kickstarter, tycker det var synd, ser ut som ett spel man skulle drunkna i typ EVE men mer Single Player, försökte gå in på sidan för att göra en jättesen backning men då håller den på att räkna ner, undrar om det går att backa när sidan är tillbaka...

Ja, du kan 'backa' när sidan kommer up igen kl 18:00

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Taggad till max! Hoppas det finns något gameplay att visa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av six_dice:

Älskade Freelancer så kommer det vara något liknande så vet jag var mina timmar kommer spenderas.

Kort svar: Ja det kommer vara som Freelancer på steroider, fast med ett MMO universum att ge sig ut i efter du är klar med singleplayer storyn.

Permalänk
Medlem

66,000 alpha spots kvar. Känns som om de kommer att försvinna väldigt snabbt! Ni som inte backat ännu bör nog passa på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

66,000 alpha spots kvar. Känns som om de kommer att försvinna väldigt snabbt! Ni som inte backat ännu bör nog passa på!

Om sidan inte vore bombarderad så skulle man nog göra det

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Om sidan inte vore bombarderad så skulle man nog göra det

Vi har officiellt kraschat servrarna nu

Permalänk

Med tanke på den grandiosa knappen så bad de om en DDOSning.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Vi har officiellt kraschat servrarna nu

Tämligen svårt att pledgea just nu... Sidan fungerar typ men nivåerna är lite kluriga då sidan dippar hela tiden

Jag är verkligen förvirrad, det mesta verkar vara uppgraderingar... Det mesta verkar vara någon typ av Veteran Upgrade, tyckte det var lite enklare på den tidigare sidan...

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Tämligen svårt att pledgea just nu... Sidan fungerar typ men nivåerna är lite kluriga då sidan dippar hela tiden

Jag är verkligen förvirrad, det mesta verkar vara uppgraderingar... Det mesta verkar vara någon typ av Veteran Upgrade, tyckte det var lite enklare på den tidigare sidan...

Har du ett account på sidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Har du ett account på sidan?

Nej det har jag inte, kanske skulle underlätta, hittade vad som var vad så jag tror att det ska gå bra nu, förutsatt att sidan inte krashar igen

Så lutar åt Bounty Huntern, verkar ganska lagom

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk

Kommer ju garanterat fixa mig en Avenger iaf Lagom sexig! Väntar dock lite med att fixa med mina pledges och nya inköp tills trafiken har lugnat sig inatt. Mergen gick iaf igenom tillslut!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Nej det har jag inte, kanske skulle underlätta, hittade vad som var vad så jag tror att det ska gå bra nu, förutsatt att sidan inte krashar igen

Så lutar åt Bounty Huntern, verkar ganska lagom

Jo det är ett bra val!

Permalänk
Medlem

Någon som har lyckats logga in och migrera sitt konto?

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Någon som har lyckats logga in och migrera sitt konto?

Ja det gick efter ett tag. Tog några försök

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Jo det är ett bra val!

så då var det klart

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Ja det gick efter ett tag. Tog några försök

Nu gick det. Har försökt i 40 minuter.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Glöm inte att det finns fler streams från olika delar av kontoren. Första är LA kontoret med Chris och Austin kontoret med Lesnick. Andra håller dom just nu på och visar upp WIP från hangarerna i 3dsmax. Sjätte är det Wingman, men den går offline hela tiden så det är nog något problem där.

http://www.twitch.tv/roberts_space_ind_ch_1
http://www.twitch.tv/roberts_space_ind_ch_2
http://www.twitch.tv/roberts_space_ind_ch_6

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Kommer de visa upp något nytt skepp?

Edit: Läser något om ett Idriss Corvette?

Permalänk
Medlem

Kommer alphan och hangar module ha stöd för Oculus Rift? Någon som vet?

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenka27:

Kommer alphan och hangar module ha stöd för Oculus Rift? Någon som vet?

De använder Oculus rift till hangaren just nu på http://www.twitch.tv/roberts_space_ind_ch_2?utm_campaign=live...

Permalänk
Medlem

Gick äntligen vägen att skapa konto. Gick på Digital Bounty Hunter - LTI pledgen. Väntat på att få köra ett rymdspel. EVE är det försent att börja med så detta verkar bli vad jag väntat på.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Ohh, det missade jag. Nice.

Vet de om att de blir filmade? Haha, låter inte som det.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer