Värdering av gamla NES-spel?

Permalänk

f-zero till snes var nog aldrig någon direkt favvo.. Däremot så var det ju grymt
kul till 64:an.. Och till gamecuben så ska det t o m vara ännu grymmare. någon
som lirat det?

Permalänk
Medlem

Legend of Zelda: oöppnad, ej använd visa bild
Högsta bud: 1725 SEK

Shit och wäärsch, inga dåliga pengar du får in. Det verkar som att alla så goda råd innan att sälja det om någon skulle bjuda ett tuggummi inte var att lita på.

Visa signatur

SLINKY + ESCALATOR = EVERLASTING FUN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herrlindqvist
f-zero till snes var nog aldrig någon direkt favvo.. Däremot så var det ju grymt
kul till 64:an.. Och till gamecuben så ska det t o m vara ännu grymmare. någon
som lirat det?

Ok, men jag tänkte mer att du kunde spara det tills det är värt lite mer.

Haha! Kolla här, nån har bjudit 760kr för ett bättre begagnat Zelda 3, jag gav 700kr för ett inplastat: http://www.tradera.com/auction/aid_3703683

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erikus
Legend of Zelda: oöppnad, ej använd visa bild
Högsta bud: 1725 SEK

Shit och wäärsch, inga dåliga pengar du får in. Det verkar som att alla så goda råd innan att sälja det om någon skulle bjuda ett tuggummi inte var att lita på.

hehe nä det trodde jag inte heller... de som skrev gjorde kanske det för att själva
lägga vantarna på godbiten? haha

Andreas - så här i efterhand, du verkade helt klart göra en riktigt schysst deal på zelda 3! Säg till om du vill sälja eller byta det mot nåt

Permalänk
Medlem

herrlindqvist: Klart att det var en schysst deal, ett par veckor innan såldes ett inplastat Zelda 3 för 1025kr:). Jag tänkte ha kvar det ett tag eftersom det är status att äga en sån grej:D, men du kan ju hålla koll på tradera för han har några exemplar till som kanske auktioneras ut snart.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

andreas: tack för tipset. zelda 3 är ett grymt bra spel.. Frågan är. Om man "måste" välja, vilket är bäst av zelda 1, 2, 3? (tar inte med windwaker eftersom jag inte sett det) Jag kan allvarligt inte bestämma mig, det står lätt mellan 1-3:an. 2 har inte en chans. inget dåligt på något sätt men
det är ju sinnessjukt svårt.. Har någon överhuvudtaget klarat det??

Permalänk
Medlem

Jag har inte testat 2:an så min röst går till Zelda 3. Om du inte har spelat Wind waker rekommenderar jag verkligen att du gör det, det är det roligaste spelet jag nånsin spelat, alla kategorier.:)

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

aaah Zelda 2 var det första nes spel jag provade. Jag fick låna konsol och spelet av brorsan och spelade nästan non-stop en helg tills jag klararade det. Kunde knappt sova första natten eftersom jag spelet satt fast på näthinnan i flera timmar efteråt. Rätt svårt var det väl att klara, men "sinnessjukt svårt" är klart överdrivet.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bakwetu
aaah Zelda 2 var det första nes spel jag provade. Jag fick låna konsol och spelet av brorsan och spelade nästan non-stop en helg tills jag klararade det. Kunde knappt sova första natten eftersom jag spelet satt fast på näthinnan i flera timmar efteråt. Rätt svårt var det väl att klara, men "sinnessjukt svårt" är klart överdrivet.

nuförtiden är det toksvårt. iaf för mig, mina kontroller är lite överkänsliga åt höger/vänster, vilket betyder att link vänder sig om blixtsnabbt och missar fienderna hela tiden...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Avstängd

Tjena, för cirka 7 år sedan så sålde min far av mina gamla konsoler utan mitt vetskap (Bodde i USA atm). Nu är jag nyfiken på vad värdet kan ha varit ungefär.

Ett stycke NES, chippat för USA/Japan
Cirka 170 spel alla fungerande däribland alla FF där jag har för mig att dom två första var på japanska, dom flesta populära på den tiden som turtles, och Track'N'Field osv. Även Duckhunt med 2 pistoler fungerande.
SNES med converter(adapter?) Cirka 100 spel däribland Scope och 2 originalkontroller resterande av FF serien och Secret of Mana BoF serien osv. Ja, ni förstår mycket RPG iaf.
N64an med 4 kontroller och cirka 60 spel bland dom mest populära.

Jag inser att det inte är lätt att sätta ett värde, men vad pratar vi om ungefär. Farsan sålde av allt för 400kr

Permalänk

400kr låter billigt.nästan så man misstänker troll?

bara N64at borde ha inbringat ett par tusen kronor då det ändå var rätt 'nytt' 60 spel dessuom. hmm fast klump pris brukar ju vara sämre än om man säljer en och en.

Bortskämd unge du måste ha varit spel var fan inte billiga till konsollerna. vet själv då jag bara har 8-10 st och det är ju ett par tusen bara i inköp av spelen. Sen må kronan ha varit lite bättre på den tiden men marginellt.

EDIT: såg nu hur gammal tråden var xD

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Årets bump iallafall.
Sålde för ungefär 8 år sedan NES med ca 10spel eller liknande för 500. Ångrar det idag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thunderinternet:

400kr låter billigt.nästan så man misstänker troll?

bara N64at borde ha inbringat ett par tusen kronor då det ändå var rätt 'nytt' 60 spel dessuom. hmm fast klump pris brukar ju vara sämre än om man säljer en och en.

Bortskämd unge du måste ha varit spel var fan inte billiga till konsollerna. vet själv då jag bara har 8-10 st och det är ju ett par tusen bara i inköp av spelen. Sen må kronan ha varit lite bättre på den tiden men marginellt.

EDIT: såg nu hur gammal tråden var xD

Jag vet inte hur insatt du var i den tidens spelmarknad, men med lite tålamod och kunskap kunde man byta till sig 2-3 spel för ett. Jag har spenderat MÅNGA timmar med en kasse spel på TV-spelsbörsen mitt emot Åhlens eller den där lilla affären vid Hötorget i tunnelbanan. Självklart köptes det en hel del spel, men det sparade jag ihop genom att dela ut Söder om Söder. Sedan att farsan sålde skiten hade nog med med att han är dum i huvudet att göra, än något annat.

Permalänk
Medlem

Väcker liv i denna tråden igen och frågar om det finns några nes samlare här som kan värdera ett Little Samson i riktigt bra skick med kartong. Ska visst vara väldigt sällsynt och oöppnade spel i usa har sålts för 5500$. Nu är ju inte PAL B värt så mycket givetvis..

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem

2-5 tusen för zelda1 oöppnat

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk
Medlem

Kan checka.
http://www.rarityguide.com/nes_view.php

NIB (New In Box): Item has never been opened. This often implies that it is factory sealed.
CIB (Complete In Box): Item has been opened, and most likely used, but includes all parts it originally came with, for example the box itself and the manual.
L (Loose)

750dollar för ett oöppnat Zelda är väll inte helt fel.

Kollar man blocket rent allmänt så tar folk rätt grymma överpriser Super Mario Bros 1 bara kassetten 250-300kr spelet är ju knappt värt kaffe pengar finns massvis med exemplar lite offtopic kanske men ska man fynda så är loppisar best bet för grymma deals.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Kan checka.
http://www.rarityguide.com/nes_view.php

NIB (New In Box): Item has never been opened. This often implies that it is factory sealed.
CIB (Complete In Box): Item has been opened, and most likely used, but includes all parts it originally came with, for example the box itself and the manual.
L (Loose)

750dollar för ett oöppnat Zelda är väll inte helt fel.

Kollar man blocket rent allmänt så tar folk rätt grymma överpriser Super Mario Bros 1 bara kassetten 250-300kr spelet är ju knappt värt kaffe pengar finns massvis med exemplar lite offtopic kanske men ska man fynda så är loppisar best bet för grymma deals.

Otur för TS att han sålde spelet för 10 år sedan då

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.