Tips till speldator för ca 10-11k

Permalänk
Medlem

Tips till speldator för ca 10-11k

Hej!

Jag funderar på att köpa en ny speldator för ca 10-11k. Spelen som jag tänker spela är Battlefield 4 (då det kommer ut) och enklare steam-spel, liksom cs:go etc.

Här är ett exempel på en dator, borde jag ha en i7:a istället för en i5:a? och är 8 ram för lite?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3541442/2013-07-01
Jag hade tänkt ha Battlefield 4 samt Windows 8 på ssd:n, vet inte hur mycket mer man rymmer på den.

En till fråga, är Windows 8 att rekommendera eller är det Windows 7 som gäller?

Kom gärna med förslag på andra datorer eller förbättringar till denna.

Tack på förhand!
Hälsningar Empan

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

i5 räcker bra och 8 gb räcker också bra om du ska spela du behöver inte mer av det. personligen så rekommenderar jag windows 7 eftersom att det är bättre och enklare än windows 8, men du får ta vad du vill ha

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Aha okej, tack! Hade hört att Windows 8 var snabbare men gillar ändå inte ''startmenyn'' eller vad man ska kalla den:P

Permalänk
Medlem

Det kommer en vanlig "typ" vanlig startknapp windows i 8.1 har du aldrig använt det innan så är det ditt val. Jag själv uppgraderade till windows 8 när de hadde det så billigt (ca 250) och jag vande mig och har inget emot det längre (jag hatade på det först) så du måste vänja dig vid det för att se fördelar och inte bara nackdelar.
Ditt köp ditt val

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14