Behöver tips på ersättningshögtalare till Logitech Z-5500 5.1 system

Permalänk
Medlem

Behöver tips på ersättningshögtalare till Logitech Z-5500 5.1 system

Hej allihopa!

Jag kommer i dagarna att sälja mitt underbara Logitech z-5500 5.1 system. Det är ca 2 år och ljudet har alltid varit helt underbart.

Nu har jag dock flyttat och har inte riktigt samma behov / plats för ett 5.1 system.

Skulle ni vilja tipsa mig om bra ersättningshögtalare?

2.0 eller 2.1 system skall det helst vara.

Finns det någon riktig konkurrent till Logitech z-5500 5.1 om man fortfarande skall titta efter 5.1 system till sin dator?

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Nej det finns nog ingen direkt konkurrent i samma prisklass,jo kanske Z906 då.
Vad har du för budget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Hej allihopa!

Jag kommer i dagarna att sälja mitt underbara Logitech z-5500 5.1 system. Det är ca 2 år och ljudet har alltid varit helt underbart.

Nu har jag dock flyttat och har inte riktigt samma behov / plats för ett 5.1 system.

Skulle ni vilja tipsa mig om bra ersättningshögtalare?

2.0 eller 2.1 system skall det helst vara.

Finns det någon riktig konkurrent till Logitech z-5500 5.1 om man fortfarande skall titta efter 5.1 system till sin dator?

Om du nu tycker om det så kan du väll bara koppla ur centern och bakhögtalarna så får du ett 2.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Om du nu tycker om det så kan du väll bara koppla ur centern och bakhögtalarna så får du ett 2.1.

Är mest utrymmesskäl som ja vill byta, mitt "gamingrum" har blivit några kvadratmeter mindre, samt att inom ca 1 år skall det bli kombinerat barnrum också så 5.1 system e egentligen lite overkill skulle ja tro.

budget är väl egentligen ca 2000 kr. Z906 har ja kollat på men egentligen valt bort...

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Är mest utrymmesskäl som ja vill byta, mitt "gamingrum" har blivit några kvadratmeter mindre, samt att inom ca 1 år skall det bli kombinerat barnrum också så 5.1 system e egentligen lite overkill skulle ja tro.

budget är väl egentligen ca 2000 kr. Z906 har ja kollat på men egentligen valt bort...

Gällande 2.1 så är det nog Corsair sp2500 som är det bästa i prisklassen,det finns ju även en del hyffsade 2.0 också man kan köpa,Audioengine 5+ kostar ju bara 2k nu på elgiganten kanske skulle vara nåt,ljudkvalitetsmässigt tror jag dessa är snäppet bättre än Corsair.

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha det till? Efter som du gillar z5500 så antar jag att det är mest spel?

Och då är det ju utan corsair sp2500 du ska satsa på, annars hade jag tagit ett par billigare studiomonitorer och en t-amp från ebay:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Bara till spel, battlefield 3 o liknande spel främst...

Film ser ja på hemmabioanläggningen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Strunta i krafs som corsair eller logitec hogtalare, tex Audioengine 5+ samt även Argon ligger ganska högt över dessa i ljudkvalite.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Strunta i krafs som corsair eller logitec hogtalare, tex Audioengine 5+ samt även Argon ligger ganska högt över dessa i ljudkvalite.

Ganska personligt dock.

För all användning förutom spel har jag själv monitorer men är det spel då vill jag hellre ha en tung drypande känsla som jag inte får utan en dålig slö bas:p

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

Jag använder ett par Dynavoice DM-5. De är ett par bokhyllehögtalare, med en bra stereoförstärkare så passar de utmärkt till att spela på och lyssna på musik på. De är kanske inte de minsta, men de ensamma kan spela mer än vad du och/eller grannarna behöver.

Jag kan skarpt rekommendera dem till allt då de är så mångsidiga och passar perfekt till allting tycker jag. Det kan behövas en separat bas om du känner att de inte går riktigt långt ner i tonerna.