Permalänk

xmg a523 mysn

Vad tycker ni om det senaste åket i mellansegmentet från tyskland: Xmg A523?

Jämfört med lenovo y500, cdons senaste thor einride och webbhallens config känns detta riktigt gott.
Genomgående recension: recension

Så gossar mata på med info, om jag förstått det rätt är det en glansig ram (bezel) eller? :/

Permalänk

Yo!

Jag införskaffade en XMG A523, fick den förra veckan. Jag har börjat ge mig in på Arch Linux, och jag är nybörjare där så det tar lite tid att konfa upp allting. Därmed har jag inte hunnit testa hårdvaran riktigt ordentligt än, men några skumma intryck jag har fått:
- Touchpaden reagerar skumt på knapptryck. Det KAN vara drivers som spökar pga att jag kör Arch Linux, där inget kommer out of the box, men det KAN också vara hårdvara som inte funkar som den ska.
- Jag hade svårt att få i batteriet, det tog några minuter att lista ut vad som krånglade. Det var nån liten mekanism som inte gick hela vägen dit den skulle, så jag fick hjälpa den på traven.
- Den låter en del när den drar igång fläktarna, men tack vare att den har ett Optimusgrafikkort (vad jag förstått) så kan den köra lättare grafik med det integrerade Intel-grafikkortet, och tyngre grafik med Nvidia-kortet, vilket gör att den inte behövar maxa fläktarna för minsta lilla
- Ramen är väl smått glansig men ingenting jag lagt märke till innan du sa det. Skärmen är awesome hittills.
- Tangentbordet är riktigt najs

En dag får jag säkert koll på allt så det är som det ska vara, och då blir det spännande att testa tyngre grafik också!