Budget dator till svagt krävande spel.

Permalänk

Budget dator till svagt krävande spel.

Halloj!Har fått för mig att inskaffa mig en bärbar dator då jag ofta är bortrest och vill kunna underhålla mig med lite gejmande! Kommer främst spela Aoe 2 HD edition. Så är kanske inte jättehöga krav på systemet men vill ändå ha lite känsla när jag lirar.Vad föreslår ni? Min budget ligger på runt 4000-4500kr. Kan sträcka mig till 5000 i VÄRSTA fall! Inte en krona mer.Hitta själv en som hette Toshiba L955D mrm vet ej om de är något att ha?
Tack i förhand

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem

Akta dig för Toshiba

http://www.inet.se/produkt/1970794/asus-x550cc-i3

Asus är enligt mitt ett riktigt bra val när det kommer till bärbara pc-enheter.
Denna dator har ett grafikkort som bör palla det du kommer göra riktigt bra och har en relativt stor hårddisk.
Sen att den är tunn och snygg är inte dumt det heller.

fred

Visa signatur

/ Fractal Design r4 /

Permalänk
Medlem

Den som cozexdz nämner ser bra ut. Uppmärksamma dock att den har en upplösning på 1366x768, vilket kan kännas litet. Den finns dessvärre ej heller i lager.

Om du skulle vilja kolla upp datorer med högre upplösning, finns här en lista:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s133361261&o=produkt_pr...

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk

Tack till er båda! Som nämnt, en lite högre upplösning skulle förmodligen vara skönt! Så kan kika igenom datorerna på prisjakt sidan!

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem

Har en dator från skolan med 1366x768 upplösning och det är inget man tänker på. Ofta blir datorer med 1920x1080 upplösning dyrare så det alternativet kanske faller bort. I vilket fall tycker jag du ska kolla på Ultrabook datorer, de är smidiga och väger inte så mycket så de är perfekta om man flyttar runt datorn.

Permalänk

Men det jag funderat en del på är på vilken sida jag ska leta/köpa datorn på? Många säger ju att det är mycket billigare på tex elgiganten, netonet osv.. men de känns mer som att Inet och sådana sidor kan erbjuda bättre datorer liksom? Hur är det egentligen?

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg att sett fanns en för ca 5000 kr som hade ett gt 640m gpu. Dvs bra.

Permalänk
Medlem

En lägre upplösning tycker jag knappts spelar någon roll. Ppi och upplösning är överskattat som instrument för att bedöma hur bra en skärm är. Det viktigaste är alltid ljusstyrkan, kontrasten och betraktningsvinklarna.

peyz

Visa signatur

/ Fractal Design r4 /