Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kommer inte in på Windows

Permalänk

Kommer inte in på Windows

Vet nån hur jag kan göra boot install igen har dock gjort den en gång men gjorde fel vet nån hur jag gör???

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Menar du installera om windows så finns en väldigt bra guide här: http://www.youtube.com/watch?v=RxaVBsXEiok

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk

Hummmm jag har nyss bytt moderkort och processor men jag skulle bota Windows men det gick inte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av hampus142:

Hummmm jag har nyss bytt moderkort och processor men jag skulle bota Windows men det gick inte

Skickades från m.sweclockers.com

Startar datorn över huvud taget. Bootade du som guiden visar eller som vanligt?

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hampus142:

Hummmm jag har nyss bytt moderkort och processor men jag skulle bota Windows men det gick inte

Skickades från m.sweclockers.com

Du måste installera om Windows.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Datorn startade och den skulle botas men när den skulle gå in på Windows craschade windows

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hampus142:

Datorn startade och den skulle botas men när den skulle gå in på Windows craschade windows

Skickades från m.sweclockers.com

Windows klarar sällan av byten av hårdvara stora som moderkort. Ominstallation av windows krävs här. Ibland funkar windows failsafe men det är ibland....

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hampus142:

Datorn startade och den skulle botas men när den skulle gå in på Windows craschade windows

Skickades från m.sweclockers.com

Du behöver inte, starta om datorn och tryck på f8 på en gång. Välj felsäkert läge med nätverk. Gå in på enhetshanteraren och sök efter ny hårdvara. Avinstallera de gamla drivrutinerna och installera nya.
Btw har du någon skiva eller licens för windows?

Permalänk

Har asus moderkort och jag installerar Windows nu:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Äre någon som kan låna mig en crakad Windows licens

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hampus142:

Äre någon som kan låna mig en crakad Windows licens

Skickades från m.sweclockers.com

Hahaha !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hampus142:

Äre någon som kan låna mig en crakad Windows licens

Skickades från m.sweclockers.com

Nedräkning till tråden stängs?

Olagligheter pratar vi inte om här

Hur som helst, onödigt att påpeka från min sida.

Nu till trådskaparens problem. Om du byter moderkort kan du behöva ändra från AHCI till IDE eller tvärtom. Googla problemet

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hampus142:

Äre någon som kan låna mig en crakad Windows licens

Skickades från m.sweclockers.com

köp win 8 istället, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1406704

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

Känns lite orelevant. Då han inte behövde hjälp med att köpa nytt OS...

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk

Tack så jävla mycket för all värdefulla hjälp jag har fått

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av hampus142:

Tack så jävla mycket för all värdefulla hjälp jag har fått

Skickades från m.sweclockers.com

förlåt... men hur gammal är du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hampus142:

Äre någon som kan låna mig en crakad Windows licens

Skickades från m.sweclockers.com

Klapp klapp klapp klapp

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av hampus142:

Äre någon som kan låna mig en crakad Windows licens

Skickades från m.sweclockers.com

Här kommer en:

ÄRUHE-LTFRÅ-NVETT-ETP0J-KSP0L-ING!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

Tokig? Köp windows 7! http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=843280

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikegnorp:

Här kommer en:

ÄRUHE-LTFRÅ-NVETT-ETP0J-KSP0L-ING!!

Master Key

Visa signatur

$$

Permalänk
Medlem
Skrivet av hampus142:

Tack så jävla mycket för all värdefulla hjälp jag har fått

Skickades från m.sweclockers.com

Var så jävla god! Det är vårt jävla nöje att hjälpa alla tacksamma och vältaliga jävla ungar som hittar hit (:

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hampus142:

Äre någon som kan låna mig en crakad Windows licens

Skickades från m.sweclockers.com

§ 7 Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Övriga regler finns här.

*Tråd låst*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro