Dota2, LoL eller vad är det som gäller?

Permalänk
Skrivet av feesk:

Skulle säga att det beror på vad du är ute efter.

LOL = Lite mer casual enligt mig (och många andra)

Dota 2 = Lite mindre förlåtande när det gäller tabbar, jag anser att D2 är ett mycket bättre e-sportspel än LOL.

Lyssna gärna på nedanstående podcast, spola fram till typ 70% av podcasten så får du lyssna på min polare Eric "Handydandy" Axelsson när han pratar lite om skillnaderna. (Han är dock väldigt partisk, han hatar nämligen lol)

EDIT: Hittade ej länken, men sök på fragment på podcaster så hittar du den. Det är fragbites podcast.

Själv föredrar jag LoL rätt skänt spel tycker jag men är som du säger mer casual har testat dota 2 och HoN också men aldrig fastnat för dem rådet till TS är väl spela det spelet där du har flest kompisar som spelar är roligast så. Om ni är ett gäng som inte bestämt er än vad ni ska spela testa både och (och HoN om ni känner för det) de är ju ändå gratis så man har ju inget att förlora precis.

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Åh fyfaan, om det är BRA community i Dota 2 så borde ju LoL verkligen avlivas med en gång..

Därför jag använde ordet bättre,) generellt sett har väl MOBA spel den värsta communityn i alla spelgenrer vket är tråkigt. Men när man väl spelar med folk som inte har "anger issues" är det ju bland det roligaste man kan spela i mitt tycke:)

Visa signatur

ASUS Strix 980Ti, i5 6600k, 16GB RAM

Permalänk
Skrivet av Rocklets:

Hej

Har kollat på någon guide som behandlar konsten att spela Dota 2, men killen som gör guiden nämner hela tiden LoL också. Detta får mig att fundera vilket av dessa rts (?) som "gäller"?

Fördela/Nackdelar osv?

Själv föredrar jag LoL dels för att alla kompisar kör LoL.
Men jag kan hålla med de andra om att P12:or är en vane sak när man spelar LoL.

Visa signatur

Main PC | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | AMD Phenom X4 BE 3,4 ghz | Corsair 8gb Vengeance LP | NZXT Switch 810 | Sapphire Radeon 7950 | Fractal Design Tesla 650w 80+ | Realtek 1000 Mbit PCI | Datorn
Laptop | AMD Athlon X2 @1,9 GHZ | GeForce 8700M GT | 160gb seagate | 2gb Internminne

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Rocklets:

Ja, men då åtminstone Dota 2 verkar kräva 3 timmars förberedelser innan man ens kan påbörja själva "spelet" så är det som alltid enklare att fråga om råd

Du klickar på "join game" eller vad det nu står, sen är det klart... Vart har du fått 3 timmar från?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Tänkte bara kolla av ren nyfikenhet... vad menar folk när ni säger att LoL är mer casual? I min logik tycker jag lol verkar minst casual med tanke på att det är så mycket större rent tävlingsmässigt vad jag vet. Samt i hög ranked-challenger kan man inte fjompa omkring för är du inte seriös stannar du inte kvar. Samt att om du vill bli något så är det faktiskt i public Challenger många scoutar efter nya spelare för o erbjuda tryouts etc. ( Ett t.e.x på detta är fnatics nya, temporära, ad carry som dom hört lite om innan men hittat mer eller mindre via solo q)

Så blev lite nyfiken på hru ni definerar Casual helt enkelt då jag tänker casual som "mindre seriöst"

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av znorlaxvbg:

Tänkte bara kolla av ren nyfikenhet... vad menar folk när ni säger att LoL är mer casual? I min logik tycker jag lol verkar minst casual med tanke på att det är så mycket större rent tävlingsmässigt vad jag vet. Samt i hög ranked-challenger kan man inte fjompa omkring för är du inte seriös stannar du inte kvar. Samt att om du vill bli något så är det faktiskt i public Challenger många scoutar efter nya spelare för o erbjuda tryouts etc. ( Ett t.e.x på detta är fnatics nya, temporära, ad carry som dom hört lite om innan men hittat mer eller mindre via solo q)

Så blev lite nyfiken på hru ni definerar Casual helt enkelt då jag tänker casual som "mindre seriöst"

Man kan inte deny'a, man behöver aldrig tänka på att köpa med sig TP's, det mesta är väl insta-casts och det finns inga turn-rates och animation times?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Man kan inte deny'a, man behöver aldrig tänka på att köpa med sig TP's, det mesta är väl insta-casts och det finns inga turn-rates och animation times?

Joodå, på lol kan man denya creeps som fan om du freezar din lane.. väldigt vanlig teknik som används. TPs antar jag du menar teleports? de köper man inte med sig på lol heller utan är en summoner spell med vanlig cd som inte kräver någon omtanke. En del är instacasts men vääldigt mycket är 0.5 till 3s cast abilites. Finns längre med. Animation times antar jag att du menar att de tar tid till o göra t.e.x en casting animation innan spellen castas ? för det förekommer även det

Vill inte låta partisk men tänkte bara rätta lite Kan inte så mkt om hon o dota etc så därför jag blev nyfiken på era begrepp utifrån dem!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av znorlaxvbg:

Joodå, på lol kan man denya creeps som fan om du freezar din lane.. väldigt vanlig teknik som används. TPs antar jag du menar teleports? de köper man inte med sig på lol heller utan är en summoner spell med vanlig cd som inte kräver någon omtanke. En del är instacasts men vääldigt mycket är 0.5 till 3s cast abilites. Finns längre med. Animation times antar jag att du menar att de tar tid till o göra t.e.x en casting animation innan spellen castas ? för det förekommer även det

Vill inte låta partisk men tänkte bara rätta lite Kan inte så mkt om hon o dota etc så därför jag blev nyfiken på era begrepp utifrån dem!

Du menar att du kan attackera dina egna creeps i LoL?
TP = Town Portal. I DotA måste man alltid tänka på att köpa innan man ger sig ut, glömmer man det kan det bli väldigt jobbigt. I LoL slipper man det.

Jag har ingen större koll på hur det är med timings i LoL då jag inte spelar det pga dess simplicitet, jag har bara läst om de vanliga klagomålen. Sen är jag inte med på dina försök till att förklara, men det spelar ingen större roll.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Så blev lite nyfiken på hru ni definerar Casual helt enkelt då jag tänker casual som "mindre seriöst"

Skulle väl säga att casual är lite fel ord, mer nybörjarvänligt skulle jag nog använda. I MITT tycke då jag spelat alla tre spelen har LoL simplare game mechanics än Dota2/HoN men det tycker inte jag gör spelet mer casual/hardcore snarare att det blir lättare att komma in i.

Jag definierar Casual/Hardcore på hur mycket tid man lägger ner, eller hur mycket tid man lägger ner på att "bemästra" spelen så att säga. Skulle säga att alla top lag/spelare till exempel är lika "hardcore" i alla spel, det kan vara allt från CS till WoW.

Sen om vi pratar MOBA spel måste man nästan ha spelat igenom alla heroes/champions några gånger för att kunna lyckas bra i spelet men det är ju som sagt trial and error. Jag kan omöjligt lära mig en hero bara genom att läsa abilities då det är så mycket annat som spelar in t.ex. attack animation. Hur kul är det att vara 100% säker på hur du ska spela en carry om du inte kan ta några lasthits för att du inte spelat hjälten innan

Visa signatur

ASUS Strix 980Ti, i5 6600k, 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Det är troligtvis inte antalet anhängare som avgör vilket spel TS väljer.

Fast var det inte vad han frågade? Vilket som gäller alltså?
Dota 2 gick tydligen om LoL i väst hörde jag. Ingen källa dock.
Dota 1 har fortfarande massor av spelare som förmodligen kommer
gå över till 2an. Skulle inte förvåna mig om spelet blir
världens största i framtiden.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Du menar att du kan attackera dina egna creeps i LoL?
TP = Town Portal. I DotA måste man alltid tänka på att köpa innan man ger sig ut, glömmer man det kan det bli väldigt jobbigt. I LoL slipper man det.

Jag har ingen större koll på hur det är med timings i LoL då jag inte spelar det pga dess simplicitet, jag har bara läst om de vanliga klagomålen. Sen är jag inte med på dina försök till att förklara, men det spelar ingen större roll.

Nej freeza sin lane är att man pushar tillbaka lanen o farmar under sin egna turret under laning fasen.. på så sätt får sin lane opponent svårt o ta initiativ utan att bli för aggresiv o stryka med p.g.a turreten helt enkelt. Och på så sätt tappar han minion farms o blir denyad farm/creeps.
Okej, det visste jag inte om att man behövde på dota Kan inte så mycket om varken dota eller HoN så mkt av det du säger stämmer säkert

Skrivet av Växla:

Skulle väl säga att casual är lite fel ord, mer nybörjarvänligt skulle jag nog använda. I MITT tycke då jag spelat alla tre spelen har LoL simplare game mechanics än Dota2/HoN men det tycker inte jag gör spelet mer casual/hardcore snarare att det blir lättare att komma in i.

Jag definierar Casual/Hardcore på hur mycket tid man lägger ner, eller hur mycket tid man lägger ner på att "bemästra" spelen så att säga. Skulle säga att alla top lag/spelare till exempel är lika "hardcore" i alla spel, det kan vara allt från CS till WoW.

Sen om vi pratar MOBA spel måste man nästan ha spelat igenom alla heroes/champions några gånger för att kunna lyckas bra i spelet men det är ju som sagt trial and error. Jag kan omöjligt lära mig en hero bara genom att läsa abilities då det är så mycket annat som spelar in t.ex. attack animation. Hur kul är det att vara 100% säker på hur du ska spela en carry om du inte kan ta några lasthits för att du inte spelat hjälten innan

Håller med dig i allt! Jag är inte partisk utan bara nyfiken helt enkelt LoL verkar onekligen vara det mest nybörjarvänliga av de 3! Jag är sen länge gammal wow spelare så alla dessa moba spelen va väldigt lätt att lära mig då varje champ har ca 5 abilities vilket är aningen lättare än upp mot 60-90 med macros PER klass på wow haha Positionering och cc m.m har man sen arena tiden och kan lätt översättas. Och det du nämner håller jag med om som fan på, jag måste lära mig alla gubbar.. inte bara den jag spelar. För att spela bra mot en champ måste man veta vad den andra är kababel till o veta vad man undviker/förväntar sig hehe

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FinApelsin:

Genren heter Moba btw.

Det är bara LoL communityt som använder och har myntat uttrycket "moba". Det är en retarderad förkortning som inte alls beskriver vad det handlar om. Moba passar bättre till WoW-arena eller blood line champions.

Dota-genre eller action-rts är bättre termer, eftersom det beskriver ursprunget av spelstilen och vad det handlar om.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av znorlaxvbg:

Nej freeza sin lane är att man pushar tillbaka lanen o farmar under sin egna turret under laning fasen.. på så sätt får sin lane opponent svårt o ta initiativ utan att bli för aggresiv o stryka med p.g.a turreten helt enkelt. Och på så sätt tappar han minion farms o blir denyad farm/creeps.

Fast det är inte att "deny'a" creeps. Det du talar om görs även i DotA, man "pull'ar" neutrala creeps till sina egna så att fiendens creeps har fri väg till sitt egna lags torn.

"Deny'a" creeps handlar om att attackera sina egna creeps. Döda dem så att fiendelaget inte kan döda dem, något som inte går att göra i LoL.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Dota 2 alla dagar i veckan, förmodligen för den extremt mumsiga grafiken och för att det är så välbalanserat. Hoppas verkligen Dota 2 växer till sig, har potential att bli ett riktigt stort e-sport spel.

Hon lirar jag dock ibland med vänner, tycker det är grötigt. Kan t.ex inte använda heroes med många "Point target" skills då jag nästan alltid tappar bort pekaren i teamfights.

Kort och gott, Dota 2!!!

Permalänk
Skrivet av Skonky:

Nu mer finns det tutorials etc i Dota 2. Du lär dig snabbt allt det du behöver av mekanikerna etc. Resten kan du lära dig över tid. Dota går precis som med LoL också att hoppa in i utan förberedelser. Du kommer att ha roligare i längden med Dota 2 tror jag. Eftersom att den största skillnaden är skill capen. Alltså att det är svårare att bemästra Dota 2 än Lol, men det går lika snabbt att komma in i det, då i grunden de är baserade på samma spel stil. Men båda är ju gratis, så varför inte bara testa dig fram.

Jag har bara spelat några få matcher Lol, men tyckte inte alls om känslan i spelet, och inte heller att det är ett typiskt pay to win spel där alla de som betalar eller har spelat super länge har ett stort övertag gentemot de som är nya. Genom items och runes etc, speciellt hero poolen som är limited och att man måste köpa till sig heroes, helt sjukt!

I dota 2 är allt som är nödvändigt gratis. Det du betalar för är bara lull lull som gör att saker ser annorlunda ut, men ger ingen skillnad i spelet annars. Inga fördelar!

Jag vet inte hur gammal du är, men för mig känns det som att Lol lockar till sig en hel del "p12" players vilket gör att det känns som ett mer omoget spel och community. Dota 2 finns det en större spridning i åldrarna, främst i det högre åldrarna (övre tonåren och in i 20-30 års åldern.

Varför anser du att skillcapen är högre i Dota? Att det finns mer items och mer komplicerade builds stunlocks etc betyder väl inte att spelet har en högre skillcap? Egentligen försvårar det bara för nya spelare. Det skulle möjligtvis kunna öppna upp för fler builds. Men kom igen? Alla gör ändå precis som PROPLAYERXXX gör. Om skillcapen i Lol är så låg som många av er Dota/Hon spelare säger hur kan det då hållas världsmästerskap? Alla lag där borde rimligtvis ha nått skillcapen alla redan.

Att man måste köpa heroes kan kännas som pay2win men nya heroes ger bara omväxling inte något övertag. Dessutom så är det enklare att lära sig och få en överblick över sina heroes om man bara har typ 15 till att börja med. När jag hoppade in i Hon hade jag inte en aning om vilken hero av den stora massan jag skulle välja. Dessutom så när du har lärt dig en ny hero i LoL så har du oftast tjänat tillräckligt mycket för att köpa en ny.
Kan hålla med om att runes är power. Dock kan du inte köpa runor utan de låses upp med in-game currency. Alltså får du runor typ samtidigt som de andra du möter.

Det där om communityn är mestadels fördomar. Det är självklart att det finns FLER p12:or eftersom LoL har ca 11miljoner användare(?).
Tvivlar dock starkt på att det är en större procent p12:or i lol än i Dota. De är nog ungefär lika. Anledningen till att du och så många andra lvl1:or stöter på så många trolls är att dessa har blivit bannade och fått börja om. Eller att de har skapat ett account bara för att trolla och därför aldrig stiger i matchmakingen. Jag skulle säga att den största mängden trolls befinner sig mellan lvl 1- 25. Efter det tröttnar de eller hinner bli bannade.

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson:

Jag själv föredrar Dota2.
Spelade Dota från början och gick över till HoN när det kom i beta och spelade det fram till Dota2 kom.
Har aldrig tyckt LoL var bra, bara en väldigt dålig rip-off med konstig grafik.

"rip-off"? Skaparna till LoL var hälften av dom som skapade DOTA...
DOTA var dessutom en kopia av ett annatn spel (kommer ej ihåg namn)

OnT;
Först o främst så är genern MOBA (Multiplayer Online Battle Arena).
Sen är det väl mest upp till vad man föredrar, båda är gratis så det är bara att testa sig fram!

Permalänk
Skrivet av jonasies:

Det är bara LoL communityt som använder och har myntat uttrycket "moba". Det är en retarderad förkortning som inte alls beskriver vad det handlar om. Moba passar bättre till WoW-arena eller blood line champions.

Dota-genre eller action-rts är bättre termer, eftersom det beskriver ursprunget av spelstilen och vad det handlar om.

Multiplayer Online Battle Arena? Är det inte exakt vad spelet är? Dota-genre kommer aldrig hända eftersom majoriteten av spelarna spelar lol och många av dem inte har en bakgrund med original dota.
Action-rts flyter ju som smör när man säger det! Betydligt mycket enklare än moba

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Fast var det inte vad han frågade? Vilket som gäller alltså?
Dota 2 gick tydligen om LoL i väst hörde jag. Ingen källa dock.
Dota 1 har fortfarande massor av spelare som förmodligen kommer
gå över till 2an. Skulle inte förvåna mig om spelet blir
världens största i framtiden.

Svaret på vilket som gäller och vilket han vill spela är kanske inte samma.

Rätt svårt att tro att DotA2 gick om LoL utan en källa, kolla gärna http://blogs-images.forbes.com/jasonevangelho/files/2012/10/L...

Sen kan man ju kolla "Update 2" i http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-04-10-dota-2-passe... och se vad Riot kontrar statistiken med. Om den sen är 100% sann är ju en annan femma..

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Fast det är inte att "deny'a" creeps. Det du talar om görs även i DotA, man "pull'ar" neutrala creeps till sina egna så att fiendens creeps har fri väg till sitt egna lags torn.

"Deny'a" creeps handlar om att attackera sina egna creeps. Döda dem så att fiendelaget inte kan döda dem, något som inte går att göra i LoL.

Jaha creepsen är neutrala i Dota. Aja, tolkade denya som för vad det betyder på engelskan.

Skrivet av FinApelsin:

Varför anser du att skillcapen är högre i Dota? Att det finns mer items och mer komplicerade builds stunlocks etc betyder väl inte att spelet har en högre skillcap? Egentligen försvårar det bara för nya spelare. Det skulle möjligtvis kunna öppna upp för fler builds. Men kom igen? Alla gör ändå precis som PROPLAYERXXX gör. Om skillcapen i Lol är så låg som många av er Dota/Hon spelare säger hur kan det då hållas världsmästerskap? Alla lag där borde rimligtvis ha nått skillcapen alla redan.

Att man måste köpa heroes kan kännas som pay2win men nya heroes ger bara omväxling inte något övertag. Dessutom så är det enklare att lära sig och få en överblick över sina heroes om man bara har typ 15 till att börja med. När jag hoppade in i Hon hade jag inte en aning om vilken hero av den stora massan jag skulle välja. Dessutom så när du har lärt dig en ny hero i LoL så har du oftast tjänat tillräckligt mycket för att köpa en ny.
Kan hålla med om att runes är power. Dock kan du inte köpa runor utan de låses upp med in-game currency. Alltså får du runor typ samtidigt som de andra du möter.

Det där om communityn är mestadels fördomar. Det är självklart att det finns FLER p12:or eftersom LoL har ca 11miljoner användare(?).
Tvivlar dock starkt på att det är en större procent p12:or i lol än i Dota. De är nog ungefär lika. Anledningen till att du och så många andra lvl1:or stöter på så många trolls är att dessa har blivit bannade och fått börja om. Eller att de har skapat ett account bara för att trolla och därför aldrig stiger i matchmakingen. Jag skulle säga att den största mängden trolls befinner sig mellan lvl 1- 25. Efter det tröttnar de eller hinner bli bannade.

Håller med, att spendera pengar på lol ger ingen fördel. INte för att jag vill starta något flamewar för alla spelen har sina fördelar. Men snacket om att lol är pay2win och att det är omg så mycket lättare är lite överdrivet tycker jag allt haha

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av FinApelsin:

Varför anser du att skillcapen är högre i Dota? Att det finns mer items och mer komplicerade builds stunlocks etc betyder väl inte att spelet har en högre skillcap? Egentligen försvårar det bara för nya spelare. Det skulle möjligtvis kunna öppna upp för fler builds. Men kom igen? Alla gör ändå precis som PROPLAYERXXX gör. Om skillcapen i Lol är så låg som många av er Dota/Hon spelare säger hur kan det då hållas världsmästerskap? Alla lag där borde rimligtvis ha nått skillcapen alla redan.

Just för att det är mer komplicerat, av redan nämnda skäl.

Nej, alla gör inte precis som "PROPLAYERXXX"... Och varför skulle man nå en "skillcap" bara för att ett spel är mindre komplext?
Ju mer man tränar, desto bättre blir man, självfallet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Du menar att du kan attackera dina egna creeps i LoL?
TP = Town Portal. I DotA måste man alltid tänka på att köpa innan man ger sig ut, glömmer man det kan det bli väldigt jobbigt. I LoL slipper man det.

Jag har ingen större koll på hur det är med timings i LoL då jag inte spelar det pga dess simplicitet, jag har bara läst om de vanliga klagomålen. Sen är jag inte med på dina försök till att förklara, men det spelar ingen större roll.

I den sekund du skrev att du inte ens spelat lol tappade dina argument helt värde.. Det är som att jag skulle försöka förklara varför Arlai är bättre än Skånemejerier fast jag har druckit Arla hela mitt liv och sedan läst om Skånemejerier på www.ARLA4EVER/SKÅNEMEJERIERSUCKS.COM
För jag antar att du bara har läst om lol på väldigt ensidade dotaforum...

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Jaha creepsen är neutrala i Dota. Aja, tolkade denya som för vad det betyder på engelskan.

Man skulle väl inte kunna säga att de är neutrala direkt. Under 50% hp på ett av ditt lags creeps kan du autoattacka det och på så sätt försöka förhindra motståndarlaget att få en lasthit, och lyckas du få "lasthit" på ditt eget creep blir det en "deny" och motståndarlaget får 1/3 xp om man är range och 2/3xp om man är melee för det creepet (och självklart inget guld). Alltså måste man på lane ha koll på att få lasthits på både ditt lags creeps och motståndarlagets.

Visa signatur

ASUS Strix 980Ti, i5 6600k, 16GB RAM

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Just för att det är mer komplicerat, av redan nämnda skäl.

Nej, alla gör inte precis som "PROPLAYERXXX"... Och varför skulle man nå en "skillcap" bara för att ett spel är mindre komplext?
Ju mer man tränar, desto bättre blir man, självfallet.

Jag refererade till att han sade att skillcapen var mycket lägre så fråga honom inte mig -_- Det är dessutom en standard hatekommentar om Lol.
Så du menar helt ärligt att det finns mer än 1-3 main builds per hero i dota? Då menar jag inte att något item förändras för det är självfalltr situational men "coren" varierar väl inte särskilt mycket?

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Avstängd

Kolla vilket spel som har flest spelare. här sitter de ju bara hardcore mördar som hatar lol bara för att.

Permalänk
Skrivet av Växla:

Man skulle väl inte kunna säga att de är neutrala direkt. Under 50% hp på ett av ditt lags creeps kan du autoattacka det och på så sätt försöka förhindra motståndarlaget att få en lasthit, och lyckas du få "lasthit" på ditt eget creep blir det en "deny" och motståndarlaget får 1/3 xp om man är range och 2/3xp om man är melee för det creepet (och självklart inget guld). Alltså måste man på lane ha koll på att få lasthits på både ditt lags creeps och motståndarlagets.

Jahaaa! Bra förklarat där! Lät som en riktigt kul feature faktiskt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Angående antalet P12:or. Jag har jobbat på en högstadieskola i två år, även årskurs 6 ingår på denna skolan, så åldrarna 12-16. Eleverna frågar ofta vad jag spelar för spel, varpå jag svarat Dota 2, The Witcher 2, Skyrim osv. De svarar alltid "Spelar du inte LoL?" "Inte Black Ops 2?" "Inte ens Minecraft?"

LoL har fått riktigt bra fotfäste i de yngre tonåren, det är med hästlängder det mest populära spelet bland eleverna på den skolan. Det förvånar mig inte att folk tycker att spelet är fullt med P12:or. Det är ju många yngre som spelar det, sen varför det är så är ju en annan fråga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini R2 | AMD Ryzen 5 3600| Sapphire RX 580 8GB | 16 GB | Samsung 850 256GB + Intel 520 240GB | 1TB + 3TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Jahaaa! Bra förklarat där! Lät som en riktigt kul feature faktiskt.

Japp och ännu roligare var det förr i tiden när man fick noll xp för ett denyat creep.
Då kunde man verkligen sätta press på folk som inte hade bra kontroll.

Nu har jag visserligen inte spelat allt för mycket lol och det var hundra år sen jag gjorde det.
Då när det var någon annan än riot som hade hand om det här i europa.

Det jag ogillade allra mest av allt var inte att man inte kunde denya eller något liknande.
Det som störde mig så fruktansvärt mycket var att tornen gjorde sån satans skada så det var näst intill omöjligt att diva folk på låg level, men jag har hört att tornen gör mindre skada nu för tiden.
Sen om det stämmer eller inte vet jag inte.

En annan sak som störde mig enormt mycket var att jag tyckte att alla spells hade kort range, kändes som att det inte alls var ovanligt att spellsen knappt nådde längre än ens attack range.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Skrivet av Enity:

Japp och ännu roligare var det förr i tiden när man fick noll xp för ett denyat creep.
Då kunde man verkligen sätta press på folk som inte hade bra kontroll.

Nu har jag visserligen inte spelat allt för mycket lol och det var hundra år sen jag gjorde det.
Då när det var någon annan än riot som hade hand om det här i europa.

Det jag ogillade allra mest av allt var inte att man inte kunde denya eller något liknande.
Det som störde mig så fruktansvärt mycket var att tornen gjorde sån satans skada så det var näst intill omöjligt att diva folk på låg level, men jag har hört att tornen gör mindre skada nu för tiden.
Sen om det stämmer eller inte vet jag inte.

En annan sak som störde mig enormt mycket var att jag tyckte att alla spells hade kort range, kändes som att det inte alls var ovanligt att spellsen knappt nådde längre än ens attack range.

jaa det låter definitivt kul!
Tornen gör fortfarande för mycket skada för att kunna diva innan level 4-5 iaf och även där är det väldigt knivigt! Så det är en "laning phase" i början med mkt farm o jakt på ganks/first bloods. Angående range är det nog mycket bättre än du upplevde det nu, då vissa champs har enorm range. Inte så många som har kort range heller utan medium till lång till väldigt lång på vissa saker mestadels

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Svaret på vilket som gäller och vilket han vill spela är kanske inte samma.

Rätt svårt att tro att DotA2 gick om LoL utan en källa, kolla gärna http://blogs-images.forbes.com/jasonevangelho/files/2012/10/L...

Sen kan man ju kolla "Update 2" i http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-04-10-dota-2-passe... och se vad Riot kontrar statistiken med. Om den sen är 100% sann är ju en annan femma..

Jag sa i väst. Det finns säkert hur många som helst i Asien som spelar LoL.
http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-04-10-dota-2-passe...
Alltså kan du inte gå efter vad Riot säger då dom visar statistik för alla länder.
Sen som sagt är många kvar i Dota 1 som säkert kommer gå över.

Permalänk
Medlem

Dota 2!Punkt slut!

vs

Var aldrig ett riktigt Pokemon fan

Har du en riktigt dålig dator(lånar morsans gamla laptop) kanske LoL är att föredra, med tanke på den grafiska skillnaden.

Dota 2

League of Legends - LoL

Dold text