Hjälp med ljud mellan dator å sterion

Permalänk

Hjälp med ljud mellan dator å sterion

Behöver hjälp med ljud mellan dator å sterion, har köpt en blåtand puck som jag kopplat in i sterion men vill kunna köra musik från dator samtidigt som jag spelar
går det å ordna ?

Visa signatur

Roadrunner 454

Permalänk
Medlem

Det hade varit bra om vi vet vad det är för utrustning du har.
Stereo, dator, bluetooth-grunka osv.

Det du vill göra då är att streama musik från datorn till stereon via bluetooth?

Permalänk

Antar att du menar att du vill ha musik till stereon samtidigt som du hör spelet i ett par lurar? Isf kan jag av egen erfarenhet säga att det är svårt att få till. Men det kanske går att fixa.

EDIT: Jag har tidigare provat att starta spelet och sen ändra output i windows, ibland funkar det och ibland blir det inte så bra.

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Medlem

Winamp är gammalt och bäst, där kan man välja vart man ska skicka ut ljudet. Andra program brukar va begränsade med just det

Permalänk
Skrivet av Dreadwood:

Antar att du menar att du vill ha musik till stereon samtidigt som du hör spelet i ett par lurar? Isf kan jag av egen erfarenhet säga att det är svårt att få till. Men det kanske går att fixa.

EDIT: Jag har tidigare provat att starta spelet och sen ändra output i windows, ibland funkar det och ibland blir det inte så bra.

exakt det är så jag vill ha det spelar med hörlurar, men vill kunna köra sterion i bakgrunden

Visa signatur

Roadrunner 454

Permalänk
Skrivet av Roadrunner 454:

exakt det är så jag vill ha det spelar med hörlurar, men vill kunna köra sterion i bakgrunden

Då ska du köra ett program där du kan välja output, Winamp rekommenderas i posten innan. Välj hörlurarna i windows och sen väljer du den utgången du har till stereon i Winamp.

Visa signatur

Citera om du vill få svar!