Strömförsörjning->Radeon 9700

Permalänk
Medlem

Strömförsörjning->Radeon 9700

Halloj
Jag ska beställa ett Sapphire Radeon 9700 idag men jag behöver även ett nytt nätaggregat. Mitt gamla 300W räcker nog inte till tyvärr
Jag har kikat lite på Chieftec 360W ,kan det vara nåt?
Specs enligt chieftec själva:
+5V-35A
+3,3V-28A
+12V-17A
Borde räcka eller?

Jag har inte så mycket skräp i burken dock. 2 HDD's, brännare, XP1800, inga chassifläktar
Men jag tvivlar att mitt nuvarande agg klarar ett 9700.
+3.3V ligger runt 3.23V med ett GF3..
Vad tror ni? Köpa Chieftec 360W(eller nån annat) eller chansa med mitt 300W?

Permalänk
Medlem

Hmm funderar på dessamma. Förhasta dig bara inte. Iof lätt att hetsa upp sig när Sapphire Radeon 9700 e såå billigt

Visa signatur

" – En ko blev överkörd av planet och dog. Men det var inga problem, ingen människa skadades. "

Permalänk

Varför inte köpa ett Qtec 550W för 600 ller vad det nu kostar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ATI
Varför inte köpa ett Qtec 550W för 600 ller vad det nu kostar?

Hittade ingen info om det nätagget nånstans, verkar lurigt. Kan ju vara rena skräpet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Creep Förhasta dig bara inte. Iof lätt att hetsa upp sig när Sapphire Radeon 9700 e såå billigt

hehe, nädå, här förhastas inget
Beställt nu iaf. Både kort och nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda

Hittade ingen info om det nätagget nånstans, verkar lurigt. Kan ju vara rena skräpet

hehe, nädå, här förhastas inget
Beställt nu iaf. Både kort och nätagg

Finns ett par trådar ang q-tecs nätagg, slutsatsen verkar vara att det är skräp..

Visa signatur

ASUS ROG Z270H | i7-6700K | 16GB Corsair LPX RED 3200MHZ| Samsung 960 EVO 250GB M2, Crucial MX300 525GB, WD XL 2TB | EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Hybrid Cooling | Fractal Design C | Corsair HX 520W | Cooler Master Evo 212 | Asus Xonar DX | Audioengine A5 | Kingston HyperX Cloud | HUAWEI MateView GT 34

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet säkert att 300 watt inte räcker? Jag tänkte skaffa ett sånt kort och har ett Chieftec 300W aggregat...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Är det nån som vet säkert att 300 watt inte räcker? Jag tänkte skaffa ett sånt kort och har ett Chieftec 300W aggregat...

Det räcker gott och väl. Det är inte watten som gör nätagget utan dess förmåga att stabilt försörja varje ledning med x-antal ampere. Chieftec-aggen är rätt bra på det så du behöver inte oroa dig...

Permalänk
Medlem

Ok, bra!

Edit: Såg nu att de korten börjar ta slut på komplett, hoppas de hinner konstatera att mitt Gainward är mupp så att jag kan beställa ett ATI istället innan de är slut...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

köp inte chieftec köp ett q-tec eller ngt annat istället för jag har ett chieftec och det klarar absolut inte strömförsörjningen till mitt radeon9700

Visa signatur

2* Xeon 2.4lv D1@15*220=3.3ghz - 4* 512mb pc3200 - x800xt pe - 1.4tb hdd - Turbo Cool 510XE

Permalänk
Medlem

300w räcker väldigt bra, har ett 300w noname som verkligen är uselt.
På det kör jag Radeon 9700, och en av de strömhungrigaste processorerna (T-bird 1400 mhz).
Det smider

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Ja använder mig av en xp1900+ och ett Radeon 9700. Har ett Codegen chassi med 300 w, och det funkar perfa.

Visa signatur

Soltek 75drv5, Athlon xp 1700+, Sapphire Radeon 9700@350/640, 256 mb Samsung pc2700, IBM 80 gig 120 gxp, ViewSonic P95f+, ~13000 3D marks 2001, ~5000 3dmarks 2003.

Permalänk
Avstängd

det står minimum 300w på min kartong

Visa signatur

P4 2.0 GHZ ♂ Sapphire Radeon 9700 np @ 364/349 ORGINAL kylning ♂ Hercules Game Theater XP 7.1 ♂ Segate Barracuda IV 80+40 ♂ Logitech T-bord, Mus & Webcam!! Bäst noterad på 16 plats på www.snyggast.com ;)

Permalänk
Medlem

Körde mitt på ett 250W agg tidigare och det funkade (hyffsat). Fick lite skumma hängningar då och då, men vet ärligt talat inte om det berodde på nätagget. Har iofs bytt nu, men det var mest för att jag ville köra lite chassiefläktar och annat tjafs också. Hängde sig lite med det nya agget också ända tills jag bytte plats på ljudkoret och modemet (vad jag nu skall med modem till...)

Visa signatur

[size="1"]Befintlig leksak: P4 1.7@1.94 | MSI-6391 | 768 MB SDRAM | Sapphire Radeon 9700 Pro Atlantis | SB Audigy2 Platinum + Inspire 6700 | 19" Philips CRT + 17" Tandberg CRT | Antec 430W PSU | Antec 1080 AMG Chassie | 3½" Fan Controller
Leksak jag önskar mig just nu: En uppsättning 18" ///AMG Monoblock II[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ATI
Varför inte köpa ett Qtec 550W för 600 ller vad det nu kostar?

Jag gjorde misstaget att tjacka ett QTEC 550w, han ha det i 1,5 månad innan det började dampa....

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk

q-tec?? Som med allt inom hårdvara ska man hålla sig till kvalité. Ska ni ha nätagreggat ska ni välja nått med kvalité, t.ex. Enermax som har varit i branschen ett tag. Tänk på alla idioter som köpte IBM hårddiskar...

Man får vad man köper.

Visa signatur

Powered by Debian GNU/Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olfen
köp inte chieftec köp ett q-tec eller ngt annat istället för jag har ett chieftec och det klarar absolut inte strömförsörjningen till mitt radeon9700

Ajsan..har du det som jag länkade till i första posten?
jaja, det går som det går
Skiten ligger på ICA och väntar. Ska se om jag kan hämta ut utan avi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trinitron
q-tec?? Som med allt inom hårdvara ska man hålla sig till kvalité. Ska ni ha nätagreggat ska ni välja nått med kvalité, t.ex. Enermax som har varit i branschen ett tag. Tänk på alla idioter som köpte IBM hårddiskar...

Man får vad man köper.

Inget skit om IBM!

jag har fem ide diskar från IBM (en 75GXP, två 60GXP och 2 120GXP). De fungerar alla utan några som helst problem och jag har aldrig haft extra kylning till dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trinitron
q-tec?? Som med allt inom hårdvara ska man hålla sig till kvalité. Ska ni ha nätagreggat ska ni välja nått med kvalité, t.ex. Enermax som har varit i branschen ett tag. Tänk på alla idioter som köpte IBM hårddiskar...

Man får vad man köper.

"Mm, IBM har ju verkligen inte 'varit i branchen ett tag'"...
IBM äger för övrigt.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Avstängd

Hulka-Pulka och Erty har ni varit inne på det trevliga forumet lagringsmedia här på swe?
för ungefär 6 månader sedan handlade varannan tråd om trasiga ibm diskar

Visa signatur

P4 2.0 GHZ ♂ Sapphire Radeon 9700 np @ 364/349 ORGINAL kylning ♂ Hercules Game Theater XP 7.1 ♂ Segate Barracuda IV 80+40 ♂ Logitech T-bord, Mus & Webcam!! Bäst noterad på 16 plats på www.snyggast.com ;)

Permalänk
Medlem

Total effekten 300w är nog på bristnigsgränsen, så ett nätagg med mer effekt är nog att föredra. Det är inte bara effekten som räknas in. Om du har två diskar osv så bör du minst ha ett nätagg som klarar 18A på +12v. Själv har jag ett Enermax på 431w som maxar 33A på +12v.

Det går visserligen att ha lägre men du bör utgå från att alla dina grejer jobbar hela tiden och sen räknar du ut max ampren. Sen letar du upp ett nätagg som upffyller dina krav. Alla grejer jobbar inte hela tiden så därför kommer du ligga under ditt max värde. Det kan oxå vara bra att ha ett med lite mer ampere i om du tänker uppgredera nån gång.

Permalänk
Medlem

IBM diskar -> AeGZOR^^..... Q-tec agg -> SUNK!!! Chieftec -> De fonka!

Permalänk
Medlem

Är grejorna väl igång räcker det säkert med 300w, problemet är i uppstarten då all hårdvara kräver rejält med extra boost för o komma igång. Räcker inte nät agget då är det inte säkert att alla enheter startar. Är det fel enhet som inte startar startar inte datorn öhvt.

Visa signatur

MSI Z87-GD65 Gaming Intel i5 4670K ASUS R9 280X CUII TOP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trinitron
q-tec?? Som med allt inom hårdvara ska man hålla sig till kvalité. Ska ni ha nätagreggat ska ni välja nått med kvalité, t.ex. Enermax som har varit i branschen ett tag. Tänk på alla idioter som köpte IBM hårddiskar...

Man får vad man köper.

Du, IBM Deskstar 120GXP och 180GXP har inte dom problemen längre som 75 och 60GXP hade. Dessutom så är IBM "en av" världens störta tillverkare av hårddiskar. Dom är erfarna och gör pålitliga hårddiskar så snacka inte massa skit som du inte vet någonting om...kallar en idiot också bara för att man köper en IBM disk, det är ju ett smart val..men det fattar väl inte du

PS. Du, en sak till IBM e nog dom som har varit i branchen längst när det gäller hårddiskar

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk

Hur kan man kolla om ens kraftagregat duger. Jag har börjat få konstiga omstarter efter att installerat ett ATI 9700 och jag har ett 400w av okänt märke...

Permalänk
Avstängd

OT: IBM må vara en av de som längst varit på marknaden med HDD:s men de har inte världens renaste rykte.

on topic: det är bara och testa och se om nätagget klarar av det annars är det till att köpa nytt

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk

Nja, den klarar av min belastning men den startar om sig själv lite då och då. Jag försöker att komma fram till om det är kraftaggregatet eller inte.

Permalänk
Medlem

Jag har redan beställt ett Radeon 9700 och hade inga tankar om att mitt agg inte skulle räcka, nån som vet om det 300w (no-name) agg räcker till 3Hdds, Brännare, Cd-rom..+(radeon 9700)?

Visa signatur

[size="1"][font="courier"]SNE?[/font][/size]

Permalänk

Det verkar vara kraftaggregatet enligt denna killen iallfall.

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?p=29530#29530

Jag får väl ta och köpa mig ett nytt, vad han menar är att mitt 400w inte är 400w egentligen....?

Permalänk
Medlem

Toms hardware testade 21 st nätdelar i höstas.
http://www.tomshardware.com/howto/20021021/

"In spite of the high end-user retail prices, our lab technicians were surprised by the test results. No fewer than 6 power supplies struggled under full load: 3 of the candidates simply went up in smoke, while the other 3 shut down prematurely. The "black sheep" among all the test participants was Maxtron, with the TOP-520P4. According to the manufacturer's specifications, this power supply is represented to be capable of withstanding 520 watts - divided up over the corresponding voltage ranges. However, in our test, it ceased working at 446 watts. Completely dead! "

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Ja, det får nog bli ett Antec 480watts. Det verkar ju bra. Någon som har något bättre tips?