Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

P8H67

Tjenare! Är det faktsit sant att du inte alls kan överclocka i5 2500k på ett P8H67 M-PRO moderkort??

Permalänk
Medlem

Googlar lite och hittar svar som liknar detta citat:

"For overclocking the core speed on the Intel® Core™ i7-2600K you are going to need to have a P67 or Z68 chipset based board. The big value of the 2nd generation Intel Core “K” processors is that we have unlocked the multiplier on the processor allow you a great range of overclocking on these processors. Since the H67 will only allow you to overclock the graphics speed on the IGP (Intergraded Graphics Processor); it won’t allow you to change the multiplier on core clock speed. The P67 and Z68 will both allow you to overclock by changing the multiplier on the processor allow you to overclock the core speed on the Intel Core “K” processors. Also the Z68 will allow you to overclock the speed on the Intel HD 3000 graphics."

Vilket isåfall säger att ja, det är typ faktiskt sant att det inte går. Det går! Men i väldigt begränsad mängd och på ett komplicerat sätt
Dock är jag ingen expert på sånt där med överklockning, så någon annan kanske vet mer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lepox:

Tjenare! Är det faktsit sant att du inte alls kan överclocka i5 2500k på ett P8H67 M-PRO moderkort??

Precis, det går inte, du måste ha ett P67 eller ett Z68-moderkort. H67 är mer "budget" eller "office" moderkort.

Permalänk
Medlem

Aaah Okej, kanske ta reda på lite mera fören man beställer nästa datorn då! Tack för svaren