Nya hörlurar (ca 500-600 kr)::: UPPDATERING!

Permalänk
Medlem

Nya hörlurar (ca 500-600 kr)::: UPPDATERING!

Hejsan! Ingen expert eller för den delen amatör när det kommer till att välja hörlurar med kvalitét, därför ber jag om er hjälp.

Jag har hellre hörlurar än headset, då jag har mikrofon via webbcamen (förutsatt att jag får bättre kvalitét i lurarna för priset, annars spelar det ingen roll om det är ett headset, jag är bara ute efter ljudkvalitet.)

Huvudsakligen spelar jag spel och lyssnar på musik.

Om ni behöver veta något mer så är det bara att fråga.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Crreative Aurvana Live! Brukar rekommenderas för din budget
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=214635

Permalänk
Medlem

Var inte mycket till budget, men om du måste så... tja dessa.

Sennheiser HD439 = Headphones

Plantronics Gamecom 780 = Headseat

Men personligen skulle jag nog ha lagt till så du har en budget runt 800-900kr, gör stor skillnad

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk

Bortse från Razers urval av headset iaf

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Visa signatur

Dator |Cpu-Intel I5 2500k@4,5ghz 1,312 vcore|Cpukylare-Corsair H70|Mobo-Asus Sabertoothp67|Gpu- 2 styckenGigabyte Gtx 470SOC1280mb|MinnenCorsair Vengance ddr3 1600mhz cl9 @1866mhz|Hdd-Hitachi deskstar 720gb raid1 /spegling

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Var inte mycket till budget, men om du måste så... tja dessa.

Sennheiser HD439 = Headphones

Plantronics Gamecom 780 = Headseat

Men personligen skulle jag nog ha lagt till så du har en budget runt 800-900kr, gör stor skillnad

Tyvärr kan jag inte nå den budgeten

Edit: Gärna heltäckande

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Skulle inte kunna få det lite billigare på något sätt? t.ex bäst för 500, bäst för 400.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI B75MA-P45 | Silver Power SP-SS500 500W | Intel Core i5-3550 @ 3.3 GHz | Gainward GeForce GTX 780 3GB | Crucial DDR3 1333MHz 8GB | BenQ XL2420T 120Hz | Ducky G2Pro Tenkeyless PBT MX Cherry Brown | Zowie FK1, Zowie MiCO | SteelSeries QCK+ NiP Edition | HyperX Cloud, Razer Hammerhead Pro(in-ear) | DXracer FROST Gaming Chair

Permalänk
Medlem

Siberia = Skit... Köp inte.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

Nu letade jag inte huvudsakligen efter ett headset.

Men om du tycker att headsettet är värt pengarna så får du gärna ge anledning (Tror tyvärr inte du har några övertygande).

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Kan intyga detta.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4.6ghz, Gigabyte RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC,
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING Samsung 970 EVO Plus 1TB, Fractal Design Define R6 Gunmetal, Corsair RM1000x, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Noctua NH-D15, Asus Xonar Essence STX II Acer Predator XB271HU, Logitech G Pro Wireless, CM Storm Quickfire TK, Logitech C920, Sennheiser GSP670

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 2500K@4,4GHz | GTX560Ti@960MHz | MSI Z68A-GD65 | Newton R2 650W | 8GB RAM@1600MHz | Kingston HyperX SSD 120GB | 2TB HDD | Antec P280 | Xonar Essence STX | Hörlurar: DT770 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuinnoX:

Hejsan! Ingen expert eller för den delen amatör när det kommer till att välja hörlurar med kvalitét, därför ber jag om er hjälp.

Jag har hellre hörlurar än headset, då jag har mikrofon via webbcamen (förutsatt att jag får bättre kvalitét i lurarna för priset, annars spelar det ingen roll om det är ett headset, jag är bara ute efter ljudkvalitet.)

Huvudsakligen spelar jag spel och lyssnar på musik.

Om ni behöver veta något mer så är det bara att fråga.

Creative Aurvana live.

Permalänk
Medlem

Om du vill kunna använda hörlurarna på fritiden i exempelvis mobilen så rekommenderar jag STARKT AKG. Bästa hörlurarna enligt mig som balanserar Bas och Diskant otroligt bra!

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/AKG-K518-LE-R%C3%B6d,909...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doofyboy:

Om du vill kunna använda hörlurarna på fritiden i exempelvis mobilen så rekommenderar jag STARKT AKG. Bästa hörlurarna enligt mig som balanserar Bas och Diskant otroligt bra!

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/AKG-K518-LE-R%C3%B6d,909...

Jag har testat akg k518 och det finns nog inga hörlurar med sämre komfort än dem.

Visa signatur

Dator: chassi: Fractal Design define r3 CPU: i5 760 @2.8ghz GPU: XFX 6950 2gbNätagg: Corsair cx500 Ram: Corsair 4gb 1600mhz Tillbehör: Skärm: Samsung s24a850dw Mus: Steelseries Rival Tangentbord: CM Storm Quickfire Rapid Red Musmatta: Steelseries qck+ Högtalare: JBL SpyroHörlurar: Sony MDR-XB700 Mic: Logitech desktop microphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokklo:

Jag har testat akg k518 och det finns nog inga hörlurar med sämre komfort än dem.

Alla tycker ju olika och det är la tur det?

Dessa tycker jag dock är 500% bättre men nu låg pris intervallen på max 600kr

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/AKG-K619-R%C3%B6d,90952,...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doofyboy:

Alla tycker ju olika och det är la tur det?

Dessa tycker jag dock är 500% bättre men nu låg pris intervallen på max 600kr

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/AKG-K619-R%C3%B6d,90952,...

TS vill helst ha heltäckande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

TS vill helst ha heltäckande.

Men jag hatar inte halvtäckande heller :), antagligen för att jag testat så få halvtäckande och är van vid hel.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuinnoX:

Men jag hatar inte halvtäckande heller :), antagligen för att jag testat så få halvtäckande och är van vid hel.

Båda har sin charm. Du borde pröva dem! Jag tycker inte att det utgör så mycket skillnad. Jag personligen avskyr de senaste "Beats by Dre" hörlurarna då be blir på tok för mycket bas som brölar och dödar diskanten. Testade dessa och blev helt galet nöjd. AKG görs ju av Harman & Kardon så ljudet är i topp klass!

Permalänk
Medlem

Som det ser ut just nu spanar jag på dessa: http://www.siba.se/product/10090068/k-518-dj?utm_source=price...

600 kr vart nog lite för högt satt som det ser ut just nu och håller mig gärna på ett lägre pris.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuinnoX:

Som det ser ut just nu spanar jag på dessa: http://www.siba.se/product/10090068/k-518-dj?utm_source=price...

600 kr vart nog lite för högt satt som det ser ut just nu och håller mig gärna på ett lägre pris.

Tror absolut att du kommer att bli nöjd!

Permalänk
Medlem

Blir dock osäker nu när man läser om komforten, visserligen är det olika för alla, men det är en hel drös som skriver om det.
Skall ju sitta en del timmar i rad hade man tänkt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuinnoX:

Blir dock osäker nu när man läser om komforten, visserligen är det olika för alla, men det är en hel drös som skriver om det.
Skall ju sitta en del timmar i rad hade man tänkt.

enda sättet att ta reda på det är att åka till närmsta elkedja och testa där för att sedan vara säker när du beställer. MediaMarkt brukar ha ett öppnat ex till varje model/märke.

Permalänk
Medlem

De lurarna sitter nu på huvudet och jag är nöjd

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Otroligt nöjd med qtek qh-85

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Märker nu i efterhand att öronen blir väldigt ömma om man sitter längre än 30min med dem på skallen, skall fortsätta använda de och se om det bara är att man behöver vänja sig.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Återupplivar denna tråd.

Som ni märker blev lurarna sisådär, så jag lämnade tillbaka dem. Strax är det jul, och givetvis har budgeten höjts markant :).
Har ni Sweclockare några tips på runt 800-1000?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Hedersmedlem

Som tidigare nämnts så är det Creative Aurvana Live som gäller, kolla gärna in lite trådar om dom på Head-fi eller för den delen här i forumet.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

du har dessa http://www.hifiklubben.se/Products/denon-ah-d1100-horlur-2943...
har testat ett par själv och var bra ljud i dom så för 600 hade jag slagit till ifall jag var i behov av ett par hörlurar.

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=704497

Ska vara mer eller mindre samma lur som Aurvana, finns bilder från insidan på båda här i forumet.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.