Märke vid köp av DVD brännare/läsare

Permalänk

Märke vid köp av DVD brännare/läsare

Hej!

Tänkte köpa nån billig DVD enhet till mitt nya datorbygge. Finns flera olika modeller under 200kr. Frågan är vilken man ska ta då de på pappret ser mycket lika ut. (ASUS, Samsung eller LG)

De 5st jag väljer emellan är dessa: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1143787,1968155,1410576,...

Någon som har erfarenhet av dessa eller liknande, finns det någon av dem tror ni som inte låter som en dammsugare när den spelar upp DVD skivor?

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define C | Intel i7 7700k | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Strix Z270E | 16GB Corsair Vengeance 2400MHz | Gigabyte GeForce GTX 1070 OC | OS: Samsung 960 EVO 500GB | Media: 1TB "noname" SSD | Corsair RM550X

Permalänk
Medlem

kvittar. säkert samma tillverkare nuförtiden ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Entusiast

Gå endast efter det företag du allmänt gillar mest utav de du listat för de kommer alla att låta som ånglok i den prisklassen och ha likvärdig prestanda. Själv skulle jag inte ens köpa en

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

kvittar. säkert samma tillverkare nuförtiden ...

Ok! Då tar jag bara den billigaste

Skrivet av Uzanar:

Gå endast efter det företag du allmänt gillar mest utav de du listat för de kommer alla att låta som ånglok i den prisklassen och ha likvärdig prestanda. Själv skulle jag inte ens köpa en

Skickades från m.sweclockers.com

Jao, misstänkte det. Tar väl den billigaste jag kan få hos webhallen. Är ändå bra och ha tillgängligt ifall man vill spela nåt gammalt spel man har på CD/DVD, eller om man vill installera om datorn.

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define C | Intel i7 7700k | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Strix Z270E | 16GB Corsair Vengeance 2400MHz | Gigabyte GeForce GTX 1070 OC | OS: Samsung 960 EVO 500GB | Media: 1TB "noname" SSD | Corsair RM550X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thernztrom:

Ok! Då tar jag bara den billigaste

Jao, misstänkte det. Tar väl den billigaste jag kan få hos webhallen. Är ändå bra och ha tillgängligt ifall man vill spela nåt gammalt spel man har på CD/DVD, eller om man vill installera om datorn.

Plextor. Beggad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag själv har en samsung från komplett för 219kr som funkar utmärkt

Edit: här är den http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=783015

Visa signatur

Dator: Fractal design arc xl---asus sabertooth r2.0---amd fx 8320 4.5ghz---16gb corsair vengeance---gtx770---corsair ax860i---dvd-brännare---2tb hdd.
Runt datorn har jag: cooler master inferno/razer deathadder respawn---cooler master 400 ceres---mad catz cyborg v5.
Släpbar: compaq presario cq56.