Permalänk
Medlem

4 pin till 3 >Adapter

Är det en sån här jag behöver?
http://www.dustin.se/product/5010027185/adapter-flaktkabel-4-...

Har de flesta cpu kylare idag så det passar den där stora 4 kontakten?

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem

vad menar du nu?? om du har en 3pin Processor fläkt kan du sätta den i 4pin hane kontakten.

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
99:e percentilen

Det här var en väldigt otydlig tråd. När jag läste rubriken tänkte jag på 4-pin fan header (med PWM) och 3-pin fan header (utan PWM). Men på bilden syns istället en 4-pin peripheral "molex" connector.

Vad ska du koppla in?

Vad ska du koppla in det i?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa en cpu fläkt, min gamla sitter fast i en 3 pin kontakt .
Köper jag ny fläkt är de väll de flesta 4 pin idag, altså behöver jag en adapter? den jag länka på bilden,
fungerar den?

känns som den är bakofram vad jag behöver

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem

Köp cpu kylaren före och se om det passar först innan du spenderar mer pengar och upptäcker att den passade utan
alla moderkort från 2002 som inte är från typ HP och liknande ska då andra cpu kylare passa på som är 4 pin...
har ett acer moderkort hemma där man precis får plats med 4 pin fläkt då en kondensator är brevid kontakten ^^
detta är socket 478 btw så det är gamla grejer som inte har fläktstyrning alls.

(moderkortet är så kasst att det inte finns någon temperatur mätare på chipset och liknande och inte heller på grafikkortet som jag kopplat in till den burken 9700 pro )

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb