Asus levererar Geforce GTX 770 ROG Poseidon i september

Permalänk
Melding Plague

Asus levererar Geforce GTX 770 ROG Poseidon i september

På mässan Computex presenterade Asus ett nytt grafikkort i ROG-serien som inte riktas till extrema överklockare. Nu avslöjas att hybridmodellen Poseidon dyker upp i september månad.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Aldrig fel med lite hårdvarupr0n.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

nice! riktigt stilig är den!

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Medlem

Har ju sett snyggare grafikkort.....

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Varfor anvander ROG ett fjuttigt 770 nar det finns 780?
ROG borde ju vara "the best" men nu ar det "almost the best" vilket ar ett konstigt val av Asus.

Fult kort f.o

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

Oavsett om kortet presterar bra så ser det ändå lite halvtaskigt ut. Billigt och framför allt plastigt på nåt sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Varför har deras high-end-crazy-segment ett namn som innehåller ordet "gamers"? Måste ju finnas entusiaster som vill ha det bästa för andra ändamål än att spela. Då måste ju "Republic of Gamers" sticka lite i ögonen

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Oavsett om kortet presterar bra så ser det ändå lite halvtaskigt ut. Billigt och framför allt plastigt på nåt sätt.

Håller helt med. Tycker att ASUS senaste alster varit riktiga snedträffar designmässigt. När deras senaste tacky guld-alster presenterades tröstade jag mig med att ROG-korten fortfarande var snygga. Men nu när dom börjar kasta på hurp-derp-armor på dom också så skär det lite i hjärtat. Jag har alltid gillat ASUS, men har svårt för hur plastiga och billiga de nya moderkorten ser ut och det här kortet var inte bättre. Hoppas dom inte tänker fördärva DCII-kylarna också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite sent ute? Särskilt i och med att amd släpper sina nya kort snart, och den kylaren på ett gtx 770? Varför inte bara sätta den kylarn på ett 780?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimquang:

Lite sent ute? Särskilt i och med att amd släpper sina nya kort snart, och den kylaren på ett gtx 770? Varför inte bara sätta den kylarn på ett 780?

Varför sätta den på något kort i ROG-serien, eller grafikkort över huvud taget. Gör om gör rätt, åter till designbordet. :/

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Kanske är det svårt att kyla ett 780 eller Titan med bara luft på en sådan här kylare, vilket är tanken att man kan göra för att sedan uppgradera till vatten när tiden är inne. Endast vattenkylda kort borde väl gå att köpa för 780 och Titan redan eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
ASUS Nordic

Vill nämna att kortet som visades på computex var handtillverkat för mässan enbart. Tyvärr så blev den röda nyansen fel i belysningen och även på själva metallkåpan som täcker kortet. Om ni kollar på "pressbilderna" som Sweclockers kommit över nu så ser ni att färgerna är riktiga, ROG så att säga

Permalänk
Medlem

ROG i namnet = +en röding upp i priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Vill nämna att kortet som visades på computex var handtillverkat för mässan enbart. Tyvärr så blev den röda nyansen fel i belysningen och även på själva metallkåpan som täcker kortet. Om ni kollar på "pressbilderna" som Sweclockers kommit över nu så ser ni att färgerna är riktiga, ROG så att säga

Hjälpte inte..

Gillar ROG-serien annars, men detta var inte i min smak.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Inaktiv

Nästan så jag skäms. Gillar med ROG

Permalänk
Medlem

Vad är meningen med detta kort? Vill man köra vatten vill man väl inte ha en fläkt på grafikkortet och vill man köra luft så finns det ju bra mycket kompetentare kylare! En meningslös halvprodukt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av phailone:

Vad är meningen med detta kort? Vill man köra vatten vill man väl inte ha en fläkt på grafikkortet och vill man köra luft så finns det ju bra mycket kompetentare kylare! En meningslös halvprodukt!

Skickades från m.sweclockers.com

inte alls..

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Fick för mig ROG va något utöver det vanliga för entusiaster, inget budget grejs alltså, varför kör de inte med gtx 780?

Permalänk
Medlem

Är inte det minsta såld på det här kortet, känns inte vettigt att en sån här lösning ska ha både vattenkylning OCH en fläkt på kortet för att kyla VRM/minne

Betydligt mycket vettigare skulle vara att det såldes med ett heltäckande vattenblock med anslutningar av 1/2 gängs nipplar bara, alternativt heltäckande bra vattenblock ink slangar och radiator som det är nu blir det ju bara nått halvdant... fläkten gör det till en dealbreaker tyvärr.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

GTX 770 ROG Kraken, är ett mer passande namn.

Permalänk
Medlem

Man kan väl anta att fläkten knappt kommer spinna om man kyler den med vatten också. I så fall gillar jag det färdiga konceptet om priset konkurrerar bra mot ett kort + block för ~1000 kr. Kan faktiskt tänka mig att slå till på ett om det kan hålla sig tyst!

Skrivet av ggustavsson:

Betydligt mycket vettigare skulle vara att det såldes med ett heltäckande vattenblock med anslutningar av 1/2 gängs nipplar bara

Håller med dig, det vore helt klart det bästa.

Permalänk
Medlem

Varför fläkt när man kan ha hela kortet under kylplattan. Känns som anledningen till att använda vatten hållat svalt under hårt arbete utan att det låter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Håller helt med. Tycker att ASUS senaste alster varit riktiga snedträffar designmässigt. När deras senaste tacky guld-alster presenterades tröstade jag mig med att ROG-korten fortfarande var snygga. Men nu när dom börjar kasta på hurp-derp-armor på dom också så skär det lite i hjärtat. Jag har alltid gillat ASUS, men har svårt för hur plastiga och billiga de nya moderkorten ser ut och det här kortet var inte bättre. Hoppas dom inte tänker fördärva DCII-kylarna också.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast Formulans "armor" är ju inte av plast utan metall

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

Trevlig produkt. Bra jobbat Asus

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Varför har deras high-end-crazy-segment ett namn som innehåller ordet "gamers"? Måste ju finnas entusiaster som vill ha det bästa för andra ändamål än att spela. Då måste ju "Republic of Gamers" sticka lite i ögonen

Fast... spelkorten är ju endast bäst för spel?

För andra ändamål finns gott om andra kort i andra serier såsom Nvidias Quadro (CAD/Visualisering) och Tesla (Server/Beräkning), och dessa är långt mkt bättre på deras specifika område.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwin88:

Fast Formulans "armor" är ju inte av plast utan metall

Jag vet att det är av metall. Det ser likväl plastigt och tacky ut i min mening.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Älskar utseendet!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Jag vet att det är av metall. Det ser likväl plastigt och tacky ut i min mening.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej då får du min tillåtelse att tycka de

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Fick för mig ROG va något utöver det vanliga för entusiaster, inget budget grejs alltså, varför kör de inte med gtx 780?

Kan tänka mig att det är för att marknaden för 780 inte är så värst hög, med ett pris på +6000kr...
770 har samma gpu som i 680 vad jag förstått och hamnar väl på ett pris runt 3500-4000kr, vilket är mer överkomligt för de flesta entusiaster.

Men det rättfärdigar inte designen, som våldför sig på ROG-serien..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Tycker kortet har en härlig och läcker design som dessutom vågar sticka ut lite.

En fråga i all välmening till er som inte gillar kortet, vad är det ni inte gillar hos det?
Är det för att det är lite extremt i designen, att ni föredrar enklare, mer stilren design,
eller vad beror det på?

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW