Dålig grafik på Battlefield 3(Playsation 3)

Permalänk
Medlem

Dålig grafik på Battlefield 3(Playsation 3)

Tjena! Har skaffat bf 3 på playstation3 och det var ju ingen höjdar grafik alls...
Självklart förväntade jag mig inte samma grafik som på pc(med bra grafik-kort) men så här dåligt trodde jag itne det skulle vara!
Det jag upptäckte nyss var att jag tycker jag har sämre grafik än alla andra.... Finns ju ett texture pack HD till ps3 och innan jag startade upp bf så laddade det ner något på 2gb och installerade så jag antog att det var det, för det skulle väl ligga kring 2gb?

Nåja, har kollat och jämfört med folk på youtube och deras ser så mycket bättre ut, än då jag spelar?
Jag spelar då med en 720p HD lcd tv med en schysst hdmi sladd, kan det då bero på det?
Så varför ser mitt ut som ett helvete medans andras ser rätt okej ut?

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem

Kom på att jag kopplat mitt ps3 till en 24" full HD med LED för att se om det blev någon skillnad och nej det blev det inte.

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Kom på att jag kopplat mitt ps3 till en 24" full HD med LED för att se om det blev någon skillnad och nej det blev det inte.

Har du stängt på RGB Full Range i Display settings?

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Skrivet av Mack3h:

Har du stängt på RGB Full Range i Display settings?

Stängt på?

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk

Det kan väl knappast se sämre ut än på youtube...det är inte bara att du får det intrycket för att du kollar på liten skärm? Dra upp Youtube på helskärm på TVn ska du se att det ser bra mycket sämre ut. Du har inte jämfört med någon kompis, och därmed sett skillnaden irl?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mack3h:

Har du stängt på RGB Full Range i Display settings?

Hur gör jag det?

Skrivet av Lasergurka:

Det kan väl knappast se sämre ut än på youtube...det är inte bara att du får det intrycket för att du kollar på liten skärm? Dra upp Youtube på helskärm på TVn ska du se att det ser bra mycket sämre ut. Du har inte jämfört med någon kompis, och därmed sett skillnaden irl?

Jodå, kör alltid på youtube på full skärm och full HD, nej inte det. Men min kompis höll med mig också att det var mycket dåligt!

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentaSås:

Stängt på?

Det kan misstolkas om man skriver "satt på"

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur det är med ps3, men till 360 fick man med 1 extra skiva för just HDgrafik som man fick installera.

Visa signatur

GAME-PC: CPU i9-12900KS OC 5.5GHz GPUs Asus 4090 TUF OC 3060MHz COOLING Custom EK Dual Water Loops on GPU/CPU MOBO Asus ROG z690 Hero RAM Dominator P RGB 64GB DDR5 6200MHz SSD 2x Seagate FireCuda 530 2TB CHASSI Lian-Li PC-V3000 PSU Corsair AX1600i DAC/AMP Topping DX7s/THX AAA 887 HEADPHONES Sennheiser HD 800S/660S MIC Shure MV7X MOUSE FM Starlight-12 KEYBOARD KBD Bella w/lubed Tealios V2/Zeal stabs MONITORS 2x Samsung G7 32" | Citera mig för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Tjena! Har skaffat bf 3 på playstation3 och det var ju ingen höjdar grafik alls...
Självklart förväntade jag mig inte samma grafik som på pc(med bra grafik-kort) men så här dåligt trodde jag itne det skulle vara!
Det jag upptäckte nyss var att jag tycker jag har sämre grafik än alla andra.... Finns ju ett texture pack HD till ps3 och innan jag startade upp bf så laddade det ner något på 2gb och installerade så jag antog att det var det, för det skulle väl ligga kring 2gb?

Nåja, har kollat och jämfört med folk på youtube och deras ser så mycket bättre ut, än då jag spelar?
Jag spelar då med en 720p HD lcd tv med en schysst hdmi sladd, kan det då bero på det?
Så varför ser mitt ut som ett helvete medans andras ser rätt okej ut?

Men visst är "HD-paketet" med på skivan tlll PS3? Eftersom det är just bluray så ryms ju allt på en skiva.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Låter konstigt, hur menar du med att det är "dåligt"? Känner du att det är lågupplöst eller att texturer är från 90-talet eller vad är det som är dåligt?
För övrigt så körs ju Battlefield 3 i 720p och 24-30FPS så din TV är inte "flaskhals" om man säger så.

Fun fact: Köpte Battlefield 3 till Xbox 360 vid release, spelade det och spydde av den dåliga grafiken, lämnade tillbaka spelet vid gamestop och fick en PC-version plus några pengar i mellanskillnad för att PC-versionen var billigare. Bättre byte har jag aldrig gjort i mitt liv

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Testpilot

Alla som har en PS3/360 vet att PS3.an redan har sämst grafik mellan ps3/360/pc, så att förvänta sig något mer än texturer som ser ut att vara 5 år gamla hoppas på för mycket.

HD pack eller inte, kommer fortfarande se ut som skit imo. Har själv båda konsollerna, och kan säga att skillnaden är klart märkbar mellan titlar på konsollerna (har tex. GTA IV på båda, och PS3.ans både laggar mer och ser sämre ut).

Enda anledning att skaffa PS3.an för mig var Exclusive titles, multiplatsforms spel är rent SKIT på PS3.an...

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk

hade BF3 på PS3 innan men sålde det.. Var skitgrafik jämfört med PC iaf!. Men ändå helt okej, körde på en LED 36" och såklart 720p som PS3 har med en bra HDMI kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Men visst är "HD-paketet" med på skivan tlll PS3? Eftersom det är just bluray så ryms ju allt på en skiva.

Jag laddade ner Bf på Playstation store

Skrivet av Uzanar:

Låter konstigt, hur menar du med att det är "dåligt"? Känner du att det är lågupplöst eller att texturer är från 90-talet eller vad är det som är dåligt?
För övrigt så körs ju Battlefield 3 i 720p och 24-30FPS så din TV är inte "flaskhals" om man säger så.

Fun fact: Köpte Battlefield 3 till Xbox 360 vid release, spelade det och spydde av den dåliga grafiken, lämnade tillbaka spelet vid gamestop och fick en PC-version plus några pengar i mellanskillnad för att PC-versionen var billigare. Bättre byte har jag aldrig gjort i mitt liv

Det ser ut som att köra bf på lägsta grafiken på en pc, vet inte riktigt hur jag ska förklara det så ni ska förstå... Själva grafiken är total kaos bara..
Förstår du? hahaha

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

Alla som har en PS3/360 vet att PS3.an redan har sämst grafik mellan ps3/360/pc, så att förvänta sig något mer än texturer som ser ut att vara 5 år gamla hoppas på för mycket.

HD pack eller inte, kommer fortfarande se ut som skit imo. Har själv båda konsollerna, och kan säga att skillnaden är klart märkbar mellan titlar på konsollerna (har tex. GTA IV på båda, och PS3.ans både laggar mer och ser sämre ut).

Enda anledning att skaffa PS3.an för mig var Exclusive titles, multiplatsforms spel är rent SKIT på PS3.an...

Kan faktiskt inte hålla med dej, PS3 tycker jag har bra grafik på vissa spel som COD Black Ops,Mw2 och AC:serien men vissa spel har ju skitgrafik på PS3. Vistt XBOX har ju lite bättre grafik men håller mej ändå till PS3, kanske för att jag har spelat så länge (3 år)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Jag laddade ner Bf på Playstation store

Det ser ut som att köra bf på lägsta grafiken på en pc, vet inte riktigt hur jag ska förklara det så ni ska förstå... Själva grafiken är total kaos bara..
Förstår du? hahaha

Aha men jag tror att det följde med ändå.

Sen så ser det inte bättre ut än lägsta på PC så det stämmer nog bra.

Visa signatur
Permalänk

Hårdvaran i PS3 är 7-8 år gammal. Knappast förvånande att grafiken suger.

Permalänk
Medlem

På xbox 360 går det att ändra mellan 720p och andra upplösningar, via inställningar i dashborden. Gissar på att det är det om det är ovanligt suddigt

Visa signatur

2600k, 560ti, ssd och 16gig minne

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Fpsmannen88:

Kan faktiskt inte hålla med dej, PS3 tycker jag har bra grafik på vissa spel som COD Black Ops,Mw2 och AC:serien men vissa spel har ju skitgrafik på PS3. Vistt XBOX har ju lite bättre grafik men håller mej ändå till PS3, kanske för att jag har spelat så länge (3 år)

Sedan så har ju inte varken CoD eller AC serien speciellt högupplösta textures eller speciellt effektiv AA till att börja med, så de spelen kan ju se "bra" ut på en PC med Intel Pentium CPU och ett HD 4530 med LOW settings på 720p

Ställer man upp PS3.an bredvid en Xbox360 och en PC med 720p LOW settings och exakt samma ställe i samma spel; Då kommer PS3.an se sämst ut iaf (har faktiskt testat detta själv i AC2). Allt blir liksom mer... grynigt? Därimot så flyter spel som Ni No Kuni, Ratchet & Clank och andra PS-only spel på riktigt bra!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Skrivet av Whaea:

Jag laddade ner Bf på Playstation store

Det ser ut som att köra bf på lägsta grafiken på en pc, vet inte riktigt hur jag ska förklara det så ni ska förstå... Själva grafiken är total kaos bara..
Förstår du? hahaha

Som att köra på low på PC? Jo, det är precis så det ska se ut på PS3? Hur som helst tror jag inte vi kommer längre av att du fortsätter säga att grafiken är dålig, det vet vi, så ska det vara, frågan är om det är värre än vanligt. Är det odetaljerade miljöer som är problemet, eller att det är låg upplösning? Vad exakt får det att se kasst ut?

Här kan du se hur lågupplösta texturer ser ut, så du kan avgöra om det är de som är problemet.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Hårdvaran i PS3 är 7-8 år gammal. Knappast förvånande att grafiken suger.

Skrivet av Lasergurka:

Som att köra på low på PC? Jo, det är precis så det ska se ut på PS3? Hur som helst tror jag inte vi kommer längre av att du fortsätter säga att grafiken är dålig, det vet vi, så ska det vara, frågan är om det är värre än vanligt. Är det odetaljerade miljöer som är problemet, eller att det är låg upplösning? Vad exakt får det att se kasst ut?

Här kan du se hur lågupplösta texturer ser ut, så du kan avgöra om det är de som är problemet.

Det är nog bara mig det är fel på, är ng helt rätt det ni säger med, hårdvaran är ju ca: 7år gammal, får väll vänta till ps4/Xbox one och battlefield 4 kommer ut

Är tacksam för alla svaren!

Visa signatur

Punch a fish make a wish