Activision Blizzard bryter loss från moderbolaget Vivendi

Permalänk
Medlem

Och sen så gnäller spelbolagen på att dom inte kan tjäna nå pengar pga alla pirater!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Skrivet av MrMadMax:

äsch snart köper disney upp blizzard + activison. så får vi gästspel av kalle anka i nästa warcraft och stålkalle i nästa call of duty. . hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Kollar man på COD skulle nog Stålkalle locka mognare gamers än vad vi ser idag, så det vore nog inte en dum idé :3

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

äsch snart köper disney upp blizzard + activison. så får vi gästspel av kalle anka i nästa warcraft och stålkalle i nästa call of duty. . hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Call of Kalle

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Call of Kalle

Eller Kalle of Duty?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Call of Kalle

Skrivet av vaedehäfömupp:

Eller Kalle of Duty?

Sluta nu ge dem massa dumma ideer

Permalänk
Medlem

Vivendi lär inte ha varit med och påverkat spelutvecklingen särskilt mycket. Tror inte att detta leder till någon förändring alls vad gäller spelutvecklingen.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaedehäfömupp:

Eller Kalle of Duty?

Kalle of Duty: Anka Warfare

Skrivet av m0rk:

Sluta nu ge dem massa dumma ideer

Det är försent. We are doomed!

Permalänk
Sötast

Grattis till Blizzard, då kan de släppa nästa version av wow med autoplay funktion nu!

Så enkelt att du bara kan titta på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Warcraft 4 får gärna utvecklas.

OT: Bilden: Skjutvapen fungerar dåligt under vatten pga. vattenmotståndet för kulorna.

Vapnet på bilden är ett gevär som är konstruerat specifikt för att användas under vatten. Det skjuter en lång nål liknande projektil.

CoD är lite efter dock för det var med redan i Delta Force 2.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Avstängd

Yay!

Självständighet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReverenD:

Låter som en underbar ide, min 3åring skulle göra på sej i byxan av glädje..

Skickades från m.sweclockers.com

jag med

Permalänk
Medlem

Kom igen nu, StarCraft II LotV!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Lever Activision ännu..?!
Trodde Call of Duty hade tagit med Activision i graven..

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

yaaaay, Bobby Djävulen Kotick blir VD för en betydande del av Blizzard också med andra ord, NYTT STARCRAFT 2 VARJE HALVÅR!!! MÅSTE MJÖLKA!

Permalänk
Medlem

Och självklart var jag tvungen att googla lite på Kotick.

Citat:

Kotick said "The goal that I had in bringing a lot of the packaged goods folks into Activision about 10 years ago was to take all the fun out of making video games."

Låter som han har gått samma skola som en av våra chefer.
"Det är ingen handduk som är så torr att du inte kan vrida ur en droppe till" angående rationaliseringar.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Så, de har mjölkat fram tillräckligt med pengar för det nu. Då får de styra mer nu då. Kanske ett ännu sämre, billigare och mer mjölkande spel väntar?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Vivendi ska väl ha haft problem med ekonomin senaste åren så det är väl naturligt att delen som går riktigt bra bryter sig loss.
Har för mig att det var rykten för bara något år sedan att Vivendi tänkte sälja activisionblizzard.

Vore det inte naturligare om dom gjorde sig av med dom dotterbolag som inte är vinstgivande?

Själv tycker jag det är lite konstig när ett dotterbolag kan köpa ut sig från moderbolaget, vems pengar betalar dom med?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrMadMax:

äsch snart köper disney upp blizzard + activison. så får vi gästspel av kalle anka i nästa warcraft och stålkalle i nästa call of duty. . hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Hade ju inte varit så dumt. Bill Roper sitter ju som nån höjdarchef på Disneys spelavdelning.. hoho. Diablo 4 tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Grattis till Blizzard, då kan de släppa nästa version av wow med autoplay funktion nu!

Så enkelt att du bara kan titta på!

Så trist att WoW är så pass lätt ;X Spelat classic och TBC många timmar! Tyckte att TBC va för lätt.. när wotlk kom så la jag ner för gott! Och kommer aldrig att rör WoW igen!

Testade diablo 3 i 2 månader och det va lika skit som wotlk så blizzard har iaf förlorat mig som kund.. (varit en hängiven fan sedan Rock & Roll Racing och spelat det mesta dom har givit ut efter)

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfish:

Vivendi lär inte ha varit med och påverkat spelutvecklingen särskilt mycket. Tror inte att detta leder till någon förändring alls vad gäller spelutvecklingen.

Var det inte Vivendi som lade sig i en massa i Blizzard North vilket ledde till att alla key people flydde och det lades ner tillslut 2005.
Hade verkligen velat sett deras diablo 3 istället för det som blev nu.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Vore det inte naturligare om dom gjorde sig av med dom dotterbolag som inte är vinstgivande?

Själv tycker jag det är lite konstig när ett dotterbolag kan köpa ut sig från moderbolaget, vems pengar betalar dom med?

Innan D3 var nog activisionblizzard värderat otroligt väl med alla sina framgångar så det var högtid att sälja. Men nu med alla problem med D3 och alla miljoner tappade spelare i WoW så är det nog bättre att sälja innan det går allt för mycket utför.
Sedan så om man måste ha mycket pengar snabbt och man har något värderat otroligt bra kommer det ge mycket mer pengar än bolaget kommer dra in på många år.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av azezl:

Så trist att WoW är så pass lätt ;X Spelat classic och TBC många timmar! Tyckte att TBC va för lätt.. när wotlk kom så la jag ner för gott! Och kommer aldrig att rör WoW igen!

Testade diablo 3 i 2 månader och det va lika skit som wotlk så blizzard har iaf förlorat mig som kund.. (varit en hängiven fan sedan Rock & Roll Racing och spelat det mesta dom har givit ut efter)

Antar att du var 1:a på servern då

Permalänk
Medlem

Activision, ett företag som givit mig åtskillga timmar underhållning. Men de ha agerat holdingbolag de senaste åren och vivendi och de andra har stårr för innovationen och inkomsterna, det var inte bara dags utan nästan nödvändigt. Tack.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Jag hoppas på att de har "ideer" på nya spel.

Deras nya spel är

Men ja jag hoppas verkligen Blizzard har något nytt på gång, förutom Titan & HeartStone, ett Warcraft4.

Hade inte varit fel.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Så trist att WoW är så pass lätt ;X Spelat classic och TBC många timmar! Tyckte att TBC va för lätt.. när wotlk kom så la jag ner för gott! Och kommer aldrig att rör WoW igen!

Testade diablo 3 i 2 månader och det va lika skit som wotlk så blizzard har iaf förlorat mig som kund.. (varit en hängiven fan sedan Rock & Roll Racing och spelat det mesta dom har givit ut efter)

Fel företag. Inte samma Blizzard men samma folk i stort sett. (R&R racing) var en blizzard från en helt annan delstat och även om vissa programmerare från r&r var desamma var det definitivt inte samma blizzard.

Och btw warcraft divisionen är dömda för att ha kopierat prior art. De överlevde och tog åt sig, men spel som Rage of mages och Rival realms (släppt innan)
http://www.mobygames.com/images/shots/l/76101-rival-realms-wi...
Stämdes men som tur var så förlorade de i fall ett men tyvärr vann de i Rival realms fallet och serien dog.
Allt var bättre i Rival Realms än Warcraft 1 och 2, grafiken, storyn, att man kundel levla sina units samt att det fanns ett avancerat (för tiden) magikombinationssystem och items man kunde levla.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Activision skulle bort istället tycker jag. Pengakåta as är vad de är.

Edit: eftersom många här pratar om blizzard och WoW.
Det var väl vid release av Sunwell Plateau eller efter Activision köpte in sig i Blizzard? (Köpte upp kanske det var?) Och efter det började ju spelet gå utför.

En polare som lirat hardcore(top 10 värld) sedan vanilla/tbc sa detta ett par månader sedan i en skype konversation:

Citat:

[2013-05-21 10:22:14] Stoffe: Fun fact -> Så tbc tog 6 månader att cleara ifrån release till nästa patch
[2013-05-21 10:23:24] Stoffe: Vet du hur lång tid wotlk T7 tog?
[2013-05-21 10:23:25] Stoffe: Vi jämför
[2013-05-21 10:23:38] Stoffe: 6 månader = 180 dagar
[2013-05-21 10:23:47] jwesterberg yo: ah
[2013-05-21 10:23:51] jwesterberg yo: aah*
[2013-05-21 10:24:05] Stoffe: Wotlk
[2013-05-21 10:24:06] Stoffe: T7
[2013-05-21 10:24:12] Stoffe: Tog 42 timmar
[2013-05-21 10:24:12] Stoffe: Inte dagar
[2013-05-21 10:24:17] Stoffe: Inte veckor
[2013-05-21 10:24:18] Stoffe: TIMMAR
[2013-05-21 10:24:24] jwesterberg yo: :E
[2013-05-21 10:24:30] Stoffe: Ifrån att wotlk släpptes, så blev allt clearat på 42 timmar

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Problemet är att COD spel köps av miljoner personer. Så länge miljoner personer köper COD spel varje halvår så har Activision ingen anledning att förbättre spelet. Tänk själva, sälj ett äpple, om folk köper äpplet säljer du fler äpplen och byter inte till vindruvor p.g.a onödigt och riskabelt eftersom folk kanske inte gillar vindruvor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redblaze:

Problemet är att COD spel köps av miljoner personer. Så länge miljoner personer köper COD spel varje halvår så har Activision ingen anledning att förbättre spelet. Tänk själva, sälj ett äpple, om folk köper äpplet säljer du fler äpplen och byter inte till vindruvor p.g.a onödigt och riskabelt eftersom folk kanske inte gillar vindruvor.

Men eftersom 95% utav "personerna som köper äpplet" klagar på att det är ruttet, men du fixar inte in nya och fräscha äpplen fastän alla klagar, så är det ett problem.
I princip alla klagar på blizzard/activision om olika saker. T.ex att COD suger pga diverse saker. Eller att WoW suger pga PvE är för enkelt och är designat för nybörjare istället för endgame personer, såsom att pvp är obalancerat.

Problemet är inte att spelet köps, utan att folk hoppas och ber att spelet faktiskt SKA vara bättre än det föregående spelet, om så säga.
Företaget lyssnar helt enkelt inte på de bättre spelarna eftersom de gör spelen enklare och enklare för att nybörjare ska ha någon chans.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Fattar inte hur vissa av er kan tycka detta är bra....

Bobby "djävulen själv" Kotick blir VD för ActivisionBlizzard. VD!!

Nu är det HAN som bestämmer över ActivisionBlizzard!

Känns som mörkret har lagt sig över Blizzard....:(

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av arry:

Jag undrade varför Diablo III blev så dåligt. Nu kan jag tänka mig att köpa en IV.

Diablo 3 blev dåligt för att det inte är Blizzard North som har utvecklat det. Den delen lades ner för många år sen. Vi kan 'tacka' WoW för att det ser ut som det gör. Ingenting kommer förändras till ett eventuellt fjärde spel heller.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.