Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrTT
Passa på att köpa någon av Kompletts 10st AMD XP2800. För något överflöd av dessa CPUer är det inte på marknaden.

AMD's missing 2800+ Athlon XP

By Mike Magee: tisdag 14 januari 2003, 07:57

WE REPORTED back in October that AMD had "sold out" of the limited production run of Thoroughbred XP2800+ processors.
And they still seem to be rarer than flying pigs or hen's with teeth, suggesting that AMD has missed an entire bunch of opportunities to sell its fastest processor.

Konstigt... XP2400+ klockar ju utan problem till XP2800+ prestanda, så det borde ju inte vara så svårt tycker man...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael

Konstigt... XP2400+ klockar ju utan problem till XP2800+ prestanda, så det borde ju inte vara så svårt tycker man...

Jasså?Men du har väl rätt för du har väl en hemma som du drog till 2800+...????

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban

Jasså?Men du har väl rätt för du har väl en hemma som du drog till 2800+...????

Nej, ursäkta, jag kanske skulle förklarat lite bättre. Det jag sa grundade sig på följande:

Jag har varit medlem på MadOnions/FutureMarks forum i över två år nu och lärt känna en hel del folk som jag litar på nu. Många har skaffat AthlonXP 2400+ och har utan någon märkvärdig kylning nått till 2200-2300MHz. Med något bättre (fortfarande luftkylning) har man nått 2400-2500MHz. Dessutom brukar jag hålla koll på diverse hårdvarusiter och recensionerna där visar på samma sak.

Nu frågar jag i stället dig: Vad är det som gör att du inte tror den klarar det? Har du en XP2400+?

Jag kom tillbaks till Sweclockers för att ge det en ny chans. Den här tråden har mer än någon annan visat hur omoget många beter sig här. Det är bara ett enda munhuggande och en massa tråkiga/retsamma kommentarer på det man skriver hela tiden. Det upphör aldrig att förvåna hur irriterade folk kan bli bara man skriver fakta (som att Intels 'low-end'-processorer inte är prisvärda för fem öre, till exempel)... Tack och hej!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael

Nej, ursäkta, jag kanske skulle förklarat lite bättre. Det jag sa grundade sig på följande:

Jag har varit medlem på MadOnions/FutureMarks forum i över två år nu och lärt känna en hel del folk som jag litar på nu. Många har skaffat AthlonXP 2400+ och har utan någon märkvärdig kylning nått till 2200-2300MHz. Med något bättre (fortfarande luftkylning) har man nått 2400-2500MHz. Dessutom brukar jag hålla koll på diverse hårdvarusiter och recensionerna där visar på samma sak.

Nu frågar jag i stället dig: Vad är det som gör att du inte tror den klarar det? Har du en XP2400+?

Nej jag har ingen XP2400+,och ja jag var sarkastisk för jag har inte sett en Amd cpu till dags dato som har gått felfritt utan en hel del servicepacks och uppdateringar i systemet,och ja jag tror säkert att den klarar det,det ända jag är lite fundersam på är hur folk med en AMD cpu runt 1400-2000 utan några som helst problem klarar av att klocka dom rakt upp och ner runt 30-40% med enbart luftkylning det låter lite skumt med tanke på vad jag har sett och upplevt hos vissa polare....
Ha det jonas edvardsson...

Jag kom tillbaks till Sweclockers för att ge det en ny chans. Den här tråden har mer än någon annan visat hur omoget många beter sig här. Det är bara ett enda munhuggande och en massa tråkiga/retsamma kommentarer på det man skriver hela tiden. Det upphör aldrig att förvåna hur irriterade folk kan bli bara man skriver fakta (som att Intels 'low-end'-processorer inte är prisvärda för fem öre, till exempel)... Tack och hej!

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate