Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertanbus:

Efter en hel del games som förlorats p.g.a. efterblivna lagmedlemmar försöker jag att skriva i tråden igen... Finns det någon som vill spela med mig? ~20år, ~500games played (ungefär 50/50 W/L). Bryr mig inte om ni är skitbra eller halvkassa, så länge ni kan kommunicera och faktiskt diskutera saker utan att börja rage:a.

Adda dema3 så kan vi köra några games, ibland kan det dessutom bli fullt lag beroende på polare.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Wildcard matchen mellan Quantic och Rattlesnake kommer spelas ikväll klockan 22:00.

Permalänk
Skrivet av Pertanbus:

Efter en hel del games som förlorats p.g.a. efterblivna lagmedlemmar försöker jag att skriva i tråden igen... Finns det någon som vill spela med mig? ~20år, ~500games played (ungefär 50/50 W/L). Bryr mig inte om ni är skitbra eller halvkassa, så länge ni kan kommunicera och faktiskt diskutera saker utan att börja rage:a.

Adda gärna mylifestyle123 och mylifestyle321, 18 år och har också runt 50/50 W/L.

Permalänk

Byter whalehocken mot kunkka svärdet, kan tänkas lägga till nått mera i bytet, tex pudge taunt eller liknande!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur har ni tittat på de matcher som spelats i gruppspelet av TI3? Har själv kört med 3 streams igång och 1 match i DotA 2.

Permalänk
Skrivet av cjal:

Hur har ni tittat på de matcher som spelats i gruppspelet av TI3? Har själv kört med 3 streams igång och 1 match i DotA 2.

Jag gör detta också iom att man har item droppchans i twitch också, men de enda matcherna jag följer benhårt är när alliance spelar. De har helt klart roligast spelstil för det mesta.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som tycker matchmakingen efter patchen har blivit helt hopplös?

Jag är en rätt usel dota spelare brukar gå ihop ett gäng några helger å sitta å dricka bira skratta och ha kul i dota och matcherna har alltid varit rätt jämna man vinner lite man förlorar lite, låg rätt stabilt på 40-45% wins.

Nu efter matchmaking förändringarna vi får bara möta personer med typ 1000+ wins och dom kör "pro" taktiker och man blir verkligen stompad typ 50-5 eller något varrenda jävla match.

Ingen som ens tycker det är kul längre.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Nån mer än jag som tycker matchmakingen efter patchen har blivit helt hopplös?

Jag är en rätt usel dota spelare brukar gå ihop ett gäng några helger å sitta å dricka bira skratta och ha kul i dota och matcherna har alltid varit rätt jämna man vinner lite man förlorar lite, låg rätt stabilt på 40-45% wins.

Nu efter matchmaking förändringarna vi får bara möta personer med typ 1000+ wins och dom kör "pro" taktiker och man blir verkligen stompad typ 50-5 eller något varrenda jävla match.

Ingen som ens tycker det är kul längre.

Alltid klagat på att mitt lag och mina motståndare är dåligt och sedan patchen har jag spelat med och mot spelare med mycket högre skill än vad jag gjorde innan något jag alltid velat för nu är de jag spelar med och mot på en nivå där jag ligger.

Permalänk
Medlem

Så TB tweetade detta https://twitter.com/Totalbiscuit/status/364915129709625344 och av någon anledning exploderar hatet från alla LoL spelare, wtf? Det är ju inte direkt en hemlighet att LoL har mer tittare när det inte spelas några matcher då DotA's audience inte är lika casual och föredrar att spela istället för att titta på någon proffsspelare. Jag tror helt klart att TB's tweet är korrekt och att DotA kommer ha fler esports tittare inom 12 månader.

Permalänk
Medlem

Hoppas alla kollar på TI3 nu! http://www.twitch.tv/dota2ti !

Permalänk
Medlem

Kul att det laggar så mycket både på Twitch och i DotaTV att det inte går att kolla :/

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Skrivet av Pertanbus:

Efter en hel del games som förlorats p.g.a. efterblivna lagmedlemmar försöker jag att skriva i tråden igen... Finns det någon som vill spela med mig? ~20år, ~500games played (ungefär 50/50 W/L). Bryr mig inte om ni är skitbra eller halvkassa, så länge ni kan kommunicera och faktiskt diskutera saker utan att börja rage:a.

Jag spelar gärna och lär mig om någon är villig att spela med en noob... Är ny (ca 30 games). RoseEater på Steam.

Permalänk
Medlem

Precis börjat intressera mig för DOTA2 efter att ha kollat lite på matcher osv och installerat spelet. Har ännu inte kört Tutorialn men tänkte fråga om det är svårt att lära sig spelet? Är matchmakingen bra dvs man ställs mot folk som är lika bra som en själv? Hört rykten om att det är riktigt tufft att vara nybörjare och att man ofta blir kickad osv.

Sen kollade jag på någon Tournament igår och undrar lite varför lagen drar ut så länge på valet av heroes. Är det något trick eller så? Mest nyfiken, då jag inte förstår.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Precis börjat intressera mig för DOTA2 efter att ha kollat lite på matcher osv och installerat spelet. Har ännu inte kört Tutorialn men tänkte fråga om det är svårt att lära sig spelet? Är matchmakingen bra dvs man ställs mot folk som är lika bra som en själv? Hört rykten om att det är riktigt tufft att vara nybörjare och att man ofta blir kickad osv.

Sen kollade jag på någon Tournament igår och undrar lite varför lagen drar ut så länge på valet av heroes. Är det något trick eller så? Mest nyfiken, då jag inte förstår.

Tjenare och välkommen!

Ja det är ganska hög inlärningströskel då det finns många heroes, många items och ganska mycket spelmekanik i spelet som tar en stund att lära sig. Det bästa jag skulle föreslå är att köra emot bottar antingen själv eller med andra. Blir lite roligare då och folk blir inte lika arga. Du kan inte bli kickad ifrån games dock kommer du säkert få utstå lite verbal misshandel tyvärr Så blir det alltid även om man spelat flera hundra matcher som mig... Tyvärr ännu en gång.

Anledningen till att det tar så lång tid att välja är att det finns så många counter heroes och taktiker att det tar tid att fundera ut vad som fungerar bäst för sitt lag emot de heroes motståndarna har valt och vad de kan tänkas välja som nästa hero.

Bästa sättet att lära sig är att kolla på matcher och hitta någon som har lite mer erfarenhet än sig själv som man då kan lära av och som kan ge tips på "does and donts"

Jag kan gärna köra ett par matcher med er som är lite nyare, släng iväg ett PM till mig bara så kan vi byta steam info. Eller citera mig här om ni har andra frågor

En sak som är bra att veta och ganska basic är de tre rollerna som finns i dota: Carry, Support och Solo Lane. Går att googla upp om man inte känner till dem. Och som "noob" är det nog bäst att köra support till att börja med, är lättare och förstör mindre för laget än att köra carry eller solo-lane

Hoppas dtta hjälpt lite

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Tjenare och välkommen!

Ja det är ganska hög inlärningströskel då det finns många heroes, många items och ganska mycket spelmekanik i spelet som tar en stund att lära sig. Det bästa jag skulle föreslå är att köra emot bottar antingen själv eller med andra. Blir lite roligare då och folk blir inte lika arga. Du kan inte bli kickad ifrån games dock kommer du säkert få utstå lite verbal misshandel tyvärr Så blir det alltid även om man spelat flera hundra matcher som mig... Tyvärr ännu en gång.

Anledningen till att det tar så lång tid att välja är att det finns så många counter heroes och taktiker att det tar tid att fundera ut vad som fungerar bäst för sitt lag emot de heroes motståndarna har valt och vad de kan tänkas välja som nästa hero.

Bästa sättet att lära sig är att kolla på matcher och hitta någon som har lite mer erfarenhet än sig själv som man då kan lära av och som kan ge tips på "does and donts"

Jag kan gärna köra ett par matcher med er som är lite nyare, släng iväg ett PM till mig bara så kan vi byta steam info. Eller citera mig här om ni har andra frågor

En sak som är bra att veta och ganska basic är de tre rollerna som finns i dota: Carry, Support och Solo Lane. Går att googla upp om man inte känner till dem. Och som "noob" är det nog bäst att köra support till att börja med, är lättare och förstör mindre för laget än att köra carry eller solo-lane

Hoppas dtta hjälpt lite

Hej.

Tack för en bra post

Tråkigt att det blir verbalt slagsmål men antar att det bara är så.

Jaha, då förstår jag varför de tänker så länge. Det blir mao det första laget som får välja som "bestämmer" counter-taktik för det andra laget?

Får köra tutorial och lite matcher med bots helt enkelt Sen kan jag dra PM när jag lärt mig hur man är support.

Tack igen!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hej.

Tack för en bra post

Tråkigt att det blir verbalt slagsmål men antar att det bara är så.

Jaha, då förstår jag varför de tänker så länge. Det blir mao det första laget som får välja som "bestämmer" counter-taktik för det andra laget?

Får köra tutorial och lite matcher med bots helt enkelt Sen kan jag dra PM när jag lärt mig hur man är support.

Tack igen!

Tycker du ska försöka lära dig huvudrollerna som finns i spelet, dvs Carry, Support, Mid, Ganker, Jungle, offlane och allt därimellan för att sedan lära dig vilka heroes som gör vad. På så sätt får du en förståelse för vad du står inför och vad som förväntas av dig då skills som heroes har ofta sammanhänger med vilken roll man spelar dem i.

Sedan det med pick och ban så är det som schack. De första två bannsen går till att ta ut heroes som anses vara väldigt starka. Sedan när man börjar picka så kanske Team 1 väljer Lifestealer. Lifestealer kan användas som carry, mid, offlane eller jungle men används ofta som carry. Team 2 kan därefter välja att picka Razor och då även skjuta sig själva i foten lite. Lifestealer gör mycket physical damage och har en spell som gör honom magic immune men Razor har ett spell som länkar en motståndar hero och stjäl då damage, den går igenom magic immunity och därför anses Razor vara en counter pick till Lifestealer. Anledningen till att Lag 2 sköt sig själv i foten var för att Lag 1 kan välja att köra Lifestealer på en annan roll än carry och då har man överlistat Lag 2.

Spelat runt 4000 DotA matcher och 650 DotA 2 matcher. Spelat mycket competetive och varit på en nivå som man skulle kunna kalla semi-proffs. Har nu inte spelat competetive på ett tag men jag följer och hänger med i allt som händer så om det är något du inte förstår så kan du fråga mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Tycker du ska försöka lära dig huvudrollerna som finns i spelet, dvs Carry, Support, Mid, Ganker, Jungle, offlane och allt därimellan för att sedan lära dig vilka heroes som gör vad. På så sätt får du en förståelse för vad du står inför och vad som förväntas av dig då skills som heroes har ofta sammanhänger med vilken roll man spelar dem i.

Sedan det med pick och ban så är det som schack. De första två bannsen går till att ta ut heroes som anses vara väldigt starka. Sedan när man börjar picka så kanske Team 1 väljer Lifestealer. Lifestealer kan användas som carry, mid, offlane eller jungle men används ofta som carry. Team 2 kan därefter välja att picka Razor och då även skjuta sig själva i foten lite. Lifestealer gör mycket physical damage och har en spell som gör honom magic immune men Razor har ett spell som länkar en motståndar hero och stjäl då damage, den går igenom magic immunity och därför anses Razor vara en counter pick till Lifestealer. Anledningen till att Lag 2 sköt sig själv i foten var för att Lag 1 kan välja att köra Lifestealer på en annan roll än carry och då har man överlistat Lag 2.

Spelat runt 4000 DotA matcher och 650 DotA 2 matcher. Spelat mycket competetive och varit på en nivå som man skulle kunna kalla semi-proffs. Har nu inte spelat competetive på ett tag men jag följer och hänger med i allt som händer så om det är något du inte förstår så kan du fråga mig.

Bra förklarat, tack! Ser att det verkligen ligger en hel del kunskap bakom allt så det blir att testa sig fram och plugga på. Moba verkar ju väldigt poppis nuförtiden och även om jag själv varit lite anti ett bra tag så blev jag intresserad när jag såg lite matcher igår via Dota TV (grym funktion det där och mycket bättre kvalitet än Twich som dessutom laggar även på 360p trots 100/10 lina).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Roliga med dota är hur dynamiskt det är

Btw: Roligt att de uppdaterade immortal itemet för Lone Druid. känns det inte längre som att man fick en sådan nit

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Sjuka matcher inatt av Alliance om någon kollade?

Riktigt tight första match, trodde de skulle förlora tack vare LGD's bättre setup men tack vare pushen av Admiral och Loda i slutet där tog dem det ändå!

Sedan andra matchen trodde jag LGD hade, de blev ju stompade i början. Men sedan hade dem några perfekta teamfights så de kunde ta basen! Otroligt spännande!

Sedan S4 både på Clock och Puck, sikken människa!! Spelade otroligt stor roll för Alliance i båda matcherna, även fast alla i alliance spelade otroligt bra, Admiral på prophet alltså... cha-ching!

Dold text
Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Kört igenom Tutorial 1&2 men känner mig endast lite klokare. Mycket att hålla reda på. Får kolla player perspective från en och samma snubbe en hel match för att se vad de gör tror jag.

Skrivet av ErDraug:

Sjuka matcher inatt av Alliance om någon kollade?

Riktigt tight första match, trodde de skulle förlora tack vare LGD's bättre setup men tack vare pushen av Admiral och Loda i slutet där tog dem det ändå!

Sedan andra matchen trodde jag LGD hade, de blev ju stompade i början. Men sedan hade dem några perfekta teamfights så de kunde ta basen! Otroligt spännande!

Sedan S4 både på Clock och Puck, sikken människa!! Spelade otroligt stor roll för Alliance i båda matcherna, även fast alla i alliance spelade otroligt bra, Admiral på prophet alltså... cha-ching!

Dold text

Kollade båda och första var sjukt spännande!

Det handlade alltså om två sekunder från att LGD hade tagit detta när båda lagen rushade baserna samtidigt. De sa sen i eftersnacket att LGD borde skickat tillbaka en av sina som gjorde minst DPS (minns inte namnet) för att störa Alliance. LGDs Alchemist var galen när han körde Chemical Rage. Jäklar vad han köttade.

Hoppades faktiskt på LGD i andra matchen då de hade typ 10-3 advantage. Dock vände Alliance och vann tämligen enkelt.

Dold text
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag och min bror söker folk att lira med! Adda zoorex_320 om ni är sugna på att spela. Vi är varken mega noobs eller pros.

Permalänk
Medlem

Missa inte för allt smör i Småland matcherna ikväll/inatt! Börjar nu med loserbracketfinal mellan Orange - Na'Vi där segraren kommer att få spela final mot Alliance. Själv kommer jag stanna uppe och skippa sömnen för detta kan man ju inte missa, kommer nog dö imorgon på jobbet men det kan det vara värt, [A]lliance [A]lliance [A]lliance!!!

Permalänk
Konsolgrävare

Å herre JÄVLAAAAR! vilken match!!! trodde inte att Orange skulle förlora

Kom igen nu Alliance!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sjukt bra matcher under kvällen och grattis till [A] för vinsten! Så förtjänat och så gött! Var lite orolig efter game 1 och 2 såg inte ut som att de spelade jätte bra och hade inte riktigt koll på sina picks kändes det som. Värt att vara trött på jobbet idag också efter dessa 5 matcher!

Dold text
Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Avstängd

Sjukt spännande sista game, trodde dock att Alliance skulle komma på en första plats så ingen överraskning.

Vad tror ni kommer hända under nästa patch :)?

Permalänk
Medlem

Är sugen på att börja lira lite igen tills Rome II kommer ut. Är cirka 20 år gammal och helt okej enligt mig själv. Adda gärna Terdic på Steam!

Visa signatur

Those who cannot remember the past are condemned to repeat it.

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem att hitta games just nu? Stått 15 minuter.....

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Bara jag som har problem att hitta games just nu? Stått 15 minuter.....

Varit så i 1h+

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Vad tror ni kommer hända under nästa patch :)?

Jag gissar på:

Re-work på Io (Wisp), Batrider och möjligtvis Alchemist.
Wisp är broken som fan, helt sjukt hero.
Batrider är snuskigt bra, blev ju antigen bannad eller pickad i varenda game i ti3.
Alchemists "Goblin's Greed" är svinig, ungefär 2x guld och heroen börjar bli uttjatad. Inte roligt när de får 800+ GPM.

Man vill ju se alla olika heroes, inte samma setup varje game