Är AFA och RF mer socialt acceptabla än SMR?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Lite nyfiken. Vid vilka tillfällen tycker du att våld är okej?

Beskattning
Skolplikt
Bilkörning
Bostadsbyggen
Markägande
Postgång
Djurhållning
Utskänkning
osv.
I princip alla myndighetsutövning är garanterad i lag.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Huzzbutt:

Borgarhatet som tagits bort är det enda borgarhatet som yttrats i tråden, anser du det vara representativt för oss andra eller kände du att ditt resonemang tjänar på en statistisk miss?

Ungefär lika representativt som att alla nassar vill mörda små romska barn.

Skrivet av Huzzbutt:

Först och främst ska det sägas att det inte är okej att anka på någon men det finns grader i helvetet.

Ja och där är jag väl likt belga inte intresserad av att ge mig in i. Det är liksom ointressant.

Skrivet av Huzzbutt:

Det finns mängder av tillfällen då våld i dess former är "okej", det är till och med det löfte på vilket vår civilisation vilar på.

Staten har våldsmonopol och det är så det går till i ett civiliserat samhälle ja.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Beskattning
Skolplikt
Bilkörning
Bostadsbyggen
Markägande
Postgång
Djurhållning
Utskänkning
osv.
I princip alla myndighetsutövning är garanterad i lag.

Wait wait, är våld OK i dessa sammanhang? Så de är okej att slå ett barn pga skolan?
Vem ska vi slå pga bilkörning, alá ryssland, där vi slår alla som gör ett litet fel?

Vet inte om du missuppfatta frågan som han ställde. För jag har svårt att koppla våld till något av dessa saker du skrev.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Beskattning
Skolplikt
Bilkörning
Bostadsbyggen
Markägande
Postgång
Djurhållning
Utskänkning
osv.
I princip alla myndighetsutövning är garanterad i lag.

Öhhhh ja, om du menar ordning och reda i ett civiliserat samhälle så är väl det rätt självklart. Då kanske det inte är fel med hårdare tag för att hålla ordning i samhället ändå? Något som jag sagt hela tiden.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Wait wait, är våld OK i dessa sammanhang? Så de är okej att slå ett barn pga skolan?
Vem ska vi slå pga bilkörning, alá ryssland, där vi slår alla som gör ett litet fel?

Vet inte om du missuppfatta frågan som han ställde. För jag har svårt att koppla våld till något av dessa saker du skrev.

Problemet idag är ju att det är elever som slår lärare. Lärarna kan bara låta sig bli slagna annars skulle det bli ramaskri.

Poliserna blir slagna av vandalerna, när polisen gör annat än att se på så blir det ramskri. Se bara på Husby-bränderna.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Problemet idag är ju att det är elever som slår lärare. Lärarna kan bara låta sig bli slagna annars skulle det bli ramaskri.

Poliserna blir slagna av vandalerna, när polisen gör annat än att se på så blir det ramskri. Se bara på Husby-bränderna.

Första påstående kan man omöjligen se att de går att lösa genom att lärare få slå elever, sen när löser våld våld.
Det är ett större problem än att en lärare inte får slå sina elever. Jag tänker på uppväxten osv.

När de gäller polisen, så har de väll alltid varit? Folk grinar illa så fort polisen gör sitt jobb i situationer som just Husby, men de försvinner ju lika fort som de är. Då poliser handlar efter situationen, och de handlar oftast(säger inte alltid) rätt.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Ungefär lika representativt som att alla nassar vill mörda små romska barn.

Det har väl inte sagts av någon?

Skrivet av Crippa90:

Ja och där är jag väl likt belga inte intresserad av att ge mig in i. Det är liksom ointressant.

Du tycker liksom fel om du tycker så men du tycker inte så, det passar dig dock att säga det just nu.

Skrivet av Crippa90:

Staten har våldsmonopol och det är så det går till i ett civiliserat samhälle ja.

Japp.

Skrivet av RedFLip:

Wait wait, är våld OK i dessa sammanhang? Så de är okej att slå ett barn pga skolan?
Vem ska vi slå pga bilkörning, alá ryssland, där vi slår alla som gör ett litet fel?

Vet inte om du missuppfatta frågan som han ställde. För jag har svårt att koppla våld till något av dessa saker du skrev.

Ja du missuppfattade förhållandet, Våldet jag talar om är tvånget. Föräldrar är tvugna att följa skolplikten och som bilförare är du tvungen att följa regler och bestämmelser och tvånget i sig är en våldshandling som backas upp av ett löfte om våld. Du kan t ex välja att inte söka bygglov och skita i att betala vite eller vad nu kommunen vill men där kommer våldet in och din "frihet" kränks med en bulldozer.

Skrivet av shogun-r:

Öhhhh ja, om du menar ordning och reda i ett civiliserat samhälle så är väl det rätt självklart. Då kanske det inte är fel med hårdare tag för att hålla ordning i samhället ändå? Något som jag sagt hela tiden.

Ja du har sagt att hårdare straff är något du önskar, du har ju dock inte lyckats presentera någon rimlig effekt att förvänta, det enda vi kan se är att förhållandet mellan straff och brottslighet pekar åt andra hållet (Kausaliteten saknas dock) ju längre straff desto mer brottslighet eller tvärtom. Det är också lämpligt att här påpeka att du kan söka dig till SCB och BRÅ för att plocka fram data över brottslighet och utdömda straff där kan du se att strafftiden har ökat de senaste 50 åren.

Skrivet av shogun-r:

Problemet idag är ju att det är elever som slår lärare. Lärarna kan bara låta sig bli slagna annars skulle det bli ramaskri.

Poliserna blir slagna av vandalerna, när polisen gör annat än att se på så blir det ramskri. Se bara på Husby-bränderna.

Alltid bra! Det är dock helt korrekt Polisen ska inte slå tillbaka och varför skulle de ens komma på tanken att sula till nån som drämt till dem? Vad är nyttan?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Wait wait, är våld OK i dessa sammanhang? Så de är okej att slå ett barn pga skolan?
Vem ska vi slå pga bilkörning, alá ryssland, där vi slår alla som gör ett litet fel?

Vet inte om du missuppfatta frågan som han ställde. För jag har svårt att koppla våld till något av dessa saker du skrev.

Staten har våldsmonopol och har rätt att använda våld när folk bryter mot lagen.
Vi har skolplikt, om barnet inte går i skolan har polisen rätt att med våld ta med barnet till skolan.
Om man skattefuskar har staten rätt att med våld driva in skatten och eventuella böter t.ex.

Sen kan man även se det som att vi som medborgare har rätt att motsätta oss detta våld med eget våld om staten går utöver sina befogenheter.

Så tänker jag iaf.

Våld handlar inte bara om att slåss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Staten har våldsmonopol och har rätt att använda våld när folk bryter mot lagen.
Vi har skolplikt, om barnet inte går i skolan har polisen rätt att med våld ta med barnet till skolan.
Om man skattefuskar har staten rätt att med våld driva in skatten och eventuella böter t.ex.

Sen kan man även se det som att vi som medborgare har rätt att motsätta oss detta våld med eget våld om staten går utöver sina befogenheter.

Så tänker jag iaf.

Våld handlar inte bara om att slåss.

Givetvis har vi det. Det handlar inte om vad staten vill utan att man som människa inte skall underkasta sig ett så fånigt påfund som att några feta gubbar i Stockholm ska styra över nio miljoner människor.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Samma skit olika flaggor. För mig är AFA och RF helt socialt inacceptabla och om jag ser dem så reagerar jag på samma sätt som om jag ser nazister. Om någon jag känner skulle erkänna att den är med i AFA eller RF så skulle jag reagera som om denne sa att den är Nazist. Jag skulle aldrig prata med personen igen. Samma skit. Olika flaggor.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell